Grupa 5-latków „Słoneczka”

Zajęcia w grupie 5-latków „Słoneczka” prowadzą p. Aneta Kuźma i p. Magdalena Sobieszek

Zajęcia 9 kwietnia

Aneta Kuźma

Propozycja zabaw na dzisiaj dla grupy „Słoneczka”
Temat: Przedświąteczne porządki – zajęcia muzyczne.
Przedświąteczny czas w większości domów równoznaczny jest ze sprzątaniem, angażujmy również w to swoje dzieci. Pamiętajmy, że dzieci najefektowniej uczą się poprzez naśladowanie, zatem wykorzystujmy każdą okazję, by wdrażać je do utrzymania ładu i porządku, angażujmy je nie tylko do sprzątania zabawek w swoim pokoju, lecz także porządkowania półek, ścierania kurzu, odkurzania, zamiatania okruszków spod stołu, podlewania kwiatów itp. Zaopatrzcie się w dodatkowe ściereczki, małe miotełki – dla dzieci takie porządki to świetna zabawa, a dla rodziców rewelacyjna okazja do wyrabiania nawyku porządkowania otoczenia. Proponujemy kilka zabaw, przy których robienie porządku jest po prostu frajdą.
Zachęcamy do posłuchania i nauczenia się słów piosenki:
https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w
„Mama i tata to nie są roboty”
„Mama i tata to nie są roboty,
zawijaj rękawy bierz się do roboty!
Samo się nie zrobi pranie, prasowanie
i mycie podłogi i kurzy ścieranie.
Same się ubrania nie poukładają
i same talerze się nie pozmywają.
Mama i tata….

twoje łózko nie chce samo się pościelić,
a chwasty w ogródku same się wypielić.

Mama i tata…

Skoro wszyscy razem w domu tym mieszkają,
wszyscy niech tak samo o porządek dbają.

Mama i tata …

Samo się nie zrobi pranie,
prasowanie i mycie podłogi i kurzy ścieranie.
Skoro wszyscy razem w domu tym mieszkają,
wszyscy niech tak samo o porządek dbają”.
1. „Pan Bałagan” – dorosły pokazuje dziecku, że w domu zagnieździł się w tajemniczych okolicznościach Pan Bałagan. Zadaniem dzieci jest wymeldować go. Ale Pan Bałagan jest bardzo czujny, dlatego trzeba być bardzo cicho, tak żeby nie zauważył, że jest usuwany z mieszkania. Dzieci chodzą na palcach szepcząc i zbierając każdą rzecz, która jest nie na swoim miejscu, a następnie odnosząc ją tam, gdzie być powinna. Pan bałagan nawet nie orientuje się kiedy znika.
2. „Głodne pudełko” – zabawa, która świetnie sprawdza się w sytuacji, gdy na podłodze rozrzucone jest dużo klocków, figurek, samochodzików itp. Rodzic udawanym głosem mówi np.: „Jestem pudełkiem i jestem takie głodne, niech mnie ktoś nakarmi, bo będę musiało zjeść to co spotkam”, w tym samym momencie dzieci zazwyczaj odrywają się od swoich zajęć i z radością zaczynają karmić je, wrzucając do niego klocki. Jako pudełko dorosły okazuje olbrzymie zadowolenie z faktu, że jest karmione, woła o jeszcze, aż napełnione wszystkimi klockami dziękuje.
Mam nadzieje, że nasze przedszkolaki będą pomagały w przygotowaniach przedświątecznych nucąc piosenkę „Mama i tata…”
A może Wy dzielne przedszkolaki pokażecie jak pomagacie swoim rodzicom w porządkach i przygotowaniach do świąt??? Z niecierpliwością czekam na zdjęcia od Was!!!
Życzę wszystkim miłego dnia!!!

Zajęcia 8 kwietnia

Aneta Kuźma

Temat: Zabawy matematyczne z wesołym zajączkiem i pisankami.
1. Zabawa na powitanie do piosenki „Mały zajączek” – naśladujemy czynności, które wykonuje zajączek w piosence.

2. Zabawy matematyczne:
 Pierwsza zabawa polega na policzeniu jajek i zaznaczenie cyfry, która odpowiada ilości jajek karta pracy nr 1
 Kolejna zabawa to policzenie tych samych obrazków i wpisanie odpowiedniej cyfry w okienko karta pracy nr 2.
 Na zakończenie proszę aby dzieci pokolorowały pisankę karta pracy nr 3, następnie wycięły ją i porozcinały po liniach. Z powstałych elementów (puzzli) układamy obrazek i przyklejamy na kartce z bloku.

 

Zajęcia 7 kwietnia

Magdalena Sobieszek

Temat: ”Pisanki-jajka wielkanocne”
1 Nauka piosenki:”Pisanki,pisanki”
https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.
2 Zabawa„Jak barwimy jajka?” – rozmowa z dziećmi na temat domowych sposobów barwienia jajek. Zachęcam dzieci
i rodziców do wspólnego barwienia jajek.
– żółty–suche łupinki cebuli
– czerwony–kora dębu, owoce czarnego bzu, suszone jagody,
– różowy–sok z buraka
– pomarańczowy–marchew, dynia
– brązowy–łupiny orzecha
– niebieski–owoce tarniny
– fioletowy–płatki ciemnej malwy
– zielony–trawa, pokrzywa
– czarny–wygotowane olchowe szyszki
3 Układanie litery „p” z dostępnych dziecku materiałów,podawanie wyrazów na „p” związanych
ze świętami wielkanocnymi,dzielenie wyrazów na sylaby.
4 Karta pracy- pokoloruj obrazki na literę „p”

karta pracy 07

Zajęcia 7 kwietnia

Aneta Kuźma

Propozycja zabawy na dziś dla dzieci z grupy „Słoneczka”
Temat: Wielkanocne pisanki z balonów – zabawa sensoryczno – plastyczna dla dzieci.
1. Powitanie – zabawa paluszkowa:
Gdy się rączki spotykają,
To od razu się witają (podanie dłoni)
Gdy się kciuki spotykają,
To od razu się witają (kciuk dotyka kciuk)
Gdy się palce spotykają,
To od razu się witają (palce jednej dłoni dotykają palce drugiej dłoni).

2. Praca plastyczna „Wielkanocne pisanki z balonów” – do wykonania pisanek gniotków potrzebujesz: balony, mąką, butelkę, lejek, pisaki lub najlepiej czarny marker.

Jak zrobić pisankę z balona krok po kroku?????
Na początku wsypujemy mąkę do butelki w zależności od wielkości balona około 10 czubatych łyżeczek mąki. Najlepiej robić to przez lejek, poruszając w środku słomką lub wykałaczką, aby przesypywało się bez zastojów. Następnie dmuchamy balon, skręcamy go i zakładamy na butelkę. Teraz wystarczy butelkę obrócić w taki sposób, aby mąka przesypała się do nadmuchanego balona. Można to przyśpieszyć ściskając kilkukrotnie butelkę. Wypełniony mąką balon ściągamy z butelki, spuszczamy powoli powietrze związujemy go i zabieramy się za dekorowanie.
Gotowe balonowe gniotki dekorujemy za pomocą markera lub pisaków w różne ciekawe wzorki. Możecie narysować różne wzorki, kropeczki, szlaczki, kwiaty… co tylko przyjdzie Wam do głowy. To świetna zabawa sensoryczno-plastyczna.
3. Zabawa „Tor przeszkód z jajek” – przygotuj kilka jajek (gotowanych, drewnianych, plastikowych czy styropianowych ). Porozkładaj jajka na podłodze tak, żeby utworzyły „tor przeszkód”. Zadanie dziecka jest przejść przez pokój z zawiązanymi oczami starając się nie rozgnieść żadnego jajka. Zadaniem rodziców jest kierować dzieckiem dając mu polecenia: „w prawo, w lewo, naprzód”. Dużo śmiechu jest gwarantowane!
4. Na zakończenie proponuję masażyk relaksacyjny (z rodzicami):
„Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni”
Śniła mu się pisaneczka ta co cała jest w kropeczkach (uderzenia paluszkami- kropki)
Była też w paseczki (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi).

Zajęcia 6 kwietnia 

Magdalena Sobieszek

Dzień dobry Słoneczka
Temat : „W Wielkanocnym nastroju”
1Słuchanie wiersza Bożeny Formy Wielkanoc.
Święta za pasem,
do pracy się bierzemy,
mazurki i baby
smaczne upieczemy.
Pisanki, kraszanki
razem dziś robimy,
wszystkie kolorowe,
bardzo się cieszymy.
Upiekliśmy z ciasta,
baranka, zajączka,
z posianej rzeżuchy
będzie piękna łączka.
W glinianym wazonie
bazie i żonkile,
a na nich z papieru
kurczątka przemiłe.
Rozmowa z dziećmi na temat wielkanocnych zwyczajów wymienionych w wierszu.
2„Masażyk relaksacyjny (dzieci wykonują go rodzicom, rodzice dzieciom):
Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:
Śniła mu się pisaneczka, (rysujemy pisankę na plecach),
ta co cała jest w kropeczkach. (uderzenia paluszkami- kropki)
Była też w paseczki. (rysujemy paseczki)
I w wesołe krateczki. (rysujemy krateczkę)
Ta w malutkie ślimaczki. (rysujemy ślimaczki)
I żółciutkie kurczaczki. (rysujemy kurczaczki- kółko, kółko, nóżki, dzióbek)
Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)
3,,Wesołych Świąt Wielkanocnych“- wykonanie kartki świątecznej. Do wykonania tej pracy wykorzystujemy materiały dostępne w domu(nie tylko plastyczne)
4 Zabawa ruchowa „Ciepło-zimno”
Rodzic pokazuje dziecku co zamierza schować : pisankę, po czym prosi aby zamknęło oczy-chowa daną rzecz. Kiedy dziecko zbliża się do przedmiotu mówimy ciepło, cieplej a gdy już jest przy przedmiocie mówimy gorąco, parzy. I odwrotnie gdy się oddala mówimy chłodno, zimno, lodowato. Później następuje zamiana dziecko chowa a rodzic szuka. Można też bawić się na dworze.

karta pracy 06.04

Zajęcia 6 kwietnia

Aneta Kuźma

Propozycja zajęć popołudniowych 5 – latki „Słoneczka”
Temat: Zwyczaje wielkanocne
1. Na wstępie proszę aby dzieci wysłuchały piosenki „Są takie Święta Wielkanocne”, która będzie wprowadzeniem do tego o czym w tym tygodniu będziemy rozmawiać.
Link do piosenki:

2. Zabawa polegająca na rozwiązywaniu zagadek związanych z tematyką wielkanocną.
Jestem żółty, mały, puszysty
i z jajka się wykluwam.
Czy już wiecie, kto ja jestem? (kurczaczek)
Upiecze go mama dla synka,
upiecze go mama dla córek,
na Wielkanocnym stole
musi być pyszny …(mazurek)
W jakim dniu ,czy wiecie,
chociaż słońce świeci,
biega po podwórku
dużo mokrych dzieci ? (lany poniedziałek)
Już białą serwetę ścielę
zieleń się owsie, zieleń.
Rośnij wysoko, nie zwlekaj,
bo cukrowy ktoś już czeka.
Kto ? (baranek)
3. Teraz czas poruszać się trochę. Proponuję zabawę ruchową „Wyścig z jajkiem” Najoczywistsza aktywność wielkanocna jaka mi się nasuwa. Potrzebna będzie łyżka – drewniana lub zwykła, i jajko. Uwaga: żeby zminimalizować straty w jajkach, polecam sztuczne! Wyznaczamy start i metę, prosimy dziecko żeby przeniosło jajko na łyżce w taki sposób, aby nie spadło. Żeby nie było tak łatwo i przyjemnie, możemy mierzyć czas, zorganizować wyścig, zaproponować konkretny sposób poruszania się, np. tyłem, bokiem, stopa za stopą, na kolanach, wielkimi krokami, na palcach, na piętach, na bokach stóp, dołożyć przeszkody na które nie wolno nadepnąć, zawiązać oczy, z jajkiem między kolanami itd. Dziecko powinno starać się przez całą trasę trzymać wyprostowaną rękę.
4. Na zakończenie przesyłam karty pracy.

Do pobrania: karty pracy.pdf

Życzę miłej zabawy!!!

Zajęcia 3 kwietnia 

Magdalena Sobieszek

Temat: ”Razem wesoło”
Kochani czy macie jeszcze siłę po porannych ćwiczeniach?
Myślę,że tak,a więc zapraszam Was do zabaw muzyczno-ruchowych z całą rodziną,
Życzę super zabawy!!!
1.”Gąsienica Basi”:
https://www.youtube.com/watch?v=OcdevXAqpiM
2.”Buty Basi”:
https://www.youtube.com/watch?v=AXe14Ouqg5o
3”Duży i mały skok”:
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
4”Ręce do góry”:
https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A
5 „Zabawa z gazetami”-przygotujcie do tej zabawy gazetę
https://www.youtube.com/watch?v=-v3t0Ks0dQk
6”Zabawa Orff”
https://www.youtube.com/watch?v=XY6iJrSp43I

Zajęcia 3 kwietnia

Aneta Kuźma

Dzień dobry SŁONECZKA!!!
Dzisiejszy temat: Ćwiczenia gimnastyczna – prawidłowa postawa.
Kochane dzieciaczki jak wszyscy wiemy bardzo ważną rolą w życiu każdego człowiek jest ruch. Dlatego dzisiaj w ramach naszych zajęć poćwiczymy sobie troszeczkę. Możecie do ćwiczeń zaprosić także rodziców, siostrę lub brata. Jeśli ktoś miałby ochotę, może nagrać krótki filmik ( fragment 2-3 minutowy) jak ćwiczy jego dziecko i przesłać do mnie. Będzie mi bardzo miło zobaczyć moje przedszkolaki. Jeśli wyrażą Państwo zgodę opublikuję filmik na stronie przedszkola i tym samym pokażemy jak dzieci z grupy „Słoneczka” aktywnie spędzają czas w domu.
1. Jako rozgrzewkę, ponieważ jest to bardzo ważny element przed każdymi ćwiczeniami proponuję zabawę „Magiczne koło” ( poniżej przesyłam link do zabawy). Można dziecku włączyć do tej zabawy wesołą muzykę. W zabawie tej należy zakręcić magicznym kołem i wykonać polecenie, które wylosujemy. Zabawę można powtórzyć kilkakrotnie.
https://miastodzieci.pl/zabawy/mini-gimnastyka-dla-mlodszych-dzieci/
2. Ok Kochani skoro jesteście już rozgrzani to zapraszam do dalszej części zabawy. Poniżej przesyłam link do ćwiczeń, które kształtują prawidłową postawę ciała.
Kochane „Słoneczka” zapraszam Was na wycieczkę do zoo!!!
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
3. Na zakończenie proponuję aby dzieci położyły się na podłodze, a rodzic włączyli spokojną , relaksującą muzykę. Przy dźwiękach muzyki dzieci wykonują głębokie wdech nosem oraz wydechy ustami. Czynność tą powtarzamy kilka razy.
Mam nadzieję, że podobały się Wam dzisiejsze trochę inne zajęcia.
Pozdrawiam serdecznie wszystkie dzieciaki z grupy „Słoneczka” oraz ich rodziców!!!

Zajęcia 2 kwietnia
Magdalena Sobieszek

Temat : „Od owcy do swetra”
1″Wełniany baranek” – słuchanie wiersza J. Gałkowskiego.
Ten mały nasz baranek
wszyściutko ma wełniane.
Wełniane ma trzewiczki,
wełniane rękawiczki.
Co tu robisz, baranku?
Chłodno dzisiaj od ranka,
chmurki w niebie jak pianka.
Ten mały nasz baranek
wszyściutko ma wełniane.
W kołnierzu futra pełnym
ma łepek cały z wełny.
Ślicznie ci jest, baranku,
w tym wełnianym ubranku.
Rozmowa na temat treści wiersza.
Kto jest głównym bohaterem wiersza? Jak ubrany był baranek? Jak myślicie czy ubranie baranka jest ciepłe? Do czego potrzebna jest wełna, którą mamy dzięki owcom? dzielcie wyraz baran na sylaby, określcie pierwszą głoskę w wyrazie.
2. „Od owcy do swetra” – historyjka obrazkowa.

Opowiedz co się dzieje na każdym obrazku. Powiedz skąd mamy wełnę, z której powstają swetry. Jakie jeszcze ubrania mogą być zrobione z wełny.
3. Zaganianie owiec do stada” – manipulacyjna zabawa z kulkami waty. Dzieci budują ogrodzenie z klocków. Za ogrodzenie wkładają kulki z waty. Część kulek jest poza ogrodzeniem. Dzieci wkładają „zaginione” owieczki do zagrody za pomocą pęsety (ewentualnie przy braku pęsety – rączką).
4.„Wyganiamy owieczki z zagrody” – motoryczno- matematyczna zabawa z kostką. Dzieci wyjmują z zagród wszystkie kulki z waty, czyli wyganiają owieczki z zagród. Rodzic rzuca kostką i pokazuje, ile oczek wypadło. Dzieci umieszczają w zagrodzie odpowiednią liczbę owieczek, wkładając kulki z waty za pomocą klamerki do bielizny.
5. Praca plastyczna:”Baranek”.Do wykonania tej pracy potrzebne będą płatki kosmetyczne,patyczki do uszu,klej i kredki.


6. Owieczki na łące – zabawa ruchowa – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci leżą na łące (dywanie) i udają śpiące owieczki. Rodzic klaszcze dzieci zaczynają czworakować. Na hasło :Wilk idzie! owieczki zatrzymują się bez ruchu.

Zajęcia 2 kwietnia

Aneta Kuźma

Temat: ,, Na wiosennej łące” – praca plastyczna z wykorzystaniem met. D. Dziamskiej- rozwijanie koordynacji wzrokowo – słuchowo – ruchowej.

  1. Zaproszenie dzieci do krainy wiosny – poprosimy osobę dorosłą o przeczytanie wiersza I. Salach ,,Łąka ”. (W tle muzyka A. Vivaldiego „Cztery pory roku – Wiosna”)

Link do muzyki:

https://www.youtube.com/watch?v=Z_tk-AhlA1o
Łąka tylu ma mieszkańców
Zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka,
Tutaj kwiatek-O! Różowy!

Z kopca wyszedł krecik mały
Obok niego idzie mrówka
Na rumianku w krasnej sukni
Przycupnęła Boża Krówka.

Nad tą łąką kolorową
Bal wydały dziś motyle,
Zapraszają wszystkie dzieci
Więc zatańczmy z nimi chwilę.

 

  1. Rozmowa na temat utworu:

–  Co to jest łąka? (Łąka to miejsce, gdzie rosną głównie trawy, kwiaty. Jest mieszkaniem dla zwierząt).
– Jakie zwierzęta mieszkające na łące wystąpiły w wierszu? (motyl, pszczoła, kret, mrówka, Boża krówka – biedronka)

– Kto wydał bal nad łąką? (motyle)
– Kogo motyle zaprosiły na bal? (dzieci).

  1. Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Bocian” – dziecko chodzi unosząc wysoko kolana, na dźwięk bębenka staje na jednaj nodze i rozkłada w bok ręce.
  2. „Łąka”- praca metodą „Edukacji przez ruch” D. Dziamskiej

Proponuje aby dziecko w rytm muzyki narysowało „wiosenną łąkę”, a następnie dokleiło na niej narysowane przez siebie zwierzęta występujące w wierszu I. Salach pt. „Łąka”.

Zajęcia 1 kwietnia

Magdalena Sobieszek

Temat :”Matematyczne łamigłówki”

1 Zabawa ,,Gdzie leży zwierzątko”-dziecko bierze zabawkę zwierzątka, na polecenie rodzica kładzie je w określony sposób: przed sobą, za sobą, obok, z tyłu, z przodu, w górę, na dół, na głowę.

2. Matematyczna zgaduj – zgadula: Zagadki matematyczne, manipulowanie na przedmiotach- aby ułatwić dzieciom liczenie przygotowujemy kredki lub klocki i układamy je według treści zadania np. Na podwórku bawiły się cztery kotki-układamy cztery kredki lub klocki. Dwa kotki przestraszyły się pieska i uciekły-zadajemy dziecku pytanie czy dokładamy kredek czy je zabieramy. (Wyjaśniamy dzieciom ,że jak uciekły to już ich nie ma i zabieramy, jeśli by przyszły kotki do dodajemy kredki ).Jeśli zabieramy to ile. Ile zostało kotków?

• Na łące pasły się trzy owieczki, pastuszek przyprowadził jeszcze dwie.
Ile było wszystkich owieczek?
• Przy budzie siedziały cztery pieski,dwa z nich pobiegły za kotkami. Ile piesków zostało?
• „W domu mieszka tata kot i mama kotka. Urodziło im się troje kociątek. Ile jest wszystkich kotków

3 Zabawa muzyczno-ruchowa:”Ptaszki fruwają”-link do piosenki poniżej
https://www.youtube.com/watch?v=zn2ihUfMV_M

Zajęcia 1 kwietnia
Aneta Kuźma
Temat: „Liczymy wiejskie zwierzęta”
1. Powitanie muzyczne:
Wszyscy są, witam Was
Zaczynamy już czas!
Jestem ja, jesteś Ty
Raz, dwa! Raz, dwa! Raz, dwa, trzy!
2. Ćwiczenia poranne – poniżej przesyłam instruktarzowy filmik do ćwiczeń.
3. Zabawa matematyczna „Policz zwierzątka” – przeliczanie, porównywanie liczebności. Posługiwanie się liczebnikami porządkowymi. Przyporządkowanie cyfry do właściwego obrazka. Zadaniem dzieci jest policzyć zwierzęta, zamalować w danym rzędzie tyle kropek ile jest zwierząt i wpisanie odpowiedniej cyfry w kwadracik ( karta pracy).
Następnie zadajemy dziecku pytanie:
– Których zwierzątek jest najwięcej?
– Których zwierzątek jest najmniej?
4. Zabawa naśladowcza „Na wiejskim podwórku”
Przebieg: Dziecko biega w tempie wyklaskiwanym przez rodzica. Na przerwę w klaskaniu zatrzymuje się i na hasło: Piesek – chodzi na czworakach i naśladuje szczekanie psa. Na hasło: Konik – biegnie, zatrzymuje się i grzebie kopytkiem. Na hasło: Kogut – staje na jednej nodze i naśladuje pianie koguta.
5. Zabawa rozwijająca wyobraźnie dziecka „Dopowiedz i zrób” – zabawa z rymami.
Rodzic mówi zdania, których zakończenia – słowa do rymu – dopowiada dziecko.
Dziecko wykonuje czynność, o której jest mowa w zdaniu.

Powiedz: prosię i podrap się po …( nosie)
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… (dłoń)
Powiedz: krowy i dotknij palcem … (głowy)
Powiedz: króliczki i nadmij … (policzki)
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …(brzuszka)
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …(trzy).

Do pobrania: karta pracy 1.04

ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY I CZEKAM OCZYWIŚCIE NA ZDJĘCIA Z WYKONANĄ PRACĄ!!!!

Zajęcia 31 marca
Magdalena Sobieszek

Do pobrania:karta pracy 31.03

Zajęcia zdalne 31.03.2020 r.

Aneta Kuźma

Zajęcia popołudniowe grupa „Słoneczka”
Temat: Skąd się biorą jajka???
1. Zabawa „W zagrodzie” ćwiczenie narządu mowy- dzieci rozbiegają się po pomieszczeniu, a na polecenie osoby dorosłej naśladują ruchy i głos danego zwierzęcia:
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Ko, ko, ko.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: Me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
1. „Ptaki i ich jaja” – zadajemy dzieciom pytanie:
• Jakie zwierzęta znoszą jaja?

Pokazujemy dzieciom zdjęcia różnych jaj i wprowadzamy wyrazy do czytania globalnego. Wycinamy obrazki jaj i napisy ptaków, które je znoszą. Zadaniem dziecka jest dopasowanie napisów do właściwych obrazków.

Do pobrania:

karta nr 1

2. Zabawa plastyczna „Dyktando rysunkowe” – rodzic czyta dziecku tekst a zadaniem dziecka jest wykonać rysunek do czytanego tekstu.
„Kurczątko”
Kurczątko z jajeczka się urodziło, główkę najpierw wychyliło
Na dwie nóżki wyskoczyło, czarne oczka otworzyło
Dzióbek mały otworzyło, zakwiliło.
„Kogucik”
Jajo…szyja…, grzebień czerwony, dzióbek i broda, a ogon zielony
teraz ostrogi u każdej nogi, tyle krzyku w tym kurniku.
(zachęcamy do przesłania zdjęć powstałych prac, które zostaną umieszczone na naszym profilu).
Zabawa ruchowa: „Kurczątka”- opowiadanie, improwizacja ruchowa.
Jesteśmy kurczątkami, które wykluwają się z jajka, obserwują ściany skorupki, najpierw powoli, potem coraz szybciej, rozpychają skorupkę na wszystkie strony, aż w końcu wydostają się na zewnątrz.
Kurczaczki dotykają siebie wszędzie, zauważają, że mają piórka, dotykają skrzydełka, próbują nimi ruszać w górę i w dół, rozciągają skrzydełka, zauważają, że mają główki, dzióbek, który próbują otworzyć, zamknąć, znów otwierają wydobywając dźwięk pipi. Rozglądają się dokoła, chcąc poznać świat, rozglądają się na boki, w przód, w tył, zaglądają w różne zakamarki podwórka, skaczą przez małe kałuże, potem przez wielkie, przeskakują jeden raz, potem drugi, trzeci, aż wpadają do kałuży, strzepują mokre skrzydełka. Kurczątka próbują skakać z innymi kurczątkami, aż robią się strasznie głodne w brzuszkach burczy im coraz głośniej, więc chodzą po podwórku dziobiąc ziarno, drapią pazurkami trawę i łapią dżdżownice. Kiedy już są najedzone masują swoje brzuszki i powoli, powoli po tak wyczerpującym dniu kładą się spać.

Zajęcia zdalne 25 -30 marca 2020 r.
Opracowała: Magdalena Sobieszek
Zajęcia 25 marca 2020 r.

Zajęcia 26 marca 2020 r.

Zajęcia 27 marca 2020 r.

Temat:”Wiosna na widelcu”-wiosenne kanapki.
1.Przedstawienie „zdrowych” produktów w formie zagadek słownych
Latem w ogrodzie wyrósł zielony, a zimą w beczce leży kiszony.
Z wierzchu czerwona,w środku biała, kiedy ją jadłam w język szczypała.
Okrągły, czerwony, lubi być w keczupie i pomidorowej zupie.
Te zielone liski jedzą dzieci i króliczki.
Rozmowa z dziećmi:
Co kryje się w warzywach?
Do czego potrzebne są witaminy?
Co to są nowalijki?
2.Zabawa-Kładziemy na tacy kilka warzyw przykrywamy ściereczką,dziecko wkłada rączkę pod ścierkę i dotykając próbuje odgadnąć co to za warzywo?
3.Wysłuchanie wiersza,który jest propozycją wspólnej pracy.
Zrobię dziś kanapki smaczne kolorowe.
Podam mamie na śniadanie potem tacie zrobię.
Już na kromce serek leży i rzodkiewka słodka,
jeszcze szynki dwa plasterki, dam też pomidorka.
Takie pyszne te kanapki, że aż cieknie ślinka!
każda zdrowa, kolorowa..Cieszy się rodzinka
Przypominamy o konieczności mycia rąk!

Życzę wspaniałej i pysznej zabawy!
Zachęcam do przesyłania zdjęć.

Zajęcia 30 marca 2020 r.

Zajęcia zdalne 25-30 marca 2020 r.

Opracowała: Aneta Kuźma

25.03.2020
Kochani Rodzice, oto jeden z pomysłów na spędzanie wolnego czasu z dzieckiem. Możemy wykonać wraz z dzieckiem wiosenne drzewko.
Wiosna przychodzi cichutko.
Topi śniegi wolniutko.
Ranki są coraz jaśniejsze
A dni bywają cieplejsze.
Jest tak zielono, wesoło.
Zwierzęta budzą się wkoło.
Śpiew ptaków słychać radosny, na powitanie wiosny.
Do zrobienia wiosennego drzewka potrzebujemy:
-Biała kartka papieru
-butelka plastikowa
-pędzelek
-farba różowa, brązowa.
Na kartce malujemy pień drzewka. Następnie spód butelki plastikowej malujemy różową farbą i odbijamy na kartce przy gałązkach. I tak powstało piękne kwitnące wiosenne drzewko.
Zachęcamy do odsyłania do nas zdjęć z efektami prac a my umieścimy je na naszym profilu!!!

26 marca 2020 r.

Temat: Zwiastuny wiosny

  1. Krótka rozmowa z dzieckiem w formie „prawda czy fałsz?” na temat aktualnej pory roku:
    Podaje informacje, a dziecko podnosi rękę  w górę jeśli informacja jest jego zdaniem prawdziwa:
  • Teraz jest pora roku którą nazywamy wiosną
  • Na wiosnę przylatują bociany z ciepłych krajów
  • Zimą jeździmy na wakacje i kapiemy się w morzu
  • Zimą lepimy bałwana
  • Wiosną kolorowe liście spadają z drzew
  • Jesienią zbieramy grzyby i kasztany
  • Przebiśnieg i krokus to pierwsze wiosenne kwiaty.
  1. Zabawa „Wiosenne rymowanki”. Dziecko tworzy rymy do podanych zdań:
  • Przez deszczyk pokropione rosną listeczki ….….(zielone)
  • Zajączki kicają i trawki ……… (szukają)
  • Na gałęzi siedzi wrona, czarna wrona bez ……… (ogona)
  • Nad stawem żabki kumkają, przed bocianem się….. (chowają)
  • Bocian ma ostro zakończony dziób ….. (czerwony)
  1. Wiosenne zgadywanki – rozwiązywanie zagadek słownych:

Mleczka nie piją
Myszek nie jedzą
Te bure kotki
Na drzewie siedzą (kotki wierzbowe)

Widzisz je we dnie
Nie widzisz w nocy
Zima grzeje słabo
Latem z całej mocy (słońce)
O szyby dzwoni
Gdy chmura łzy roni (deszcz)

  1. Zabawa ruchowa „Wiosna budzi się”. Dziecko tańczy przy muzyce, gdy muzyka cichnie słucha polecenia. Na hasło słonko – dziecko wznosi ręce w górę, na hasło krople – naśladuje padanie deszczu, na hasło – kwiat – obraca się wokół własnej osi
  2. Doskonalenie spostrzegawczości – porównywanie dwóch obrazków,  wyszukiwanie różnic i podobieństw.
  3. „Małe pogaduchy” – rozwijanie rozpoczętej myśli:
  • Wiosna sprawia, że…..
  • Wiosenna pogoda jest…..
  • Spacerując wiosną można zobaczyć…….
  1. Ćwiczenia w kontynuowaniu zaproponowanego rytmu „Wiosenne szlaczki”.
  2. Do pobrania: Karta pracy nr 2  (doc)i karta pracy nr 1  (pdf)27.03.2020
    Propozycja spędzenia czasu wolnego z teatrzykiem dla dzieci nie tylko z grupy „Słoneczka” ale dla wszystkich dzieci naszego przedszkola!!!

    W dniu 27 marca obchodzimy Międzynarodowy Dzień Teatru. Niestety w tym roku nie możemy obchodzić tego święta w naszym przedszkolu. Jednak dołożymy wszelkich starań aby nasze przedszkolaki nie zapomniały o tym jakże ważnym wydarzeniu. Zapraszam Was Kochane dzieci do obejrzenia teatrzyku „O Rybaku i złotej rybce”.
    Poniżej przesyłam link do obejrzenia teatrzyku:
    https://www.facebook.com/kasia.malankowska.1/videos/2949188945143195/UzpfSTEwMDAwMTU2MzU1NDc0ODozMDE4NDUzMTExNTQ0MzQ0/
    A po obejrzeniu teatrzyku zachęcam do wykonania prostej pracy plastycznej „Kukiełka Królewny”, do której potrzebne będą nam następujące rzeczy: plastikowa łyżka, bibuła, klej, sznurek, złota tasiemka, złoty błyszczący papier, kolorowe skrawki papieru.
    Poniżej przesyłam link z instrukcją wykonania pracy:
    https://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zrobic-kukielke-krolewny-praca-dla-dzieci
    (Osoby, które wykonają pracę prosimy o przesłanie zdjęć, a my umieścimy je na naszej stronie)
    Życzę miłej zabawy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    30.03.2020
    Zajęcia dla grupy 5 – latków „Słoneczka”
    Temat: Zwierzęta wiejskie.
    1. Powitanie piosenką (piosenkę śpiewamy do melodii „Mało nas…”):
    „Witam Cię!!! Jak się masz?
    Machnij prawą ręką!
    Miło mi widzieć Cię.
    Witam Cię piosenką”.
    2. Ćwiczenia poranne:
     „Traf do celu” – ćwiczenia z elementem rzutu. Dziecko staje na początku dywanu i ma ze sobą trzy klocki (drewniane, plastikowe). Rodzic ustawia w pewnej odległości pojemnik i dziecko rzuca kolejno klocki tak, aby trafić do pojemnika.
    3. Słuchanie wiersza czytanego przez mamę, tatę, siostrę , brata, babcię dziadka…
    „Na wiejskim podwórku” Stanisław Kraszewski
    Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
    Krowa – łaciate cielątko,
    Koza – rogate koźlątko,
    Owca – kudłate jagniątko,
    Świnka – różowe prosiątko,
    Kurka – pierzaste kurczątko,
    Gąska – puchate gąsiątko,
    Kaczka – płetwiaste kaczątko,
    Każda prowadzi swoje dzieciątko!
    Wtem ujrzały pieska Burka, który urwał się ze sznurka.
    Tak się bardzo przestraszyły, że aż dzieci pogubiły.
    Krowa – łaciate cielątko,
    Koza – rogate koźlątko,
    Owca – kudłate jagniątko,
    Świnka – różowe prosiątko,
    Kurka – pierzaste kurczątko,
    Gąska – puchate gąsiątko,
    Kaczka – płetwiaste kaczątko,
    Każda zgubiła swoje dzieciątko!
    Wtem gospodarz konną furką wjechał prosto na podwórko.
    Zszedł czym prędzej ze swej furki, zamknął Burka do komórki.
    Lamentują biedne mamy: „Co my teraz robić mamy?”.
    Wtem z kryjówek wyszły dziatki, odnalazły swoje matki:
    Krowę – łaciate cielątko,
    Kozę – rogate koźlątko,
    Owcę – kudłate jagniątko,
    Świnkę – różowe prosiątko,
    Kurkę – pierzaste kurczątko,
    Gąskę – puchate gąsiątko,
    Kaczkę – płetwiaste kaczątko,
    Znalazło mamę każde dzieciątko.

    Po przeczytaniu wiersza zadajemy dziecku pytania:
     Jakie zwierzęta wystąpiły w wierszu?
     Co wydarzyło się w wierszu?
     Kto spowodował kłopoty?
     Co zrobił gospodarz?
    4. Propozycja zabawy ruchowo – naśladowczej – „Naśladujemy zwierzątka z wiejskiego podwórka” – dzieci naśladują ruchy i głosy (rodzice pomagają) zwierząt, np. psa, kota, świnki, kaczki, kury, krowy, konia… których nazwy podał rodzic.
    5. Na zakończenie krótka praca z kartą pracy „Co dają nam zwierzęta”. Karta pracy nr 3
    Pozdrawiam wszystkie przedszkolaki z grupy „Słoneczka”!!! Życzę miłej zabawy!!!

Ćwiczenia gimnastyczne (październik 2019 r.)

Jesienne granie (październik 2019 r.)

 

Liczymy… (październik 2019 r.)

Obrazki z  figur geometrycznych (październik 2019 r.)

„Słoneczka” w nowej sali (wrzesień 2019 r.)