Grupa 5-latków „Stokrotki”

Zajęcia w grupie 5-latków „Stokrotki” prowadzą p. Aneta Dąbrowska i p. Joanna Myrcha

Zajęcia 9 kwietnia

Joanna Myrcha

Temat: „Wielkanocny zajączek”

Dzień dobry „Stokrotki”! Uśmiechnęłyście się dziś do mamy i taty?
Oto moje propozycje dla Was!
1. Zabawa „Zajączki z koszyczka”. Wycinamy sylwety zajączka. Rodzic kładzie wycięte sylwety na dywanie. Dziecko skacze na wybranego zajączka,podnosi go, odczytuje cyfrę bądź literę i wkłada do koszyczka.

Zajączek symbole.pdf
2. Ćwiczenie grafomotoryczne – wzory wg H. Tymichovej Rysujemy po śladzie. Można ozdobić powstałe zwierzątka wg własnego pomysłu.

tymich5

tymich6
3. Praca plastyczna do wyboru:

Zajęcia 9 kwietnia

Aneta Dąbrowska

Propozycja zajęć dla dzieci z grupy „Stokrotki”

Temat: „Stół wielkanocny”.
1. Wprowadzenie rozmową do tematu, tradycji, nastroju, świąt wielkanocnych.
2. Na święta przygotowujemy różne potrawy i słodkości: żurek, barszcz, babka wielkanocna, mazurek.
Czytanie wiersza pt. „Wielkanocny stół” Ewy Skarżyńskiej

Nasz stół wielkanocny
haftowany w kwiaty.
W borówkowej zieleni
listeczków skrzydlatych
lukrowana baba
rozpycha się na nim,
a przy babie –
mazurek w owoce przybrany.

Palmy pachną jak łąka
w samym środku lata.
Siada mama przy stole,
A przy mamie tata.
I my.

Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.

Wpuśćmy wiosnę,
Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie
jak wiosna wesołe!

Co znajdowało się na stole? Odpowiedź dziecka.

3. Zabawa ruchowa „Ciasto”
Zabawa „Pieczemy ciasto”
Dziecko siedzi i naśladuje pieczenie ciasta. Wsypuje mąkę do miski, mieszając obiema rękoma. Następnie wrzuca jajka- jedną ręka bierze jajko a druga skorupki wyrzuca za siebie. Aby ciasto się upiekło musimy je dobrze ugnieść, dlatego naśladujemy gniecenie ciasta wykonując ruchy naprzemienne – raz jedna ręka, raz druga.
4. Wspólne ustalenie: Co włożymy na wielkanocny stół?
Zagadki:

Oby dzięki ludzkiej pracy
I opiece nieba
Nigdy na twym stole
Nie zabrakło ………… (chleba)

Azorek radośnie
Przy koszyczku hasa,
Lecz nic z tego nie będzie.
– Nie dla psa ……………….. (kiełbasa)

W cebulowych łupinkach
Lub w farbkach kąpane,
W prześliczne desenie
Ręcznie malowane. (jajka)

Może być z cukru,
Z gipsu lub z ciasta,
Lecz najważniejszy jest
I basta!!! (baranek)

Sypka jak piasek,
Jak śnieżek biała,
Smaku dodaje
Już szczypta mała. (sól)

Skromne listeczki
Ciemnozielone,
Ale bez niego –
Co to za święcone? (bukszpan)
5. Liczymy pisanki – matematyczne karty pracy, dopełniamy do podanej ilości.

karta pracy 1

karta pracy 2

karta pracy 3

Zajęcia 8 kwietnia
Joanna Myrcha

Temat: ” Co wkładamy do świątecznego koszyka?”
Witajcie „Stokrotki”!
1. Rozmowa z rodzicami na temat co włożymy do koszyczka wielkanocnego. Dzieci wymieniają takie pokarmy jak: chleb, wędlina, jajko, ser, chrzan, ciasto, sól. Rodzic wyjaśnia co symbolizują dane pokarmy:
-chleb – symbolizuje ciało Pana Jezusa, a także dobrobyt
– jajko – to symbol życia i zwycięstwa nad śmiercią, podzielenie się jajkiem miało umacniać więzi
rodzinne
– wędlina – miała zapewnić płodność i zdrowie
– sól – to symbol oczyszczenia, miała chronić przed złem
– ser – ma zapewnić rozwój stada zwierząt domowych
– chrzan – miał zapewniać siłę fizyczną
– ciasto (babka) – symbolizuje umiejętności i doskonałość
Karta pracy – kolorowanka koszyk.
2. Zabawa matematyczna „Szukamy czekoladowego zajączka – kodowanie”. Start to zielone pole dziecko koloruje zgodnie z kodem drogę do zajączka. Do pobrania: KODOWANIE
3. Zabawa „Zbieramy pisanki”. Rodzic rozrzuca na dywanie kolorowe pisanki wycięte z kartonu. Na hasło: „Zbieramy jajka!” dziecko jak najszybciej je zbiera. Rodzic zapisuje na kartce lub tablicy wybraną przez siebie cyfrę (od 0 do 9). Dziecko odczytuje cyfrę, przelicza jajka które udało mu się zebrać i gestem oraz za pomocą mimiki okazuje zadowolenie lub niezadowolenie w zależności od tego, czy udało mu się zebrać więcej czy mniej jajek niż wskazuje cyfra zapisana przez rodzica. Zabawę powtarzamy kilkakrotnie.
„Stokrotki” jak tam wasze „Geometryczne pisanki” czy zrobiliście pracę na konkurs?
Pozdrawiam!

Zajęcia 8 kwietnia
Aneta Dąbrowska

Temat:” Zabawy wielkanocne”.
1.Zabawa pt. „Zajączki się myją” – ilustrowanie ruchem treści zabawy. Wprowadzanie dobrej atmosfery sprzyjającej dalszemu, aktywnemu działaniu dziecka.
„Zajączek się myje”
Pan zajaczek myje łapki
bo są bardzo, bardzo brudne.
Myje pyszczek, myje szyje,
bo wybiera się z wizytą.
Lecz najdłużej myje uszy
bo ma uszy bardzo dłuuuuugie.
Wodą, mydłem, mydłem woda
najpierw jedno potem drugie.
2. Zagadki – rozwiązywanie zagadek. Rozwijanie logicznego myślenia.

– Wysyłamy je tym, z którymi nie możemy byś w święta, a których darzymy szczególną miłością i sympatią, życząc zdrowych, pogodnych świąt.(kartki świąteczne)

– Świecimy je na tydzień przed Wielkanocą.
Są barwne, kolorowe zrobione z gałązek wierzby, bazi lub sztucznych kwiatów.(palma wielkanocna)

– Może być migdałowa, piaskowa, lukrowana z rodzynkami a każda zapachem kusi. (baba)

– Przeważnie jest biały i na stole leży. Kładą na nim sztućce, stawiają talerze (obrus)

– Jak się nazywa jajko malowane co na Wielkanoc się przydaje. (pisanka)

-Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą (kurczątka)

-Upleciony ze słomy, wikliny chętnie nosi owoce, jarzyny. Grzyby też z lasu przyniesie oraz pisanki i baranka poniesie czasem. (koszyk)

-Ma długie uszy futerko puszyste Ze smakiem chrupie marchewkę i sałaty listek. (zając)
3. Wierszyk- dziecko może nauczyć się na pamięć
„Cukrowy baranek” E. Szelburg – Zarembina

Cukrowy baranek
Ma złociste różki.
Pilnuje pisanek
na łące z rzeżuszki.
A gdy nikt nie patrzy,
chorągiewką buja
i cichutko meczy
święte „Alleluja”…

4. Przybliżenie dziecku jakie baranki były kiedyś, a jakie są teraz.
Czy wiecie, jak kiedyś wyglądał i z czego był robiony baranek wielkanocny? Z czego jest robiony teraz?
Nauczyciel przybliża dzieciom tradycję wykonywania baranków z masła w dawnych czasach. Gospodynie wykonywały takie baranki prasując masło w specjalnych formach, które dziś można spotkać w muzeach. Masło było bardzo cennym towarem i zanoszono je do poświęcenia w kościele. Współcześnie baranki wykonuje się z ciasta lub z cukru.

5. Praca plastyczna „ Baranek” – do wyboru.

Zajęcia 7 kwietnia

Aneta Dąbrowska

Temat: „Pisanki, kraszanki”

1. Powitanie- zabawa integracyjna: „Witam tych, którzy…”
– Witam tych, którzy lubią się uśmiechać,
– Witam tych, którzy lubią wiosnę,
– Witam tych, którzy z utęsknieniem czekają na Wielkanoc,
– Witam tych, którzy zostali w zeszłym roku oblani wodą na Śmigus – Dyngus,
– Witam tych, którzy zrobili już wiosenne porządki,
– Witam tych, którzy jeszcze ani razu nie wstali.
2. „Jak barwimy jajka?” – dobieranie koloru kraszanki do zdjęcia produktu, za pomocą którego można zabarwić jajko na dany kolor. Rodzic opowiada dziecku o sposobach barwienia jajek. Dzieci dowiadują się , jak uzyskać dany kolor kraszanki.
– żółty – suche łupinki cebuli
– czerwony – kora dębu, owoce czarnego bzu, suszone jagody, suche łupiny cebuli
– różowy – sok z buraka
– pomarańczowy – marchew, dynia
– brązowy – łupiny orzecha
– niebieski – owoce tarniny
– fioletowy – płatki ciemnej malwy
– zielony – trawa, pokrzywa
– czarny – wygotowane olchowe szyszki
3. Wykonywanie pisanek – Ugotowanie jajek w skórkach buraków lub łupinkach cebuli. Gotujemy jajka i pokazujemy efekt dzieciom
4. „Zakodowany rysunek” – praca plastyczna. Dzieci kolorują pisankę według oznaczeń.

karta pracy
5. „Przysłowia i powiedzenia” – Rodzic opowiada dzieciom co to są powiedzenia i przysłowia związane z jajkami: – Jajko mądrzejsze od kury. – Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci. – Kura znosząca złote jajka.
6. Masażyk relaksacyjny (z rodzicami):
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)
Była też w paseczki (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)
7. Wykonanie koszyczka z pisankami. Potrzebne będą połówka talerzyka papierowego, odrysowane szablony pisanek, zielony papier. Dziecko powinno samodzielnie wyciąć i ozdobić pisanki, pomalować talerzyk farbą, przykleić „rączkę” do koszyczka.

 

Zajęcia 7 kwietnia

Joanna Myrcha

Temat: „Wielkanocne jajka”.
1.Prezentacja o zwyczajach wielkanocnych – wielkanocne jajka
https://www.youtube.com/watch?v=8dYCFjduB_8
2. Cyfra 0. Dzisiaj poznamy bliżej cyfrę zero
Dzieci piszą po śladzie zgodnie z kierunkiem pisania. Do pobrania: cyfra 0
a) Pokoloruj te kostki domina, na których wcale nie ma kropek , czyli jest 0 kropek.
b) Podpisz cyframi zbiory, w których jest 0 elementów. Inne przekreśl.
c) W każdym okienku napisz cyfrę 0 odpowiedniej wielkości.
d) Poćwicz pisanie cyfry 0 w kratkach. Do pobrania: cyfra 0 b
Karty pracy pozycji M. Bogdanowicz, M. Barańska, E. Jakacka „Od wierszyka do cyferki. Metoda Dobrego Startu”
3.Utrwalenie piosenki „Bajkowe pisanki”. Piosenka do pobrania w scenariuszu z dnia 6 kwietnia.
Instrumentacja do piosenki. Jeśli w domu są puste jajka z Kinder Niespodzianek, m.
można je wypełnić ryżem, piaskiem itp. i w rytm piosenki grać na tak zrobionych instrumentach.
4.Ćwiczenia gimnastyczne
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
5.Praca plastyczna „Geometryczna pisanka” technika dowolna. Zdjęcia prac prosimy nadsyłać na adres mail przedszkole.noweiganie@onet.pl. Prace wezmą udział w konkursie.

Zajęcia 6 kwietnia

Aneta Dąbrowska

Temat tygodnia: „Święta wielkanocne”. Temat dnia: „W” – jak Wielkanoc, utrwalanie litery w.

1.Bajeczka wielkanocna A. Galicy

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
– Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?
A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
– Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałęziach siedziało już całe stadko puszystych Kotków, Słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupkę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.
– Stuk-stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki, żółty Kurczaczek.
Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
– Najwyższy czas – powiedziało – to dopiero byłoby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz Słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę.
– Już czas, Wielkanoc za pasem – odpowiedziało Słońce – a co to by były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś.
– Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
– Kogo? Kogo? – popiskiwało Kurczątko, starając się nie zgubić w trawie.
– Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
A Słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dokoła, aż zanurzyło złote ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
– Wstawaj śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.
A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka : dzeń-dzeń, dzeń-dzeń.
Zajączek z Kurczątkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
– Co to? Co to? – pytał Zajączek.
– Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi.
– To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taką piosenkę:

W Wielkanocny poranek
Dzwoni dzwonkiem Baranek,
A Kurczątko z Zającem
Podskakują na łące.
Wielkanocne Kotki,
Robiąc miny słodkie,
Już wyjrzały z pączka,
Siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc
Wierzbę pytają.
Pytania do opowiadania próba wyszczególnienia kto występował w opowiadaniu, określanie kolejności zdarzeń.

2. Nauka piosenki „Pisanki, pisanki” https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.

3. „Kroimy wyrazy” – Zabawa dydaktyczna – dzieci sylabizują (klaszcząc) nazwy wyrazów podanych przez rodzica.
Podają liczbę sylab w wyrazie.
WYRAZY związane z świtami wielkanocnymi: Wielkanoc, święta, jajko, pisanki, palma, życzenia, kurczątko, zajączek, baranek. Śmigus-dyngus.

4. Karta pracy „Licz i koloruj” – kolorowanie odpowiedniej liczby pisanek. Do pobrania: karta pracy1

5. Karta pracy – utrwalanie litery w. (karty pracy do pobrania facebooku przedszkola)

Zajęcia 6 kwietnia

Joanna Myrcha

Temat: „Święta Wielkanocne z jajkiem i zającem”.
1.Zabawy ruchowe.
a)Dziecko wycina kartoniki z symbolami ćwiczeń. Na zmianę z rodzicem lub rodzeństwem losują kartoniki:
Wykonują po 10 razy dane ćwiczenie, bieganie (liczymy do dziesięciu). Do pobrania: PAJACYKI.pdf
b)„Pisanki” zabawy w parach. Dziecko udaje jajko- „zamyka się”, tworząc kulę, rodzic lub siostra albo brat próbuje ostrożnie je otworzyć ( może np. łaskotać). Po otwarciu zamiana ról.
2.Prezentacja: „Zwyczaje wielkanocne” https://www.youtube.com/watch?v=r-to1UXYMUA
3. „Wielkanoc kojarzy mi się z…” – kończenie zdania.
4. Piosenka „Bajowe pisanki”. Do pobrania:


Bajkowe pisanki
muz. Magdalena Mielnicka-Sypko, sł. Urszula Piotrowska
Do zajączka przyszła kurka:
– Ko, ko, ko, ko – zagdakała.
– Z koszem jajek na pisanki
Mama-kwoka mnie przysłała.
Zając podparł się pod boki:
– A to ci dopiero jajka!
Namaluję na nich tęczę
i na każdym będzie bajka.
Ref.: Bajkowe pisanki, bajkowe.
Rozdamy je z dobrym słowem,
Świątecznym życzeniem,
Wiosennym marzeniem.
Bajkowe pisanki, bajkowe,
Wesołą wiodą rozmowę,
że wiosna za oknem,
że w dyngus ktoś zmoknie.

Rośnie żytko jak na drożdżach
I zieleni się rzeżucha,
Pisankowych opowieści
Zając słucha, kurka słucha.
Z bukiecikiem srebrnych bazi
W gości wybrał się baranek,
A dla niego mała kurka
Kosz bajkowych ma pisanek.
Ref.: Bajkowe pisanki, bajkowe…
5. Praca plastyczna „Pisanki” Stemple z ziemniaka. Do zabawy potrzebujemy ziemniaka, pędzla i farb. Rodzic wycina w ziemniaki wzory przypominające pisankę. Dziecko maluje ziemniaka i odbija na kartce. Obrysowuje.

Zajęcia 3 kwietnia

Joanna Myrcha

Temat: „Gra w zielone – kodowanie”.
1. Zabawa na powitanie”Gramy w zielone” – podawanie nazw zielonych przedmiotów. Rodzic i dziecko przekazują
sobie nawzajem zielony przedmiot i kończą zdanie:
Grasz w zielone?
Gram!
Masz zielone?
Mam! Zielony ….. mam , zielony jak…
Rodzic zadaje dziecku pytanie: Lubisz kolor zielony? Dlaczego? Dlaczego kolor zielony kojarzy Ci
się z naturą, wiosną? Co zieleni się wiosną? Dziecko szuka w pokoju koloru wiosny, odnajduje i przynosi
wszystkie zielone przedmioty.

2. „What colour is it” Dziecko powtarza nazwy kolorów w języku angielskim:
What colour is it? (What colour is it?)
It’ white. (To jest biały)
brown (brązowy)
black (czarny)
red (czerwony)
blue (niebieski)
orange (pomarańczowy)
green (zielony)
yellow (żółty)

3. Zabawa twórcza „Co by było, gdyby na świecie zabrakło koloru zielonego?” – rozwijanie kreatywnego myślenia.
Dorosły zadaje pytanie, a dziecko opisuje swoje pomysły.

4. Dyktando graficzne: Dziecko zamalowuje pola zgodnie z instrukcją. Dorosły czyta –dziecko zamalowuje
odpowiednie pola:
2 A różowy, 4 A różowy, 2 B różowy, 3 B różowy, 4 B różowy, 2 C różowy, 3 C różowy, 4 C różowy, 3 D zielony, 3E
zielony, 4 E zielony, 5 E zielony, 3 F zielony, 4 F zielony, 3G zielony. Powstaje obrazek. Do pobrania: karta kodowanie

5. Zabawa kulinarna – przygotowanie zielonego musu z kiwi. Dziecko rozgniata kiwi widelcami, aż
powstanie mus. • kiwi, widelce
Kochane „Stokrotki” jestem ciekawa co powstanie jeśli uzupełnicie dyktando graficzne. Czekam na zdjęcia!
Pamiętajcie też o założeniu zielonego ogródka w swoim domu.

Zajęcia 2 kwietnia

Joanna Myrcha

Temat: ” Zabawy z literą c”
1. Witamy się piosenką „Mam fryzurę na cebulę”. piosenka
2. Zabawa z rozsypankami obrazkowymi. Wydrukowane obrazki rozcinamy w widocznych miejscach (powstaje rozsypanka obrazkowo- sylabowa). Dla dzieci, które radzą sobie z sylabami bardzo dobrze można porozcinać obrazki wzdłuż na pojedyncze litery wtedy powstanie rozsypanka obrazkowo- literowa. Dziecko składa rozsypankę w jedną część, czyta napis odgadując obrazek. cytryna, cebula,taca, pajac, latawiec.
3.Pisanie litery c po śladzie. Następnie wokół litery dziecko rysuje rzeczy, których nazwa rozpoczyna się od litery c.
litera c.
4.Układanie litery „c” z drucików kreatywnych, guzików, koralików itp.
5.Zabawa ruchowa. Dziecko siedzi na dywanie, rodzic czyta wyrazy, dy dziecko usłyszy słowo z głoską c wstaje.
przykładowe wyrazy: cukierek, rakieta, materac, wazon, Celina, koc, walizka, itp.
Powodzenia „Stokrotki” !

 

Zajęcia 2 kwietnia
Aneta Dąbrowska
Temat: „Rachunki pani Wiosny”

1. Dzieci u rytmizują tekst kilka razy aż nauczą się na pamięć.
Motyle pory roku znają, więc je szybko wymieniają,
Wiosna, lato, jesień, zima i od nowa się zaczyna,
Teraz wiosnę mamy, więc się pięknie przywitamy.
Wykorzystujemy okazję do ustalenia jaki mamy miesiąc obecnie. Jaki się skończył, jaki będzie następny – utrwalamy nazwy miesięcy.
2. „Zagadki matematyczne” – dzieci słuchają zagadek matematycznych, następnie przeliczają w zakresie 10 za pomocą metody E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, używając dostępnych materiałów do liczenia.
Przyszła wiosna do lasku
Z kluczykiem przy pasku
A te kluczyki brzęczące
To kolorowe kwiaty pachnące
Rosną tu trzy zawilce i trzy krokusy
Oblicz proszę ile kwiatków wyszło
Spod zimowych pierzynek ?

Stąpa wiosna po łące
Zbiera kwiaty pachnące
Ma trzy stokrotki, cztery tulipany
Powiedz z ilu kwiatków
Zrobi wiosna bukiet pachnący ?

Siedziało dziesięć jaskółek
Na sosnowej gałązce
pięć odleciało
Ile teraz jaskółek będzie
Z gałązki spoglądało ?

W ogrodzie na grządce
Rosło siedem słoneczników pięknych jak słońce
Przyszła Kasia i trzy zerwała,
bo bukiet piękny zrobić chciała.
Ile słoneczników teraz rośnie na grządce?

Chodzi wiosna po lesie
Promyki słońca w koszach niesie
Dwa kosze ma dla kwiatków
Trzy dla trawki
Trzy dla leśnej zwierzyny
Ile koszy przyniosła wiosna dla leśnej rodziny?
3. Wiosenne rymowanki”- dzieci tworzą rymy do podanych zdań:
-Przez deszczyk pokropione rosną listeczki…..(zielone).
-Zajączki kicają i trawki ……..(szukają).
-Na gałęzi siedzi wrona, czarna wrona bez……….(ogona).
-Nad stawem żabki kumkają, przed bocianem się………..(chowają).
4. Karta pracy „Wiosenne kwiaty” – ćwiczenia grafomotoryczne.

Zajęcia 1 kwietnia

Joanna Myrcha

Temat: Sposób na dyskomfort

1.Zabawa rysunkowa „Sposób na dyskomfort” – zabawa rysunkowa. Dla dziecka potrzebna będzie kartka i kredki. Rodzic odczytuje
opis kolejnych sytuacji. Zadaniem dziecka jest namalowanie czegoś, co mogłoby im w tej sytuacji
pomóc przezwyciężyć uczucie dyskomfortu, rozwiązać kłopot. Za każdym razem po wykonaniu
rysunków rodzic pyta, co dziecko narysowało.
1. Wyszliście na dwór, bo była piękna pogoda. Nagle, jak to w kwietniu, wszystko się zmieniło. Zaczął
padać deszcz, a wy nie macie ze sobą niczego, co by was ochroniło. Czujecie dyskomfort,
jesteście przemoczeni.
2. Po deszczu nadszedł czas na prace w ogrodzie. Sadziliście z mamą kolorowe kwiatki: żonkile,
bratki. Niestety, zapomnieliście o rękawiczkach. Całe ręce i paznokcie macie brudne, nie czujecie
się z tym dobrze, odczuwacie dyskomfort.
3. Długo byliście na dworze. Początek wiosny to czas, kiedy jeszcze nie jest najcieplej. Chłód wywołał
w was niemiłe uczucie dyskomfortu. Wracacie do domu, ale cały czas czujecie, że jest
wam zimno.
4. Rozgrzaliście się, dłonie stały się ciepłe. Z radością wyglądacie przez okno i podziwiacie wiosenne
kwiatki posadzone na rabatce w ogródku. W oddali pod lasem leży w cieniu biały puch,
ale gdzieniegdzie śnieg już zniknął. Spoglądacie na polanę nieopodal lasu. Jeszcze wczoraj stał
tam ulepiony przez was bałwanek, a teraz stopniał w promieniach słońca. Robi się wam trochę
smutno, czujecie dyskomfort. • kartki, kredki
2. Nauka i śpiewanie piosenki „Mam fryzurę na cebulę”. link: https://www.youtube.com/watch?v=lnQlp7B_upc

Mam fryzurę na cebulę
Przestraszyłam panią Ulę
Pewnie zaraz wszystkim powie
Co ja dzisiaj mam na głowie
Nie kucyki, Nie warkocze
Chociaż może są urocze
To fryzura całkiem nowa
Taka właśnie cebulowa

Niech się ze mnie śmieją!
Co mi tam!
Będę ją nosiła
Mówię Wam!

Przestraszyłam Ciocię w szkole
I tę dużą, rudą Olę
Lecz fryzura cebulowa
To jest przecież moda nowa
Więc fryzurę na cebulę
Pielęgnować będę czule
I napewno się ucieszę
Gdy ktoś też się tak uczesze

Niech się ze mnie śmieją!
Co mi tam!
Będę ją nosiła
Mówię Wam!

3. Założenie hodowli rzeżuchy. Jak założyć hodowlę rzeżuchy. link: https://www.youtube.com/watch?v=WqUG3DAtC34
Czekamy na zdjęcia Zielonych kącików przyrody (cebula, rzeżucha i innych). Uwaga: Można ozdobić doniczki lub pojemniki naklejając oczy, buzię itp.

Zajęcia 1 kwietnia
Aneta Dąbrowska

Scenariusz grupa „Stokrotki”
Temat: „C- jak cebula, zajęcia o emocjach – poczucie niedogodności, dyskomfort.”
1. Dyskomfort Jasia – teatrzyk.
Przygotowujcie sylwety: Pani Ola (P), Jaś (J), Krysia (K), troje dzieci (D1, D2, D3).
Dzieci słuchają wiersza czytanego przez dorosłego, .
Narrator:
Wyszedł Jaś z dziećmi na spacer i zaczepia panią Olę:
J: P roszę Pani ja chyba jednak zimę wolę, jakoś mi tak za ciepło w tym moim szaliku.
P: Oj, chyba dyskomfort odczuwasz, mój smyku?
J: Dyskomfort, proszę pani, a co to takiego?
K: To, taka sytuacja, gdy czujesz coś niemiłego.
Narrator: Włącza się do rozmowy rezolutna Krysia.
P: Masz, Krysiu, rację!
K: Wiem to nie od dzisiaj.
J: A czy ten dyskomfort tylko ciepła dotyczy?
P: Nie. Innym przykładem jest zjedzenie zbyt wielu słodyczy. i czucie przepełnienia, ciężkości w brzuchu. Pamiętaj, nie jedz zbyt wielu słodyczy, maluchu.
D1: A ja dyskomfort najczęściej czuję, gdy coś okropnie, źle smakuje.
D2: A ja, kiedy woda jest zbyt zimna pod prysznicem.
D3: A ja, gdy w ogrodzie pracować mi każą rodzice.
J: Jak to, to aż tyle rzeczy dyskomfort wywołać może?
K: Oj, Jasiu, nie przejmuj się tym, zdjęcie szalika ci teraz pomoże.
P: Pamiętaj, z każdej sytuacji warto znaleźć rozwiązanie proste, a wtedy dyskomfort zniknie jak bałwan na wiosnę.
• Rozmowa o wierszu– Zadawanie pytań:
O czym było ta historia?
Jakiego uczucia dotyczyła?
Jakie postacie w niej występowały?
Kto odczuwał dyskomfort?
Dlaczego tak się czuł?
Co to jest dyskomfort?
W jakich sytuacjach czuły go inne dzieci?
Czy wy kiedyś odczuwaliście dyskomfort?
Kiedy?
Czy było to przyjemne odczucie?
Czy można jakoś pokonać dyskomfort, sprawić, by minął?
2. „Kiedy poczujesz dyskomfort?” – ćwiczenie gimnastyczne. Dzieci mogą wykonywać b trudne ćwiczenia, które – gdy są wykonywane długo – powodują dyskomfort. Wyjaśniamy, że gdy poczują dyskomfort podczas wykonywania ćwiczenia, powinny przerwać je i odpocząć, np. położyć się na dywanie i zrelaksować.
Proponowane ćwiczenia: stanie na jednej nodze, chodzenie na czworakach, „krzesełko” – ćwiczenie wykonywane w przysiadzie, z plecami opartymi o ścianę lub z wyprostowanymi rękami przed sobą bez oparcia. Po zakończeniu zabawy pytamy dziecko, jak się czuło podczas ćwiczeń i po tym, gdy odpoczęło.
3. „Czuję dyskomfort, gdy…” – kończenie zdania.
Dziecko, kończy w dowolny sposób zdanie: Czuję dyskomfort, gdy…
4. C – utrwalenie litery [c] karta pracy.
5. Sadzenie cebuli – hodowla szczypiorku.
Dziecko może posadzić cebulę na zdrowy szczypiorek, do doniczki z ziemią, do słoika z wodą. Prowadźcie obserwację każdego dnia.

Zajęcia 31 marca

Joanna Myrcha

Temat: „Praca w ogrodzie”.
1. Witamy się śpiewając piosenkę „Maszeruje wiosna”. piosenka

2. Zabawa dydaktyczna „Narzędzia ogrodnicze” Karta pracy: Narzędzia, karta pracy: Napisy do globalnego czytania. Obrazki i napisy wycinamy i rozkładamy na dywanie. Zadaniem dziecka jest dopasowanie napisów do właściwych obrazków. Do pobrania: karta pracy – Narzędzia i Napisy do globalnego czytania

2. Zabawa „Skoncentruj się”Rodzic demonstruje ćwiczenie dziecko naśladuje. Zamiana ról. Proponuję proste rytmy, np. czerwony, żółty. Następnie niebieski czerwony , żółty itp.
https://www.facebook.com/kinderkinesiologie/videos/kleurenpalet/1363217783881059/?__so__=watchlist&__rv__=related_videos

3. Zabawa ruchowa„Porządki” – rodzic układa tor przeszkód, na którym rozkłada różne rekwizyty. Dziecko przemieszcza się tak, by nie dotknąć rekwizytów. Rodzic
włącza stoper i mierzy czas dziecku. Za każdy dotknięty przedmiot odejmuje sekundę.
• różne rekwizyty, znajdujące się w domu np. piłka, dziecięce krzesełko, duży samochód, duże pluszaki itp.

Zajęcia 31 marca
Aneta Dąbrowska
Temat dnia: „Narzędzia ogrodnicze”
1. Rozwiązywanie zagadek dotyczących narzędzi ogrodniczych, dopasowywanie nazw narzędzi z zagadek do obrazków rozsypanych przed dziećmi, dopasowanie wyrazów do czytania globalnego.
• Przykładowe zagadki: W domu czasem jest potrzebna – Metalowa albo z drewna. Po niej strażak też się wspina, A odpowiedź to… (drabina)
• W ogrodzie są używane – Metalowe albo drewniane, Szybko sprzątniesz nimi liście. Pewnie wszyscy odgadliście. (grabie)
• Ma ostrze i trzonek, Skopiesz nim zagonek. (łopata/szpadel)
• Co to za gad tak się wije? A jak się wody napije i stanie się pękaty podlewa drzewa i kwiaty? (wąż ogrodowy)
• Nie ma kół czterech ani nawet dwóch. Ma tylko jedno na przedzie. Lecz gdy za rączki mocno trzymasz, nawet z ciężarem pojedzie. (taczka)
• Na patyku zębów rządek, znają je na pewno dzieci. Służą do równania grządek i do wysprzątania śmieci. (grabie)
• Ma to narzędzie dość długi trzonek, by móc wygodnie kopać zagonek, blachę stalową płaską i gładką, żeby je wbijać w piach było łatwo. (łopata/szpadel)
• Gdy żywopłot przystrzyc trzeba, suchą gałąź wyciąć z drzewa, wtedy nam potrzebne będzie nożycowe to narzędzie. (sekator)
• Leci z niej woda przez sito blaszane. Jaka to wygoda już kwiatki podlane! (konewka)
2. Utrwalenie słów i melodii piosenki z poprzedniego dnia, „Wiosna w ogródku” – wspólny śpiew.
3. „Wydzieranki” – wyszukiwanie i wydzieranie zdjęć poznanych narzędzi z gazetek reklamowych ze sklepów ogrodniczych, podawanie sposobu wykorzystania znalezionych narzędzi. Dla dzieci chętnych – przyklejenie zdjęć na kartkę i stworzenie kolażu. • gazetki reklamowe ze sklepów ogrodniczych, kleje, kartki
4. Kalambury ogrodnicze – dziecko lub dorosły pokazują czynności wykonywane w ogrodzie na wiosnę. Odgadują, jaka czynność jest wykonywana i jakie narzędzie ogrodnicze może być przy niej wykorzystane.
5. „Maszyna ogrodowa” – praca plastyczna. Dzieci rysują wymyśloną przez siebie maszynę ogrodową. Kolejno opisują swoje maszyny, a pozostałe dzieci zgadują, do czego mogą one służyć. kartki, kredki.
6. Utrwalenie litery [O] – karta pracy.

 

Zajęcia zdalne 30 marca

Aneta Dąbrowska

Temat tygodnia: „Porządki w ogrodzie”
Zabawa 1.
Poznajemy narzędzia ogrodnicze – wzbogacanie słownictwa.
Dzieci przyglądają się narzędziom, potrzebnym do prac ogrodowych. (każde narzędzie przedstawione jest na osobnej karcie pracy).

Nazwij narzędzie (motyka, grabie, pazurki, widły, sekator, łopata, konewka, wiadro). Czy wiesz do czego służy? Jak można wykorzystać je w ogrodzie? Jaką porą roku?
2. Obrazki podziel na sylaby, narysuj tyle kropek pod obrazkiem ile sylab słychać. Spróbuj wyodrębnić głoski na początku wyrazu, można je również napisać.
3. Piosenka „Wiosna w ogródku” – do odsłuchania i wspólnego Rodzinnego śpiewu.
https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag
1. Grabie i łopaty zimą spały w szopie
Wiadomo , że wtedy grządek nikt nie kopie.
Nagle przyszła wiosna na dwór je wygnała,
Kiedy pracowały ,ona planowała .
Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać.
2. Słońce grzać zaczęło z coraz większą mocą .
Grabie i łopaty męczą się i pocą.
Taczki i konewki także się zwijają
Wszyscy pani wiośnie dzielnie pomagają.
Ref: Tu i tam zieleń dam .Szaro-bure zniknie .
Ani się obejrzysz jak wszystko rozkwitnie .
W zielonym ogrodzie będą rosły drzewa ,
Kwiaty będą kwitnąć , ptaki będą śpiewać. (x2)

4. Wytnij obrazki z różnymi roślinami. Przyklej je w „logicznym ogródku” zgodnie z szyfrem podanym poniżej. Pokoloruj wklejone rośliny. Nazwij je.

Do pobrania: karta pracy

 

Zajęcia zdalne 25-30 marca 2020 r.

Opracowała: Joanna Myrcha

Zajęcia 25 marca 2020 r.

Temat: „Wiosenne eksperymenty”

Propozycja eksperymentów do wykonania  w domu: Moje dzieci kreatywnie

Zajęcia 26 marca 2020 r.

Temat: „Poznajemy cyfrę 9”.
1. Powitanka: Witamy się „żółwikiem”, „piątką”, witamy się łokciami, plecami, kolanami.
2. Pisanie cyfry 9 na karcie nr 1 rytm wierszyka: Zerwę listki// koniczyny,// potem je u//łożę w rzędzie// i policzę//każdy listek.//Razem dziewięć//listków będzie.// (po dwóch ukośnych kreskach cyfrę zaczynamy pisać od początku, najpierw pokazuje jak pisać rodzic, a potem dziecko). Do pobrania: karta pracy 2
3.Wykonanie karty nr 2. Pisanie cyfry 9 po śladzie, a następnie ozdabianie wg własnego pomysłu. (piszemy recytując wierszyk). Do pobrania:karta pracy 9
4. Wykonanie karty nr 3.
ćw. 1 Pomaluj na zielono te kostki domina, na których jest razem 9 oczek.
ćw. 2 Napisz cyfry 9 w okienkach obok tych zbiorów, które zawierają tyle elementów.
ćw. 3 Otocz pętlą dziewiąty od lewej strony listek koniczyny.
ćw. 4 Poćwicz pisanie cyfry 9 w kratkach. Do pobrania: Karta pracy nr 3
5. Piosenka o cyferkach https://www.youtube.com/watch?v=JdcGTOAAuKg

27 marca 2020

Joanna Myrcha
Temat: W marcu witamy wiosnę.
1.Powitanie piosenką „Witaj wiosno, witaj wiosno, Jak się masz? Jak się masz? Wszyscy Cię witamy, wszyscy cię witamy. Bądź wśród nas. Bądź wśród nas” (melodia znana naszym dzieciom do piosenki Panie Janie).
2.Zaznaczenie pogody na kalendarzu pogody zał. nr 1 i 2 (dzieci wycinają symbole i przyklejają na kalendarzu pogody). Do pobrania: karta plan, symbole pogody
3.Zabawa „Marcowa pogoda” (dla dzieci potrzebna będzie gazeta i woreczek foliowy). Dzieci reagują na polecenia:
Pada deszczyk! – cichutkie uderzanie paluszkami o gazetę leżącą na podłodze;
Wieje wietrzyk! – cichutkie pocieranie woreczka;
Błyska błyskawica! – zakrycie dłońmi oczu;
Wielki grzmot! – mocne uderzenie o gazety;
Wielki huk! – mocne uderzenie o woreczki;
Mokra ulica! – uderzanie całą płaszczyzną dłoni o woreczek.
4. Ćwiczenie oddechowe „Gradowe kulki” (piłeczki pinpongowe dla dziecka i rodzica). Uczestnicy zabawy układają je na linii, nabierają powietrza do płuc i dmuchają. Wygrywa osoba, której piłeczka poleci najdalej. Powtarzamy ćwiczenie kilka razy.
5.Karta pracy „Marcowa gąsienica”. Do pobrania: karta gąsienica
6.Zabawa na zakończenie „Woogie Boogie”. Zwracamy uwagę na poprawność wykonywanych ruchów (np. prawa ręka, lewa ręka) Woggie Boogie https://www.youtube.com/watch?v=KeKgAM3oUVc

30 marca 2020 r.
Temat : „Wiosna w ogrodzie”.
1. Powitanie Zabawa „Gra w zielone” do zabawy potrzebna nam będzie piłka. Rodzic rzuca piłkę do dziecka wymieniając nazwę czegoś co jest zielone ( wtedy dziecko łapie piłkę)Przy innych nazwach pozwala piłce spaść na ziemię.
2. Film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY
3. Zabawa
„Prawda – fałsz” – rodzic czyta zdania, a dziecko
ocenia, czy są one prawdziwe, czy fałszywe.
–– Teraz jest wiosna.
–– Wiosną jeździmy na sankach.
–– Wiosną lepimy bałwany.
–– Wiosną wracają do nas ptaki z ciepłych krajów.
–– Wiosną spadają liście.
–– Wiosną przyroda zasypia.
–– Krokus to wiosenny kwiat.
–– Wiosną przyroda budzi się do życia.
4. Zabawa ruchowa z elementem naśladowczym „Wiosenne porządki w ogrodzie”.Rodzic mówi: Wiosna to czas porządków w ogrodzie. Możemy razem coś posiać lub zasadzić. Dziecko mówi, jaki kwiatek lub jakie warzywo chciałoby posiać albo posadzić. Dziecko naśladuje jak idzie do ogródka Wybiera cebulki, nasiona, przygotowuje grządki, przekopuje ziemię, grabi, robi dołek,
aby posiać nasionka. Sadzi, dokładnie zasypuje nasiona, podlewa i… czeka na efekty. Dumny mały ogrodnik maszeruje, bijąc brawo.
5. Słuchanie wiersza „Wiosenny spacerek”.
Wiosenny spacerek
Renata Cinal
Wiosenne słońce wesoło świeci
i na wycieczkę zaprasza dzieci.
Tutaj śnieg odkrył trawkę zieloną,
przebiśnieg podniósł głowę skuloną.
Listki i trawki na słonku się grzeją,
żółte kaczeńce do słońca się śmieją.
Ptaszki na drzewach radośnie ćwierkają
i wszyscy wiosny już wyglądają.
Ogrodnik porządki robi w ogrodzie,
nowe nasionka wysiewa co dzień.
Na deszczyk będą sobie czekały
i zazieleni ogród się cały.
Kiedy jaskółki zza morza wracają,
kiedy bociany nad gniazdem kołują.

Dziecko odpowiada na pytania: Kto zaprasza dzieci na spacer? Kto podniósł pierwszy głowę
skuloną? Jakiego koloru są kaczeńce? Co robi pan ogrodnik w ogrodzie? Co oznacza powrót bocianów
i jaskółek?
5. Ćwiczenie graficzne wg H. Tymichovej. Zał. 1 Do pobrania:karta pracy wzór
Dziecko rysuje po śladzie najpierw palcem a następnie kredką lub mazakiem (należy zwrócić aby ślad był pojedynczy, nie zamalowujemy a jednie pojedynczą kreską rysujemy – przygotowanie do pisania).
6. „Krokusy” – praca plastyczna. Na zieloną ściereczkę kuchenną lub zieloną kartkę papieru dziecko
lub bibuły i pestki dyni zabarwione na fioletowo i żółto, tak by stworzyć z nich kwiaty. (zielona ściereczka kuchenna lub zielona kartka papieru,
pianka, pestki dyni zafarbowane na fioletowo i żółto). (Dzieciakiwdomu.pl)


7. Zabawa ruchowa „Przylot bocianów”. Dziecko biega na paluszkach wokół dywanu i naśladuje bociani lot z Afryki do Polski. Następnie wykonuje skręty tułowia raz w prawo, raz w lewo. Naśladuje bociana, który przerywa lot, pije wodę, je, czyści piórka, masuje nogi. Następnie naśladuje bociana który wzbija się ponownie do lotu dalej, co jakiś czas wykonują skręty tułowia. Po czym siada w gnieździe (kuca). Wstaje i klekocze.

Zajęcia zdalne

Opracowała: Aneta Dąbrowska

26.03.20

Temat: Marcowa pogoda.
Wiersz „Marcowe kaprysy” B. Forma
„Wymieszał miesiąc marzec pogodę w garze.
Ja wam tu zaraz wszystkim pokażę.
Włożę troszkę deszczu, słoneczka promieni,
Domieszam powiew wiatru ciepłego,
Smutno by w marcu było bez niego.
Śniegu i burzy jeszcze troszeczkę dodam,
Będzie prawdziwa marcowa pogoda”.
Pytania do wiersza:
• O jakim miesiącu była mowa w wierszu?
• Co miesiąc marzec włożył do garnka?

Zagadki
Gdy go długo nie ma, wszyscy narzekają.
A gdy przyjdzie pod parasol się chowają. (deszcz)

To mała gwiazdka, biała, niewielka.
Chuchniesz, zostanie wody kropelka. (śnieg)

Szumi, świszcze, zagarnia liście.
Czasem deszczem nas opryśnie. (wiatr)

Zabawa dydaktyczna „Prawda/ Fałsz”
Pogoda w marcu bywa kapryśna.
W marcu czasem z chmur pada deszcz a czasem śnieg.
Niedźwiedzie przygotowują się do snu.
Coraz cieplej będziemy się ubierać.
Wicher to bardzo mocny wiatr.
Ptaki odlatują do ciepłych krajów.

M jak marzec utrwalenie głoski m.
Karta pracy
https://www.google.com/imgres?imgurl=https://miastodzieci.pl/wp-
content/uploads/2010/02/757M.gif&imgrefurl=https://miastodzieci.pl/kolorowanki/alfabet-llitera-m/

27 marca

Aneta Dąbrowska
Propozycja na piątek – grupa „Stokrotki”
Temat: „Wiosenna matematyka” – przeliczanie w zakresie 7.
1. Masaż relaksacyjny na plecach w parze z Rodzicem lub Rodzeństwem.
„Jaka dziś pogoda?”
Może słońce świeci?- okrężne ruchy dłońmi
Albo deszczyk kropi?- uderzenia opuszkami palców
Nie to deszczyk buty topi- szybkie i mocne ruchy palców
Może ulewa nas zalewa?- oklepywanie dłońmi
Lub piorun trzaska w drzewa?- lekkie klaśnięcie w dłonie
Potem w ziemie szybko leci- opadnięcie dłoni na plecy
Jak się czują wszystkie dzieci?- masowanie po szyi.

2. „Zapamiętaj!” – pokazujemy dziecku ilustrację z dowolnej książki przez krótki czas (np. 5 sekund). Zadaniem jest
zapamiętanie jak największej liczby elementów z obrazka. Następnie chowamy ilustrację i sprawdzamy, co
zapamiętały dzieci.

2. Karta pracy – w której należy dorysować właściwą liczę kropek – utrwalanie umiejętności matematycznych w
zakresie do 7.
(Dzieci w tym wieku liczą na konkretach można zaproponować dziecku materiał do liczenia np. klocki itp.)

3. Zabawa kreatywna – wykonanie gniotka według instrukcji na filmie.
Potrzebny będzie balon, mąka ziemniaczana, mała butelka po wodzie, słomka.
https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/10/jak-zrobic-gniotka/

Akcja „Dzieci uczą Rodziców” (luty 2020 r.)

W krainie dinozaurów (marzec 2020 r.)

Poznajemy literę b jak bóbr wg MDS „Od piosenki do literki” zajęcia w ramach realizacji innowacji pedagogicznej „Dziecko i słowo” (marzec 2020 r.)

Nazywanie świata wg odimiennej metody czytania I. Majchrzak (luty 2020 r.)

Magiczne cyferki (luty 2020 r.)

Zabawy glottodydaktyczne (luty 2020 r.)

Dekorujemy pierniczki (grudzień 2019 r.)

 

„Ubierzemy dziś choinkę w kolorowe bombki…” (grudzień 2019 r.)

Jak się bawimy ? (listopad 2019 r.)

Święto Pluszowego Misia (listopad 2019 r.)

 

Litera t wg Metody Dobrego Startu – zajęcia w ramach innowacji pedagogicznej „Dziecko i słowo” (listopad 2019 r. )

 

Obserwujemy pogodę (listopad 2019 r.)

 

Dni tygodnia i kalendarz wg Planu Daltońskiego (listopad 2019 r.)

 

Jesienne drzewo (październik 2019 r. )

Co słychać w lesie? (październik 2019 r.)

 

Zajęcia w ramach innowacji pedagogicznej „Dziecko i słowo” (październik 2019 r.)

Jesienne liście (październik 2019 r.)

 

Zajęcia w ramach programu czytelniczego (październik 2019 r.)

 

Dziecięca matematyka (październik 2019 r.)

 

Zabawy swobodne (wrzesień 2019 r.)

Poznajemy literę A,a. Zajęcia w ramach innowacji pedagogicznej „Dziecko i słowo” (październik 2019 r.)