Grupa 4-latków „Motylki”

Zajęcia w grupie „Motylki” prowadzą p. Magdalena Kieszek i p. Marlena Wojdak

Zajęcia 9 kwietnia
Marlena Wojdak
1. Wysłuchaj “Bajeczki wielkanocnej” A. Galicy zał 1

2. Wykonaj zajączka

Do wykonania zajączka potrzebne będą:
– styropianowy kubeczek
– druciki kreatywne
– pompon
– gotowe oczy
– kolorowy papier, klej, nożyczki, mazak

Powodzenia!

Zajęcia 8 kwietnia

Marlena Wojdak

1. Policz i narysu tyle kresek, ile jest przedmiotów w zbiorze. zał.1

2. Rysuj po śladzie, pokoloruj. (zał 2,3,4)

Karta-pracy zał 2

Karta-pracy zał 3

Karta-pracy zał 4

3. Pęknięte jajo–rozcinamy duży szablon jajka na kilka elementów i chowamy je w pokoju. Dzieci szukają fragmentów, a następnie układają je w całość na dywanie. Dzieci z pomocą rodziców sklejają pisankę taśmą klejącą.

4. Zajączkowe rytmy – rodzic układa zajączki z zachowaniem rytmicznej regularności, dziecko układa według wzoru dostrzegając rytm Rytmiczne_zajaczki zał 5

5. Zajączek ze skarpetki – zobacz i spróbuj wykonać z rodzicami.
https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8

https://dzieckiembadz.blogspot.com/2017/04/wielkanocne-zabawy-matematyczne.html – wielkanocne zabawy matematyczne m.in. rytmy, przeliczanie

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-3.jpg

Zajęcia 7 kwietnia
Marlena Wojdak
1. Zachęcam do zrobienia obrazka kolorowej pisanki. Potrzebna będzie ramka, kolorowy papier, klej, nożyczki, szablon jajka, dwie białe kartki techniczne.
1. Przygotuj wszystkie materiały.
2. Przytnij kartki techniczne do wymiaru ramki.
3. Wytnij w jednej z kartek technicznych kształt jajka.
4. Kolorowe kartki potnij na małe kawałki (lub zrób wydzierankę)
5. Na białej kartce przyklej papierowe puzzle.
6. Połóż kartkę techniczną z wyciętym jajkiem na wyklejankę i zamknij pracę w ramkę. (zał 1)

www.twojediy.pl

2. Baranek – pokoloruj, wyklej watą (obrazki do wyboru)

Baranek wielkanocny kolorowanka

Zajęcia 7 kwietnia
Magdalena Kieszek
Temat na dziś: Matematyczne zabawy z pisankami
Wydrukujcie szablony jajek na różnych kolorach kartek (np. zielony, niebieski, czerwony). Wytnijcie jajka. Będą służyły jako liczmany. Koszyki również należy wydrukować w takich kolorach jak jajka. (Szablon jajek i koszyka w zał.1zał.2)

A oto propozycje zabaw matematycznych, do których można wykorzystać wycięte szablony kolorowych jajek.
Doskonalenie umiejętności liczenia.
Zad. 1 W niebieskim koszyku umieść dwa jaja zielone i dwa jaja czerwone. Ile wszystkich jajek jest w koszyku? (Instrukcja w Załączniku nr 3)

Zad. 2 Umieść w czerwonym koszyku trzy rożne jajka, w koszyku niebieskim umieść dwa jajka. Policz ile jest wszystkich jajek w dwóch koszykach.(Instrukcja nr 4)

To zadanie można wykorzystać też do ćwiczenia działania na odejmowanie, np.: umieść w koszyku pięć jajek, zabierz trzy. Ile jajek zostało?
Klasyfikowanie przedmiotów.
Zad. 3 W koszyku niebieskim umieść jaja niebieskie, w koszyku zielonym jaja zielone, itp… Policz, ile jest jajek w każdym koszyku? (Załącznik nr 5)

Pisankowe rytmy.
Zad. 4 Układamy jajka według wzoru: jajko czerwone – jajko niebieskie, jajko czerwone, jajko niebieskie…… jakie będzie kolejne? Zadanie dla dziecka dokończyć układanie jajek. Dziecko odczytuje ułożony rytm. (Załącznik nr 6)

Następny rytm układanie jajek: jajko zielone, zielone – jajko czerwone, jajko zielone….? (Załącznik nr 7) Odczytujemy ułożony rytm.

Można dołożyć jeszcze jakiś przedmiot do układania, np kredkę .: jajko czerwone, jajko czerwone, kredka, jajko czerwone, jajko czerwone…? (Załącznik nr 8)

Odczytujemy ułożony rytm.
Szablony jajek można wykorzystać do rysowania na nich różnych szlaczków lub ozdobić w dowolny sposób i stworzyć z nich pisanki. Miłej pracy i zabawy!
Zajęcia 6 kwietnia

Magdalena Kieszek

Temat: Pisanki, pisanki jajka malowane
1. Zbliżają się Święta Wielkanocne. Malowanie i ozdabianie pisanek, to jedna z tradycji tych świąt. Na początek posłuchajcie piosenki pt. „Kurka i pisanki”.
2. Teraz trochę aktywności ruchowej. Proponuję zabawę – Wyścig z jajkiem.
Potrzebna będzie łyżka i jajko, najlepiej drewniane lub plastikowe. Wyznaczamy start i metę. Przenosimy jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Możemy się ścigać z drugą osobą lub mierzyć czas. Można poruszać się w dowolny sposób, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na palcach, na piętach, dodać przeszkody, które trzeba ominąć, itd.
3. Rysowanie kurczątka według wiersza: (instrukcja w zał.1)

Kurczątko z jajeczka się urodziło… (rysujemy kółko)
główkę brzuszek wychyliło. (rysujemy drugie kółko mniejsze – głowę)
Na dwie nóżki wyskoczyło, (dorysuj dwie kreski do brzuszka)
czarne oczko otworzyło, (dorysuj kropkę)
Dziobek mały rozchyliło, (dorysuj dziobek)
że jest głodne zakwiliło.
4. Zabawa masaż relaksacyjny: Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni: Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach – uderzenia paluszkami kropki. Była też w paseczki – rysujemy paseczki. I w wesołe krateczki – rysujemy krateczkę. Ta w malutkie ślimaczki – rysujemy ślimaczki. I żółciutkie kurczaczki – rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek. Cii… wiosna, wiosna ach to ty! – całymi dłońmi.
5. Karty pracy (w załącznikach):
a) Pokoloruj pisankę kredkami lub pomaluj farbami (zał.2);
b) Rysuj szlaczki na pisance po śladzie (zał.3);
c) Połącz takie same obrazki (zał.4);
d) Labirynt z pisankami (zał.5).

Marlena Wojdak

Witam, zachęcam dziś do aktywności fizycznej.
Polecam kilka zabawnych ćwiczeń.

1. Dziecko wybiera kolorową kartę z zadaniem do wykonania i prezentuje dane ćwiczenie. Wielkanocne karty ruchowe zał 1

2. Kolorowe zajączki – przygotowujemy karty i za pomocą taśmy przyklejamy je do podłogi w dowolnej kolejności. Wypowiadamy głośno nazwy kolorów i prosimy, żeby dziecko na nie skoczyło. Zajaczki_do_skakania zał 2

3. Wyścig z jajem – potrzebna będzie drewniana lub zwykła łyżka i jajko. Wyznaczamy start i metę i prosimy, żeby dziecko przeniosło na łyżce jajko w taki sposób , aby nie spadło.

Żeby nie było tak łatwo i przyjemnie, możemy mierzyć czas, zorganizować wyścig, zaproponować konkretny sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach, na piętach, na bokach stóp, dołożyć przeszkody na które nie wolno nadepnąć, zawiązać oczy, z jajkiem między kolanami itd. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.

Źródło: www.dzieckiebadz.pl

Zajęcia 3 kwietnia

Magdalena Kieszek

Drogie „Motylki”! Propozycja na dziś, to „Tulipany z ziemniaka”.
Wystarczy przygotować 2-3 ziemniaki, farbę, pędzel, wodę, kartkę papieru. Poproście rodziców, aby z ziemniaka wycieli kształt główki tulipana. Następnie wyciętą cześć należy zanurzyć w farbie i odcisnąć na kartce. Jeszcze trzeba dorysować łodygę i liście i gotowe! Miłej pracy!

 

Zajęcia 3 kwietnia

Marlena Wojdak

Witajcie “Motylki”

1. Na początek rozgrzewka, kilka ruchowych ćwiczeń.

Zaproś do zabawy mamę, tatę, siostrę lub brata.
Zabawy z piłką:
– rzuty w parze
– rzuty do celu
– podrzucanie
– nauka kozłowania

“Spacer po ścieżce”- K. Wlaźnik, ustawiając stopę za stopą spacerujemy wzdłuż skakanki lub przyklejonej taśmy np. malarskiej, uważając by nie spaść na ziemię.

“Nie zgub woreczka” – spacer z woreczkiem gimnastycznym na głowie, ramieniu, stopie, plecach (na czworaka)

“Rzut do kosza’ – rzut woreczkiem gimnastycznym do celu.

2. A teraz odpocznij słuchając śpiewu wiosennych ptaków.


3. Posłuchaj wiersza “Zwierzęta i ich domy”.

Każdy przedszkolak swój dom ma,
o tym wie przecież każdy z nas.
Zwierzęta także swoje domki posiadają
i o nich dzisiaj przedszkolaki porozmawiają.
Lisy i borsuki nory swoje w ziemi wykopują,
i tam cały czas przesiadują.
Także kret pod ziemią się chowa,
ale jego domku nic zobaczyć nie zdoła.
Przedszkolaki jedynie mogą zaobserwować,
kretowisko co na trawie rano się pojawiło.
To oczywiście sprawka jest kreta,
co kopce swoje po trawnikach ciągle „rozsiewa”.
Jeże kolczaste pod stertą liści legowiska swoje mają,
więc podczas jesiennych porządków wszyscy uważają,
by żadnego jeża przypadkiem nie skrzywdzić,
gdy liście ktoś sprząta w parku czy na swoim ogrodzie.
W ulach natomiast pszczoły zamieszkują
i tam pyszny miodek całe lato nam szykują.
Niedźwiedzie gawry swoje mają,
i zimę całą w nich przesypiają.
Ruda wiewiórka w dziupli się chowa,
czasami przedszkolak na spacerze ją może spotkać.
Ptaki natomiast gniazda swoje wiją,
a nasze pieski budy swoje mają.
I tak przedszkolaki poznały,
domy zwierząt, które gdzieś się przed nami pochowały.

1. Obejrzyj obrazki i nazwij zwierzęta – lis, wiewiórka, niedźwiedź, kos, pies, pszczoła, jeż, borsuk, kret.

2. Obejrzyj obrazki domów i nazwij ich mieszkańców.

3. Wykonaj zadanie na karcie pracy – połącz zwierzęta z ich cieniami, nazwij zwierzęta.

karta pracy zwierzęta

 

Zajęcia 2 kwietnia

Magdalena Kieszek

Wiosenny ogródek
Drogie „Motylki” propozycja na dziś – zakładamy wiosenny ogródek.
Wiosna to czas, kiedy chętnie otaczamy się roślinami. Drodzy Rodzice możecie stworzyć razem ze swoimi pociechami wiosenny ogródek. Wystarczy trochę miejsca na kuchennym parapecie, słoik, woda, kawałek gazy, cebula lub ziarenka fasoli. Można też wykorzystać doniczkę wypełnioną ziemią. To ciekawe doświadczenia dla dziecka obserwować, jak z małego ziarenka powstaje roślinka. Do uprawiania wiosennego ogródka można wykorzystać też owies, rzeżuchę, kiełki, czy zioła. Pamiętajmy też o regularnym podlewaniu, bo do prawidłowego wzrostu rośliny potrzebują światła i wody. No i oczywiście będzie można je dodać do kanapek lub innych potraw, bo to same witaminki:))

Zajęcia zdalne 02.04

Marlena Wojdak

Witajcie “Motylki”

1. Posłuchaj opowiadania “Domowi ulubieńcy” , odpowiedz na pytania. zał 1
2. Nazwij zwierzęta, opisz ich wygląd, podziel ich nazwy na sylaby zał 2
Pies
Kot
Cho – mik
Świn – ka mor – ska
Pa – pu – ga
Ryb – ka
Kró – lik
Ka – na – rek

3. Zobacz jak wyglądają domy zwierząt. Powiedz kto w nich mieszka. zał 3
4. A teraz trochę matematyki… Wykonaj polecenia.zał 4 matematyka

Miłej pracy!

Zajęcia zdalne 01.04

Magdalena Kieszek

Dzień dobry „Motylki”! Witajcie, Humory dopisują? To zapraszamy do zabawy
Temat na dziś: „W gospodarstwie”.

1. Na pewno większość z Was i Waszych Rodziców zna piosenkę o trzech kurkach. Zapraszamy do wspólnej zabawy przy piosence „ Wyszły w pole kurki trzy” . link: www.youtube.com/watch?v=i2-YUurj8jY
Wyszły w pole kurki trzy
i gęsiego sobie szły.
Pierwsza przodem, w środku druga,
trzecia z tyłu oczkiem mruga.
I tak sobie kurki trzy
raz dwa! raz dwa! W pole szły.
A pod stogiem ziarnka są,
zjadły kurki ziarnek sto.
Myśli sobie każda kurka:
„Po co wracać na podwórko?
Smaczne ziarnka tutaj są,
nie na próżno więc się szło”.
Chłop szedł miedzą do swej wsi
i zobaczył kurki trzy.
Krzyknął: „Pozwól kurze grzędy,
ona wnet Ci wlezie wszędy!”
Klasnął w dłonie: raz, dwa, trzy
i wypłoszył kurki trzy!

6. Teraz zabawa słowna – Dopowiedz i zrób – zabawa z rymami.
Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiada dziecko. Dziecko wykonuje czynność, o której jest mowa w zdaniu.
Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.

3. Zabawa naśladowcza „Na wiejskim podwórku”. Zaproście do zabawy rodzeństwo, mamę lub tatę. Przebieg: Uczestnicy biegają w tempie granym na. na łyżkach stołowych. Zatrzymują się i na hasło: Pieski – chodzą na czworakach i naśladują szczekanie psa. Na hasło: Koniki – biegną, zatrzymują się i grzebią kopytkiem. Na hasło: Koguty – stają na jednej nodze i naśladują pianie koguta.
Teraz trochę trudniejsze zadanie, ale…. Nie dla Was. Poradzicie sobie z zagadkami bez żadnego trudu! Zagadki o zwierzętach w gospodarstwie:
Zagadka o krowie
Duża i łaciata, na zielonej łące.
Mlekiem nam dziękuje, za trawę i słońce.

Zagadka o kurze
Chodzi po podwórku, o ziarenka prosi.
Siaduje na grzędzie, pyszne jajka znosi.

Zagadka o kogucie
Budzi się przed świtem, w przytulnym kurniku.
Potem budzi innych, swoim kukuryku!

Zagadka o świni
Mieszka w chlewiku tłuścioszka znana.
Przez ludzi na słoninkę i mięso chowana.

Zagadka o koniu
Lubi owies, lubi siano
w stajni rży i parska rano.

Zagadka o kaczce
Lubię pływać w stawie każdy z was mnie zna.
Wśród wrzasków domowych ptaków słychać moje: kwa, kwa.

Zagadka o kocie
Zagdaka to będzie nie długa,
wlazł sobie na płotek i mruga.

Zagadka o psie
Najwierniejszy to przyjaciel domu i człowieka,
dobrym ludziom chętnie służy na złych warczy, szczeka.
Brawoooo! Prawda, że to nie było trudne??
Jeszcze zapraszamy Was do wykonania zadań na kartach pracy, które są dostępne w załącznikach

1. Nazwijcie, zwierzęta, które żyją w gospodarstwie na wsi. (załącznik plansza).

2. Połączcie w pary takie same zwierzęta (załącznik karta pracy)

Do pobrania: Połącz takie same.doc
3. Wyklejcie kontury sylwety świnki kawałkami papieru w kolorze różowym lub pomalujcie ją farbą.

Do pobrania: świnka
4. I praca dla chętnych na później… wykonajcie świnkę z papierowych talerzyków (przykład na zdjęciu w załączniku).


Miłej pracy! Czekamy na zdjęcia! Pa pa!!!

Zajęcia zdalne 1.04
Marlena Wojdak
1.Witajcie „Motylki”)) Na początek posłuchajcie pięknej wiosennej piosenki
zał. 1 wiosenka

Długi czas wiosenko miła,
gdzieś w dalekich krajach byłaś.
Dzisiaj pięknie wystrojona
wracasz tutaj do nas.
Ref. A my witamy cię piosnką wesołą,
witamy tańcem, witamy wierszami.
Tak się cieszymy, wiosenko zielona,
że długo zostaniesz tu z nami. (2x)
Boćki krążą nad stodoła,
świergot wróbli słychać wkoło.
Nad polami śpiew skowronka,
wreszcie przyszła wiosna.
Ref. A my witamy cię piosnką wesołą,
witamy tańcem, witamy wierszami.
Tak się cieszymy, wiosenko zielona,
że długo zostaniesz tu z nami. (2x)
Ziemia w zieleń przystrojona,
przebiśniegi w lesie rosną.
I przylaszczki i pierwiosnki
chcą powitać wiosnę.

2. Posłuchaj odgłosów zwierząt – gęś, indyk, kogut, krowa, kruk.

,

,

,

,

3. Wykonaj karty pracy, pokoloruj pszczołę, krowę i owcę i te produkty, które otrzymujemy dzięki nim.

Do pobrania:

karta pracy nr 7

karta pracy nr 8

karta pracy nr 9
4. Wykonaj pracę plastyczną “Krowa”

Zajęcia zdalne 31.03
Marlena Wojdak
Witajcie “Motylki”, dzisiaj poznacie pszczółkę)

1. Posłuchaj piosenki o pszczółce.

PSZCZÓŁKA
Pszczółka śpi w ogrodzie
raz, dwa, trzy
ubrudzona w miodzie
raz, dwa, trzy

ref. My dokoła niej chodzimy
i się wcale nie boimy
raz ,dwa, trzy i raz ,dwa ,trzy

2. Pszczółka się zbudziła
raz, dwa ,trzy
nóżką poruszyła
raz, dwa ,trzy
ref. Kogo dotknie mała pszczoła
musi tańczyć z nią dokoła
raz, dwa, trzy i raz ,dwa, trzy.

2. Zobacz jak wygląda domek pszczoły 2 pszczoła ul

3. Posłuchaj bajki o odważnej pszczole.

Bajka o odważnej pszczole
Pewnego dnia Michał wyszedł z tatą na podwórko. Tata siedział na ławce i czytał gazetę, a chłopczyk ba¬wił się w piasku. Nagle Michał zobaczył pszczołę i zaczął rozpaczliwie krzyczeć, tata zerwał się, podbiegł do synka.
– Ona chce mnie ugryźć! Boję się jej! – krzyczał malec.
– Znam pewną historię – powiedział tata. Wziął chłop¬ca za rękę, posadził na kolana i zaczął opowiadać.
Dawno, dawno temu małe pasiaste owady ze skrzydełka¬mi były bezbronne, miały skrzydełka, tak jak motyle ale nie posiadały żądeł. Cały czas ciężko pracowały. Latały do kwiatków, zbierały nektar i robiły z nich miód. Zbio-ry miały być pożywieniem dla wszystkich pszczółek na długie, zimowe dni. Pracowite pszczoły zbierały miodek, składały go w ulu i ciągle starały się powiększać zapasy, ani chwili nie odpoczywały.
W tym czasie ludzie mieszkający niedaleko pszczół od¬kryli słodką tajemnice owadów i urządzali na pszczele ule złodziejskie napady.
Biedne, bezradne pszczoły nie mo¬gły się obronić, ciągle traciły swoje zapasy i nie miały nic do jedzenia na nadchodzącą zimę. Pszczele dzieci płaka¬ły z głodu.
Płacz poruszył serce małej, wrażliwej pszczółki imie¬niem Tina, która postanowiła udać się do Królowej i walczyć w imieniu wszystkich pszczół. Zaproponowa¬ła Królowej przygotowanie obrony ula. Jednak Królowa wiedziała, że pszczoły w tej walce są z góry przegrane, bo nie mają broni, która pozwoliłaby im wygrać. Tina była zrozpaczona.
– To nie ma żadnego wyjścia?! Musimy się poddać?! – wykrzyknęła.
– Jest jedno wyjście. Daleko stąd, na końcu świata mieszka Królowa Przyrody. Do niej należy się udać i pro¬sić o pomoc, ale ty jesteś malutka, słaba, nie dasz sobie rady, tam nikomu nie udało się dotrzeć. Nie wyruszaj, nie chcę, żeby ciebie spotkał taki sam los! – powiedziała Kró¬lowa Pszczół.
– Ależ królowo, muszę wyruszyć w drogę, inaczej wszy¬scy zginiemy! – odpowiedziała odważna pszczółka.
Następnego dnia pszczółka wyruszyła w podróż, prze¬mierzała każdego dnia wiele kilometrów, unikała wie¬lu niebezpieczeństw. Odpoczywała tylko przez chwilę, bo wiedziała, że musi zdążyć przed zimą. Po kilku mie-siącach ciężkiej podróży dotarła do Królowej Przyrody i poprosiła ją o pomoc.
Dobra Królowa ulitowała się nad pszczółkami i posta¬nowiła dać im czarodziejską różdżkę, po dotknięciu której każda pszczółka otrzymywała żądło do obrony, ale po¬wiedziała Tinie:
– Przekaż pszczółkom, że tego żądła będą mogły użyć tylko w obronie i tylko raz. Po jego użyciu pszczółka stra¬ci życie. Wybierzcie ze wszystkich pszczół te, które są od¬ważne, nazwijcie je żołnierzami, niech one bronią ula, gdy inne pszczółki będą pracować.
Od tego czasu każda ciężko pracująca pszczółka miała broń, ale pamiętając przestrogę Królowej Przyrody, mo¬gła go użyć tylko w obronie. To pomogło pszczółkom obronić swoje zapasy przed ludźmi…
– Dobrze, że mi opowiedziałeś o Tinie, już się jej nie boję, już teraz wiem, że ona mi nie chce zrobić krzywdy, tylko się broni – powiedział Michał.
– Zobacz, ona tam jeszcze jest, nie może wydostać się z piaskownicy, podaj jej patyk – zawołał tata.
I chłopiec podał patyk. Pszczółka wspięła się na niego i odfrunęła.
– Leć, Tina, do pszczółek i powiedz im, że się już ich nie boję i nie zrobię im krzywdy – wołał chłopiec za od¬latującą pszczołą.
Tak to mały chłopiec zrozumiał, że pszczółka nie jest wrogiem ludzi i nie
trzeba się jej bać.

Bogumiła Antkowiak¬
4. Wykonaj pracę plastyczną. (zał 3, 4)  

Tło to odbitka z folii bąbelkowej.
Narysuj 5 lub 6 pszczół.
Przyklej brzuszki – wycięte elementy. Dorysuj pszczole czarnym mazakiem – czułki, paski, skrzydełka.

5. Posłuchaj muzyki relaksacyjnej:muzyka relaksacyjna brzask

Zajęcia zdalne 25 marca -30 marca 2020 r.
Opracowała: Magdalena Kieszek
25 marca 2020 r.
Bociany – zwiastuny wiosny
Czy ktoś już widział ptaki wracające do nas z ciepłych krajów? To znak, że nadchodzi wiosna! Skowronek, żuraw, bocian, a może jaskółka – które będą pierwsze, a które dotrą do nas jako ostatnie? Jednym z pierwszych zwiastunów wiosny jest bocian, który drogę powrotną z Afryki do naszego kraju rozpoczyna już w połowie lutego. Zapraszamy do wspólnej zabawy! Proponujemy wykonać pracę plastyczną nt. „Bocian” różnymi technikami, np.: metodą origami, z wykorzystaniem papierowych talerzyków, płatków kosmetycznych, kontury bociana można wykleić plasteliną, kulkami z bibuły lub pestkami słonecznika i dyni, itp… Sposobów jest dużo, a zabawa i satysfakcja gwarantowana!:))) Zachęcamy dzieci i rodziców do dzielenia się swoimi dziełami na naszym profilu. Pozdrawiamy:)))!!!

26 marca 2020 r.
Zabawa „Tor przeszkód”
Wspólnie z dzieckiem zbuduj z mebli tor przeszkód: możecie wykorzystać krzesła, stołki, materace, koce, poduszki itp. Poproś, aby dziecko przeszło tor przeszkód w określony sposób, np. pod krzesłem, wchodząc na stołek, układając się na brzuchu na kocu i odpychając rękami od podłogi, skacząc z poduszki na poduszkę. Dołącz do zabawy i zorganizujcie wyścigi! Zabawa rozwija sprawność całego ciała – siłę, zwinność, koordynację ruchową. Wprowadzenie elementu rywalizacji (między rodzeństwem lub dzieckiem i rodzicami) wpływa na rozwój emocjonalny – pozwala doświadczać wygranej i przegranej, uczy zachowania wobec innych, czekania na swoją kolej.

27 marca 2020 r.
Witamy Motylki!!!
Na dzisiaj proponujemy takie oto zabawy…
Temat: „Kwiaty pod śniegiem”.
Rodzic czyta dziecku wierszyk B. Formy pt.: „Przybycie wiosny”:
Spojrzał w okno mały Paweł,
A w ogrodzie wiosna,
świeżą trawkę, przebiśniegi
W koszu nam przyniosła.
Obudziła pąki kwiatów
W parku i w ogrodzie.
Zapomnijcie moi mili
O śniegu i chłodzie.
Pożyczyła od słoneczka
Garść ciepłych promieni
Gdy ogrzeję nimi ziemię,
Świat się zazieleni.
Na podstawie tekstu rodzic zadaje dziecku pytania. Próbujemy razem na nie odpowiedzieć.
1. Kto przyszedł do ogrodu Pawła?
2. Co przyniosła w koszyku Pani Wiosna?
3. Czym ogrzała ziemię?
Następnie wykonujemy kartę pracy „Zwiastuny wiosny”. Polecenie brzmi: Znajdź takie same obrazki i połącz je w pary. Do pobranie: karta pracy 1
A teraz kolejny punkt zabawy… praca z obrazkiem. Rodzic razem z dzieckiem ogląda obrazek przedstawiający przebiśnieg (w załączniku). Poproście swoje dzieci, aby powiedziały czy znają ten kwiat (na pewno będą wiedziały:)) i zapytajcie: Jak się nazywa?, Jak wygląda?, Dlaczego przebiśnieg?, Czy wolno go zrywać? (jest pod ochroną).
I na koniec dla chętnych praca plastyczna według instrukcji (sposób wykonania załączony na karcie pracy).
Życzymy miłej zabawy!

30 marca 2020 r.
Dzień dobry! Motylki temat na dziś: „Zwierzęta z wiejskiego podwórka”

1. Zabawa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi.
Kiedy słonko jasno świeci,
na wycieczkę idą dzieci.
Ide ja, idziesz ty, kaczki, koty, kury, psy.
Kaczka : kwa, kwa, kwa. (dzieci naśladują głosy kaczki)
Kotek : miau. (dzieci naśladują głos kotka)
Kura : ko, ko, ko. (dzieci naśladują głos kury)
A piesek: hau. (dzieci naśladują psa).
2. Słuchanie piosenki ,,Dziwne rozmowy”.
I. W chlewiku mieszka świnka
i trąca ryjkiem drzwi.
Gdy niosą jej jedzenie
to ona: kwi, kwi, kwi!
II. Opodal chodzi kaczka,
co krzywe nóżki ma.
Ja mówię jej: dzień dobry,
a ona: kwa, kwa, kwa!
III. Na drzewie siedzi wrona,
jest czarna, trochę zła.
Gdy pytam: jak się miewa?
to ona: kra, kra kra!
IV. Przed budą trzy szczeniaczki
podnoszą straszny gwałt.
Ja mówię: cicho pieski,
a one: hau, hau, hau!
3. Rozmowa kierowana treścią utworu. Rodzic zadaje pytania dotyczące tekstu piosenki: Jakie zwierzęta występowały w piosence?, Gdzie one mieszkały? Następnie pokazujemy dziecku obrazek przedstawiający wiejską zagrodę (w załączniku). Pytamy: Jakie zwierzęta mieszkają na wsi? Które zwierzęta mają cztery, a które dwie nogi?

4. Zabawa ruchowa „Małe świnki”. Dziecko chodzi na czworakach po pokoju. Na sygnał (np. klaśnięcie w dłonie) zatrzymuje się i naśladuje odgłosy, jakie wydają świnki.
5 Zadanie z kartami pracy- instrukcja wykonania jest umieszczona na karcie. Do pobrania: karta pracy 1.doc
6. Zachęcamy do wspólnego śpiewania piosenki „Dziwne rozmowy” wspólnie z dziećmi. www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ

Zajęcia zdalne 25-30 marca 2020 r.

Opracowała: Marlena Wojdak

Zajęcia 30.03.2020 r.

Temat: Wiosenne powroty.

1. Poznajemy ptaki wracające do kraju wiosną, obejrzyj ilustracje jaskółki, skowronka, słowika. Powiedz jak wyglądają, gdzie mieszkają.
Podziel ich nazwy na sylaby:
ja-skół-ka
sko – wro – nek
sło – wik
Przelicz ich pisklęta.
2. Dokończ zdanie – Ptaki odlatują jesienią do ciepłych krajów, ponieważ…
3. posłuchaj śpiewu ptaków ( zał. Śpiewające ptaki- dostępny na stronie internetowej przedszkola, zakładka zajęcia, motylki), kliknij, aby posłuchać ptaszka.
4. Odgadnij zagadki.

– Nogi ma czerwone, cienkie jak patyki,
A po nasze żabki przybył aż z Afryki. – Bocian

– Wzbija się w niebo śpiewak malutki,
Z góry przesyła wiosenne nutki,
A każda nuta dźwięczy jak dzwonek,
I już wiadomo, że to … skowronek

– Siedzi sobie na buku i woła: kuku, kuku… – kukułka

– Gniazdko z błota lepi pod dachu okapem.
Przylatuje wiosną, aby uciec latem – jaskółka

5. Ćwiczenie oddechowe „Ptasie piórka’
– Zdmuchuj kolorowe piórka z dłoni.
– Podrzucaj piórka do góry i dmuchaj na nie, by jak najdłużej utrzymały się w powietrzu.

SŁOWIK

JASKÓŁKA (1)

SKOWRONEK

Zajęcia 27 marca 2020 r.

Polecam kilka atrakcyjnych i kolorowych aktywności. „Zakręcone zabawy” to ciekawy sposób na miło spędzony czas. Nauka przez zabawę. Przedstawiam kilka propozycji zabaw dla Państwa dzieci. Można je dowolnie modyfikować.

1. Na kartce w formacie A3 lub A4 rysujemy dowolny kształt np. kwiat, serce, słońce. Dziecko układa nakrętki na narysowanych krawędziach.
2. Dziecko może też układać nakrętki w zbiory kolorystyczne, w ten sposób uczy się klasyfikować.
Może również układać po kilka zakrętek w zbiorze, np. po 4. W ten sposób uczy się liczyć.

3. Stempelki z kolorowych zakrętek. Ćwiczymy sprawność manualną.
4. Układamy rytmy wg. wzoru, kształtujemy zdolności matematyczne.
5. Na podłodze rozkładamy szarfy, wstążki lub kolorowe paski w kształcie figur geometrycznych. Dziecko układa na nich zakrętki. Poznaje figury i kształty.

Miłej zabawy.

Zajęcia zdalne 26 marca 2020 r.

Temat: Oznaki wiosny.

1. Posłuchaj piosenki „Wiosenna poleczka” (zał. 1)

„Wiosenna poleczka”

1. Białej zimy nie ma już,
za to wiosna jest tuż, tuż.
Słonko mocniej grzeje świat,
wrócił do nas bocian chwat.
2. Chociaż jeszcze pada deszcz,
na przechadzkę wyszedł jeż
i zadziera w górę nos,
słysząc stamtąd ptaka głos.
3. Dziś w ogródku wielki ruch,
kopie grządki chłopców dwóch,
a nad nimi muszki dwie
w chowanego bawią się.
4. Hejże, dzieci! Nadszedł czas,
by w zielony ruszyć las
i usłyszeć „stuku-puk”,
jak pan dzięcioł dziobie buk.

2. Zabawa z wykorzystaniem rymowanki

Pobaw się z mamą lub tatą – stańcie naprzeciwko siebie, uderzając raz w swoje dłonie, raz w dłonie partnera, powtarzaj rymowankę.

Gdy wiosna nadchodzi,
Często bywa tak –
że raz świeci słońce,
to znów pada śnieg,
deszcz lub wieje wiatr.

3. Odgadnij zagadkę

Mleka nie piją i nie biegają
I – jak to kotki – futerka mają
Lecz dziwna sprawa – na drzewie rosną
Szare, puchate…
I tylko wiosną!!!

4. Wykonaj zadanie – zał. 2

Ile gałązek z baziami jest w pierwszej pętli? Ile gałązek jest w drugiej pętli? W każdej kolejnej pętli narysuj o jedną gałązkę z baziami więcej.

5. Wykonaj pracę plastyczną „Wierzbowe bazie” (zał. 3)

Pokoloruj rysunek wazonu.
Zrób kulki z waty.
Przyklej kulki na rysunkach bazi.
Wytnij obrazek.

Powodzenia!!!

Do pobrania piosenka do zajęć z dnia 26 marca 2020 r.: zał. 1 – piosenka

Zał. nr 2 i 3 karty pracy

Zajęcia 25 marca 2020 r.

A może trochę twórczej aktywności przy wiosennym śniadaniu?

Ogólnopolska akcja „Dzieci uczą Rodziców” (marzec 2020 r.)

Dzień Kobiet (marzec 2020 r.)

„W marcu jak w garncu” (marzec 2020 r.)

Kącik matematyczny (styczeń 2020 r.)

 

Świąteczne pierniczki (grudzień 2019 r.)

 

Święto Pluszowego Misia (listopad 2019 r.)

 

Jesienne sowy (listopad 2019 r.)

Poznajemy figury geometryczne (listopad 2019 r.)

 

 

Jesienne zabawy plastyczne (październik 2019 r. )

 

Kolorowa masa solna (październik 2019 r.)

 

Spacer do lasu (październik 2019 r.)

 

Zabawy ruchowe (wrzesień 2019 r.)

„Motylki” w swojej nowej sali (wrzesień 2019 r.)

Kolorowe piłki (wrzesień 2019 r.)