Zajęcia w gr. 4 -latków „Motylki” od 7 maja 2020 r.

Zajęcia w grupie 4-latków „Motylki” prowadzą p. Magdalena Kieszek i p. Marlena Wojdak

Zajęcia 27.05.2020 r.
Dzień dobry „Motylki”!
1. Na początek trochę gimnastyki. Zaproście do wspólnej zabawy tatę. Zajęcie ruchowe Metodą Ruchu Rozwijającego Sherborne.
• „Przywitamy się plecami” – rodzice i dzieci siadają plecami do siebie i lekkim dotknięciem „witają się” plecami.
• „Naciąganie na plecy” – rodzice i dzieci nadal siedzą tyłem do siebie, chwytają się pod łokcie, rodzice naciągają dzieci na swoje plecy.
• „Domki” – dorośli wykonują klęk podparty głowami do środka koła, dzieci przechodzą pod „domkami”.
• „Lustro” – siad naprzeciw partnera, który jest lustrzanym odbiciem wykonywanych czynności np. mycie zębów, czesanie się, oblizywanie, wycieranie…
• „Relaks w foteliku” – dziecko siedzi pomiędzy nogami dorosłego, jest obejmowane przez niego rękami, kołysane.
2. Zachęcam do posłuchania i zaśpiewania piosenki pt. „Piosenka dla taty”
https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc
Mój tata to ktoś
kto ma w sercu coś,
coś co sprawia, że
zawsze z nim być chcę.
Tata, kochany rycerz
wspaniały, da kwiatka mamusi
a mi zawsze buzi.
Mój tata to ktoś
kto ma w sercu coś,
coś co sprawia, że
mama śmieje się.
Tata, kochany rycerz
wspaniały, da kwiatka mamusi
a mi zawsze buzi.
Tata, kochany rycerz
wspaniały, da kwiatka mamusi
a mi zawsze buzi.
3. „Po krętych dróżkach” – zabawa z elementem równowagi. Poproście mamę /tatę o wytyczenie krętych dróżek taśmą lub wełną na dywanie lub narysowanie kredą na chodniku .Spróbujcie chodzić krokiem mierniczym, tzn. stopa za stopą.
4. Co robi tata w pracy? Porozmawiajcie z tatusiem o jego pracy – Gdzie pracuje? Co robi? Jakich narzędzi używa?
5. Praca plastyczna „Puchar dla taty”.

Materiały:
• 2 styropianowe kubeczki
• złota i srebrna farba plakatowa
• papierowe uchwyty
• klej wikol
Wykonanie: Sklejamy ze sobą spody kubeczków, które następnie malujemy złotą lub żółtą farbą. Po wyschnięciu, doklejamy pomalowane wcześniej uchwyty wycięte z bloku technicznego. Na karteczce wykonujemy napis „Najlepszy tata na świecie” i przyklejamy do pucharu. Takim pucharem może poszczycić się niejeden tata :)
Zajęcia 27 maja 2020 r.
Marlena Wojdak
1. Obejrzyj ciekawą prezentację „Moja rodzina”, przygotuj kartkę i kredki.
https://youtu.be/LAKgnWNLMlg

2. Wykonaj kartę pracy zał 1.
Zamaluj pola z literami, które są potrzebne do zapisania wyrazu „RODZINA”.

3.Posłuchaj wiersza pt. „Serduszko” M. Broda – Bajak
Mam serduszko jedno- kartonowe
Mam serduszko drugie- uczuciowe!
Tym drugim kocham mamę i tatę
Kocham mocno bo są moim światem!
To serduszko kartonowe dam wam zaraz Mamo, Tato
I zaproszę was do zabaw – Co wy na to?

4.Zabawa pantomimiczna : „Co robi mama? Co robi tata?”
Rodzice stają przed dzieckiem i za pomocą ruchów i gestów prezentują czynności lub obowiązki najczęściej wykonywane w domu (podlewanie kwiatów, odkurzanie, mycie naczyń, pranie, mycie podłogi, pisanie na komputerze, czytanie gazety). Dziecko odgaduje co przedstawia dana czynność, a następnie naśladuje.

5. Ćwiczenie spostrzegawczości. Spójrz na kartę pracy zał 2.
Wskaż serce, które nie pasuje do pozostałych.

6. Dokończ zdanie: Najbardziej kocham mojego tatę za…:)

7. Wykonaj karty pracy
– zaprojektuj koszulę dla taty według własnego pomysłu (zał 3)
– połącz muszki taty, które mają takie same wzory (zał 4)
– przeczytaj wyraz „tata”, wytnij obrazek wzdłuż linii, złóż obrazek ponownie (zał 5)

Do pobrania: Zał.3,4,5.pdf

8. Polecam również ciekawą grę interaktywną „Rodzina”, ćwiczącą pamięć i spostrzegawczość.
https://view.genial.ly/5ebdaea3d5c84b0d8fb824ea

Zajęcia 26 maja 2020 r.
Magdalena Kieszek

Propozycje zajęć na dzisiejsze popołudnie dla grupy „Motylki”:
1. Wiersz B. Formy „Serduszko”
Duże, czerwone serduszko
Gorąco świecące słoneczko.
Od dziecka Twego ukochanego
To prezent dla Ciebie mateczko.
Olbrzymie bukiety kwiatów
Niosą dziś wszystkie dzieci.
Wietrzyk nucący piosenkę dla mamy
Po niebie przed siebie w dal leci.
Pytania do wiersza: Dla kogo było czerwone serduszko? Dlaczego dzieci w wierszu dają swoim mamom kwiaty? Jaka to okazja? Kto kocha swoje dzieci najmocniej na świecie? Jaki możesz zrobić prezent swojej mamie z okazji jej święta?
2. „Uczymy się porządkowania” – zabawa matematyczna. Przygotujcie dla dziecka pudełko (np. po butach) i włóżcie do środka 1 kredkę, 2 klocki, 1 obrazek (np. pocztówkę), 1 autko/lalkę. Pudełko jest zamknięte. Wydawajcie dziecku polecenia i zadawajcie pytania: Otwórz pudełko. Połóż pokrywkę obok pudełka. Wyjmij wszystko z pudełka i połóż na pokrywce. Włóż do pudełka kredkę. Co znajduje się w pudełku? Co jest poza pudełkiem? Połóż pod pudełkiem obrazek. Włóż do pudełka jeden klocek. Zamknij pudełko. Połóż na pudełku drugi klocek. Objedź autkiem wokół pudełka. Zatrzymaj autko przed pudełkiem. Teraz jedź autkiem wokół pudełka, ale w drugą stronę. Zatrzymaj autko za pudełkiem.
3. Zabawa naśladowcza „Pomagamy mamie”. Dziecko naśladuje czynności związane ze sprzątaniem. Prowadzący zabawę podaje hasła: Odkurzamy odkurzaczem, Ścieramy kurz ściereczką, Myjemy podłogę, Podlewamy kwiatki, Myjemy okno, Zamiatamy, Prasujemy, Zbieramy zabawki i układamy je na półce.
4. Posłuchajcie piosenki „Kocham Cię”. Link: www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs
Usiądź mamo przy mnie blisko
I posłuchaj tych słów,
Ty z pewnością wiesz to wszystko,
Jednak powiem to znów.
Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.
Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie dlaczego tak jest
Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną
Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.
Popatrz mamo w moje oczy
Ujrzysz w nich miłość mą.
Nawet bardzo późno w nocy
Śpiewać będę Ci to.
Kocham Cię Ti Amo je taime
I nie pytaj mnie…
Spróbujcie ją zaśpiewać dla swojej mamy…
5. „Laurka dla mamy” – film instruktażowy: https://pracaplastyczna.pl/index.php/rodzina-emocje/331-bukiet-kwiatów.

Zajęcia 26 maja 2020 r.
Marlena Wojdak
Dzień dobry „Motylki”.
Dziś Wasze Mamy mają święto! Pamiętajcie o życzeniach i całusach dla Waszych kochanych Mam!
Podaję kilka ciekawych aktywności na dzisiejszy dzień.

1. Na początek posłuchajcie pięknej piosenki o mamie.

„Jesteś mamą”
W dniu Twoich urodzin
Kochana córeczko
Niech ptaki śpiewają,
Niech świeci słoneczko
Radości Ci życzę
I szczęścia wszelkiego
I niechaj Cię nigdy
Nie spotka nic złego
Kochana Mamusiu!
Tak myślę, że przecież
Ten dzień był dla Ciebie
Jedyny na świecie
Na ręce mnie wzięłaś,
Ze szczęścia płakałaś
I nigdy już potem
Spokojnie nie spałaś

Moje nowe życie
To Twoje nowe życie
Jesteś Mamą!
Moje urodziny
To Twoje urodziny
Jesteś Mamą!
Moje pierwsze kroki
To Twoje pierwsze kroki
Jesteś Mamą!
Moje wielkie święto
To Twoje wielkie święto
Jesteś Mamą!

Więc życzę Ci Mamo
Spokoju i słońca
Dni wolnych od trudu
Wakacji bez końca
I marzeń spełnionych,
Przyjaciół bez liku
I pięknych, dla Ciebie
Pisanych wierszyków
Chcę, żebyś codziennie
Budziła się rano
Z wesołym uśmiechem
Bo kocham Cię Mamo!
I nie wiem cóż mogę
Powiedzieć Ci więcej
Dziękuję Ci Mamo
Całuję Twe ręce

2. Posłuchajcie opowiadania. Odpowiedzcie na pytania.
,Jak Tomek pomagał mamusi” – Bożena Forma

Tomek wracał z przedszkola do domu. Prawie wcale się nie odzywał. W przedszkolu pani rozmawiała z dziećmi o tym, co to znaczy być samodzielnym. Tomek potrafił pięknie złożyć swoją bluzę. Już w czasie wakacji ćwiczył to z mamusią. W przedszkolu zawsze odkładał zabawki na swoje miejsce. Ale czy tak naprawdę w domu zawsze wszystko robi sam? – Od dzisiaj będzie inaczej – postanowił. Kiedy tylko wszedł do domu równo ustawił swoje buty w przedpokoju. Poskładał ubrania, umył starannie ręce i usiadł do stołu. Podczas jedzenia wcale nie poplamił bluzy. Potem układał książki na swojej półce i pomagał mamusi w pieczeniu ciasta. Wieczorem, kiedy leżał w łóżku do pokoju weszła mamusia. Usiadła na brzegu łóżka i delikatnie pogłaskała go po głowie. – Bardzo mi dzisiaj pomogłeś. Nigdy nie myślałam, że tyle rzeczy potrafisz zrobić sam. Myślę, że zawsze mogę na ciebie liczyć. Tomkowi zrobiło się bardzo miło. – Kocham cię mamusiu. Naprawdę będę się starał.

– Jak miał na imię chłopiec w opowiadaniu?
– O czym rozmawiała pani z dziećmi w przedszkolu?
– Jak zachowywał się Tomek po powrocie z przedszkola?
– Powiedz jak Ty pomagasz swojej mamie?

3. Dokończ zdanie: „Najbardziej kocham moja mamę za …”

4. Wykonaj karty pracy:

– Zaznacz czynności, które wykonujesz z mamą. (zał 1)
– Przeczytaj wyraz „mama”, pokoloruj lub wyklej plasteliną. (zal 2)
– Kto jest na zdjęciu? (zał 3). Wytnij obrazek wzdłuż linii. Ułóż puzzle.
– Połącz pary. Pomóż mamie znaleźć but, który nie ma pary. (zał 4)
– Narysuj w każdej doniczce tyle kwiatków dla mamy, ile wskazuje cyfra w serduszku. (zał 5)
– Zaprojektuj sukienkę dla mamy według własnego pomysłu (zał 6)
– Narysuj prezent dla mamy (zał 7).

5. „Turlamy kwiaty dla mamy” – zagraj z mamą, tatą, siostrą, bratem…:) (zał 8)

Do gry potrzebna będzie wydrukowana plansza, kostka oraz czysta kartka dla każdego z Graczy. Gracze kolejno rzucają kostką i rysują części ilustracji znajdujące się w kolumnie pod wylosowaną liczbą oczek. W grze każdy jest zwycięzcą, a gra kończy się po 7 kolejkach rzutów. Gotowy rysunek można dodatkowo pokolorować.

Do pobrania :Zał.1
Zał.2
Zał.3
Zał.4
Zał.5
Zał.6
Zał.7
zal 8

 

Zajęcia 25 maja 2020 r.
Magdalena Kieszek
Witajcie „Motylki” w kolejnym tygodniu naszych wspólnych zabaw. Oto propozycje na dzisiejsze popołudnie:
1) „Dla mamy i taty” – zajęcia z profilaktyki logopedycznej Patrycji Siewiera-Kozłowskiej.
Dla kochanej mamusi (dziecko przesyła całusa: robi wdech nosem, cmoka rękę i zdmuchuje całusa ustami)
I tatusia kochanego (dziecko przesyła całusa: robi wdech nosem, cmoka rękę i zdmuchuje całusa ustami)
Mam dziś mnóstwo całusów (dziecko przesyła kilka całusów: robi wdech nosem, cmoka rękę i zdmuchuje całusy ustami)
I coś specjalnego: Na laurce wyczaruję kwiatuszki pachnące, (wącha kwiatki: robi wdech nosem, a wydech ustami – powtarza ćwiczenie trzy razy)
Na dole będzie zielona trawka, (językiem rysuje trawkę na dolnej wardze)
A na górze słońce. (sięga czubkiem języka do górnej wargi – pokazuje, jak wysoko jest słońce, wargi są rozchylone)
Ptaszki zlecą się wesołe i będą śpiewały, (naśladuje głos ptaszków: ćwir, ćwir, ćwir)
Dla mojego taty i dla mojej mamy.
2) „1, 2, 3 mama patrzy” – zabawa ruchowa. Rodzic odwraca się do ściany, dziecko idzie na drugi koniec pokoju. Zadaniem dziecka jest dotknięcie rodzica. W tym celu dziecko stara się podejść jak najbliżej rodzica. Jednak ilekroć rodzic się odwróci dziecko musi zastygnąć w bezruchu. Gdy dziecko dotknie rodzica następuje zamiana ról.
3) „Rodzina” – zabawa paluszkowa Krzysztofa Sąsiadek.
4. Praca plastyczna „Kwiatek z papieru”- film instruktażowy: www.youtube.com/watch?v=APM8d0LoVJU
5). Propozycje kart pracy Załączniki 25.05.
Zajęcia 25.05.2020 r.
Marlena Wojdak
Witam „Motylki:))”
Dzisiejszy temat: RODZINA

1. Posłuchaj wiersza „Jada goście”, odpowiedz na pytania.

JADĄ GOŚCIE” – M. Olechowska, D. Raczyńska
Wreszcie nadeszło to upragnione,
To wyczekane i wyśnione,
Moje marzenie o 6 świeczkach.
Dzisiaj zostanie spełnione.
W domu wielka wrzawa od rana;
Mama nie wyspana, ale roześmiana.
Duży stół nakrywa tata,
Bo zawita tu pół świata.
Już wybiła ta godzina,
Właśnie schodzi się rodzina –
Dzwonią do drzwi: dziadek, babcia,
Wujek Krzysio, ciocia Sabcia.
Dziadka Tadka też witamy,
To jest tata mojej mamy.
Coraz więcej jest radości,
Coraz więcej wchodzi gości.
Wszyscy już przy stole siedzą,
Tort urodzinowy jedzą.
– Na jakie przyjęcie przyjechali goście?
– Kto przyjechał na przyjęcie?

2. Spójrz na ilustrację (zał 1).
Co przedstawia obrazek?

– Powiedz jak nazywają się członkowie tej rodziny ?
– Ile osób wchodzi w skład tej rodziny?
– Opisz wygląd każdego z nich.
– Powiedz kto jest najstarszy, a kto najmłodszy?
– Powiedz ile osób wchodzi w skład Twojej rodziny i przypomnij sobie ich imiona.

3. Pokoloruj członków rodziny. zał 2

4. Wytnij członków rodziny. Naklej na kartce w kolejności od najmłodszego do najstarszego. zał.3

5. Przeczytaj wyrazy pod obrazkami: mama, tata, brat, siostra.
Powycinaj obrazki wzdłuż linii. Ułóż ponownie obrazki i przyklej na kartkę.

6. Przeczytaj wyraz „rodzina”. zał.8. Wyklej obrazek plasteliną.

Zajęcia 22 maja 2020 r.
Magdalena Kieszek
„Witajcie „Motylki”! Piątek jak zawsze na sportowo. Na początek rozgrzewka, na która zaprasza Was lalka Fruzia: www.youtube.com/watch?v=3ucDVAsz_C0
A teraz zapraszam na ćwiczenia gimnastyczne! Gotowi? Zaczynamy!
1. „Kwiaty na łące” – siedzimy w siadzie skrzyżnym, ręce trzymamy na kolanach, głowa nisko pochylona. Kwiaty otwierają się na słońcu – wyprostowujemy się, unosząc ramiona w górę. Kwiaty zamykają się wieczorem – powracamy do poprzedniej pozycji.
2. „Myszki wyszły z norki” – chodzimy na czworakach, zatrzymujemy się w przysiadzie, pociera myje rękami policzki – myszka myje pyszczek.
3. „Lecą motyle” – lekko biegamy jednocześnie poruszając rozłożonymi szeroko ramionami – w górę i w dół. Odpoczywamy w przysiadzie – motyl usiadł na kwiatku i złożył skrzydła.
4. „Wąchamy kwiaty” – chodzimy swobodnie po pokoju. Co jakiś czas pochylamy się i naśladujemy wąchanie kwiatów.
5. „Lecą ptaki”- biegamy w różnych kierunkach z rękami ułożonymi w skrzydełka. Zatrzymujemy się w przysiadzie – ptaki dziobią ziarenka.
6. „Gąsiennica” – chodzimy podkurczając i prostując palce.
7. „Wygrzewamy się na słońcu” – swobodnie leżymy na podłodze układając się w różnych kierunkach.
8. „Po wysokiej trawie” – maszerujemy wysoko unosząc kolana”.
Dziękuję za wspólne ćwiczenia. Teraz odpocznijcie sobie chwilką i pamiętajcie o częstym wychodzeniu na dwór. To bardzo ważne dla naszego zdrowia. Pozdrawiam Was! Kolejne zabawy już w poniedziałek

Zajęcia 22 maja 2020 r.
Marlena Wojdak
1. Na początek zapraszam do gimnastyki ze świeżakami:
https://youtu.be/Vq4LxW6QX7I

2. Improwizacja taneczna do utworu muzyki klasycznej „Wiosna” A. Vivaldiego,
zatańcz najpiękniej jak potrafisz, zaproś do tańca rodzeństwo:)
https://youtu.be/Z_tk-AhlA1o

3. Wykonaj karty pracy Majowa łąka.zał 1
– Połącz ilustracje z ich cieniami.
– Policz zwierzęta każdego rodzaju i narysuj w tabeli odpowiednią liczbę kropek.
– Pokoloruj motyla według wzoru.
– Pod każdą ilustracją narysuj tyle kresek, ile sylab słyszysz w jej nazwie.
– Popraw po śladzie trasy owadów.

4. Kwiatki pogubiły własne cienie. Pomóż im je odnaleźć. Połącz kwiatek z jego cieniem. zał 2

5. Wiosenna wyklejanka zał.3
Wyklej obrazek kulkami z plasteliny w odpowiednich kolorach.

6. Polecam również wiosenne gry i łamigłówki.
To wyzwanie dla najmłodszych! W określonym czasie, dziecko zapamiętuje elementy przedstawione na ilustracji, po to, by odnaleźć brakujący element lub wyznaczyć ilustrację, która pojawiła się dodatkowo.
Źródło. www.panimonia.pl

Zajęcia 21 maja 2020 r.
Magdalena Kieszek

Dzień dobry „Motylki”. Dzisiaj zapraszam Was do wspólnego śpiewania piosenki „My jesteśmy żabki”.
1. Na początek posłuchajcie wiersza E. Stadtmiler ,,Zielone żabki”
Zielone żabki nad zielonym stawem
urządziły sobie zabawę.
W zielone się listki pięknie wystroiły
i w zielonej trawie walczyka tańczyły.
A kiedy pod wieczór były już zmęczone,
to z pasikonikiem zagrały w… zielone.
4. Rozmowa na temat wiersza
– co urządziły sobie żabki nad zielonym stawem?
– w co wystroiły się żabki?
– co robiły, gdy były bardzo zmęczone?
3. Teraz zapraszam do wysłuchania piosenki „My jesteśmy żabki” link do piosenki: www.youtube.com/watch?v=bSvnVcfC3-s
Zachęcam do wspólnego śpiewania i improwizowania piosenki ruchem wspólnie z rodzicami i rodzeństwem.
Tekst piosenki:
1. My jesteśmy żabki
Mamy cztery łapki
Skaczemy po trawie
Bocian nas nie złapie
Ref: Hop, hop, hop
Skaczą żabki w bok
Hop, hop, hop
Skaczą żabki w przód
Hop, hop, hop
Skaczą żabki w tył
Hop, hop, hop
Skaczą ile sił
2. My jesteśmy żabki
Po to mamy łapki
By popływać w stawie
I skakać po trawie
Ref: Hop, hop, hop
Skaczą żabki w bok
Hop, hop, hop
Skaczą żabki w przód
Hop, hop, hop
Skaczą żabki w tył
Hop, hop, hop
Skaczą ile sił / x2
3. Gdzie jest coś zielonego?- zabawa ćwicząca orientację w przestrzeni i spostrzegawczość.
Rodzic wraz z dzieckiem, starają się wyszukać w domu przedmioty, które są w kolorze zielonym. Jeżeli taki przedmiot zostanie znaleziony to osoba, która go znalazła mówi np: to jest zielony kubek, który stoi na stole lub to jest zielona piłka, która leży pod krzesłem itp. W trakcie zabawy należy na zmianę szukać przedmiotów, za każdym razem należy akcentować określenie położenia: na, w, obok, za, przed, na, nad, pomiędzy, pod, przy. Można także zmieniać kolor lub kształt szukanych rzeczy.

4. Gimnastyka buzi i języka- poćwicz z żabką różne minki.
5. Praca plastyczna „Żabka z panieru”. Zachęcam do wykonania żabki metodą orgiami. Film instruktażowy znajdziecie w linku: www.youtube.com/watch?v=hOrUN3UzyeE
6. Propozycje kart pracy do wykonania są zamieszczone w karty pracy 21.05

Miłego dnia!
Zajęcia 21 maja 2020 r.
Marlena Wojdak
1. Zabawa ruchowa na powitanie.
https://youtu.be/3taOwV4vXIs
2. Zabawa matematyczna „Kolorowe kwiaty” zał1
Wytnij cztery kwiaty. Ułóż w odpowiednim schemacie rytmicznym. Nazwij kolory.
3. Propozycje zabaw plastycznych.

– Możesz wykonać owady z papierowych talerzyków: motyla, biedronkę, pszczołę.
Instrukcję znajdziesz tutaj:
http://www.kreatywniewdomu.pl/2014/07/owady.html

– Namaluj kwiaty na wiosennej łące

Potrzebne ci będą: kartka, kredki, farby. Kwiatki maluj paluszkami.

– Wyklejanka – pszczoła. zał.3
uformuj kulki z plasteliny i wyklej odpowiednimi kolorami obrazek. Do zabawy można wykorzystać również bibułę lub kolorowy papier. Można tez pokolorować farbami lub odciskać paluszki w odpowiednich kolorach. Sam zdecyduj, jak chcesz się bawić!

Czy wykonałeś już wszystkie zadania? Spójrz teraz na

Wybierz buźkę, która określa twój obecny nastrój. (Ja też się cieszę razem z Tobą:))
Zajęcia 20 .05.2020 r.
Magdalena Kieszek

Witajcie „Motylki”! Dzisiejsze zajęcia będą o … motylkach. Zapraszam do zabawy!
1. Obejrzyjcie film „Taniec motyli” i spróbujcie zatańczyć jak motylki. Zaproście do wspólnego tańca mamę, tatę lub rodzeństwo. link Tu: www.youtube.com/watch?v=5yTjnsoafGU
2. Oglądanie filmu „Motyl” – poznanie cyklu rozwojowego motyla. Teraz obejrzyjcie film, z którego dowiecie się jak z małego jajka wyrasta piękny kolorowy motyl. link Tu:www.youtube.com/watch?v=4NyZLxhT5DY
3. Omówienie cyklu rozwojowego motyla . Wytnijcie samodzielnie obrazki, a następnie spróbujcie ułożyć je we właściwej kolejności. zał.2
4. Zabawa ruchowa „Motyle i kwiaty”.
Dziecko na hasło „motylki latają” biega przy dowolnych dźwiękach muzyki z rozłożonymi rękami i naśladuje lot motyla, na hasło,, motyl na kwiatek” przykuca na rozłożonej chuście -kwiatku.
5. Praca plastyczna „Kolorowy motyl”. Potrzebne: talerzyk papierowy, rolka po papierze toaletowym, pędzel, farby, drucik kreatywny, nożyczki, klej, papier kolorowy, zszywacz, pompony dekoracyjne, bibuła, gotowe oczy.
Sposób wykonania: Talerzyk rozcinamy na pół, następnie obie połówki docinamy tak, by uzyskać dwie pary skrzydeł motyla. Obie połówki malujemy farbami i odstawiamy do wyschnięcia. Tak samo malujemy rolkę jako tułów motyla. Po wyschnięciu skrzydła przyklejamy lub przyczepiamy zszywaczem do rolki. Do tułowia przyklejamy drucik kreatywny jako czułka, oczy, buzię. Skrzydła ozdabiamy pomponami, wzorami wyciętymi z papieru kolorowego lub bibuły. W ten sposób otrzymujemy barwne motyle.

Zajęcia 20.05.2020 r.
Marlena Wojdak
1. Dziś zapraszam Was na łąkę wspólnie ze skrzatem Borówką
https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4 2
2. Obejrzyj obrazek.

Powiedz kto mieszka na łące?

3. Odgadnij zagadki.
Mam skrzydełka delikatne
tak jak płatki kwiatów.
Lekko się unoszę nad łąką,
gdy tylko zaświeci słonko. (motyl)

Chociaż jestem bardzo mała,
pracuję wytrwale.
Nie niszcz mego domu
szanuj moją pracę. (mrówka)

Skacząc po łące,
szybko uciekam,
gdy dziób bociana
ujrzę z daleka. (żaba)

Nektar z kwiatów zbieram,
w wodę i w miód słodki go zamieniam. (pszczoła)

Czerwone mam nogi i białe piórka.
Kiedy żaby mnie zobaczą, dają nurka. (bocian)

4. Podziel wyrazy na sylaby i powiedz ile sylab ma dany wyraz: pszczoła, motyl, biedronka, ul, żaba, bocian, łąka, ślimak.

5. Wykonaj karty pracy.
Policz mieszkańców łąki, a następnie pokoloruj największego i najmniejszego z nich. zał 2
Połącz motylki z ich cieniami. zał 3
Dokończ rysowanie motyla po śladzie, pokoloruj. karta pracy 20.05
Zajęcia 19.05.2020 r.
Magdalena Kieszek
Dzień dobry „Motylki”. Propozycja zabaw na dziś o biedronkach. Miłej pracy!
1. Posłuchajcie wiersza Kamili Bednarek „Kropeczki biedroneczki”:
W poniedziałek biedroneczki
gdzieś zgubiły swe kropeczki.
Cały wtorek ich szukały,
bo ich domek nie był mały.
W środę poszły na spacerek
przeszukały cały skwerek.
W czwartek już nie miały siły,
więc szukanie zostawiły.
W piątek sobie przypomniały,
że w szkatułce je schowały.
Do soboty świętowały,
tak im minął tydzień cały.
Potem kropki założyły
I w niedzielę piękne były.
Jaki morał z tej bajeczki?
Ciężkie życie biedroneczki,
kiedy zgubi swe kropeczki
2. Rozmowa na temat wiersza:
– O czym jest wiersz?, Co przytrafiło się biedronkom?, W jakim dniu tygodnia zgubiły kropeczki?, W jakich dniach tygodnia szukały kropeczek?, Gdzie szukały kropek we wtorek?, A gdzie szukały we środę?, Dlaczego nie szukały we czwartek?, Co wydarzyło się w piątek?, Gdzie znajdowały się kropki biedronek?, A co robiły w niedzielę?, Jak wyglądały biedronki z kropkami?
3. Posłuchajcie piosenki „Biedronka i muchomor” www.youtube.com/watch?v=IMXHCmLDkZE
4. Zabawy matematyczne „Kropki biedronki” . Potrzebne: 5 rysunków biedronek (rysunek biedronki w załączniku 1,2 czarno-biały lub kolorowy), czarne kropki wycięte z papieru, klej.
Rodzic kładzie na dywanie lub stoliku biedronki bez kropek. Dziecko przykleja biedronkom kropki według poleceń:
– rodzic w jednym rzędzie układa rysunki pięciu biedronek bez kropek. Dziecko dokleja kropki tak, by pierwsza miała tylko jedną kropkę, a każda następna miała o jedną kropkę więcej. Dziecko odczytuje liczbę kropek kolejnych biedronek.
– Ile kropek ma druga, trzecie, czwarta, piąta, pierwsza biedronka?
– Która biedronka ma najmniej kropek, a która najwięcej kropek?

zał.1zał.2
5. Zabawa paluszkowa „Biedronka” 
6. Propozycje kart pracy do wykonania:
– rysuj biedronki po śladzie (zał.4);
– dorysuj biedronce po tyle samo kropek na drugim skrzydełku (zał.5);
– pokoloruj biedronkę (zał.6).
6. A na koniec trochę gimnastyki www.youtube.com/watch?v=LNouuY9zrKQ

Zajęcia 19.05.2020 r.
Marlena Wojdak
1. Posłuchaj piosenki o łące.
https://youtu.be/whxsfwTfHhk
2. Posłuchaj wiersza „Pracowite pszczółki”. zał 1
Obejrzyj ilustracje (zał 2 – 7)
zał 2
zał 3
zał 4
zał 5
zał 6
zał 7

Odpowiedz na pytania:
– Jak nazywa się dom pszczoły?
– Powiedz jak wygląda pszczoła?
– Gdzie możemy spotkać pszczoły?
3. Wykonaj kartę pracy zał 8
Powiedz, jakie zwierzęta widzisz na obrazku?
Znajdź 10 różnic.
4. Wykonaj kartę pracy zał 9
Wytnij. Dopasuj kolorem motylki do kwiatów.
Zajęcia 18.05.2020 r.
Magdalena Kieszek
Witajcie drogie „Motylki”. W tym tygodniu będziemy rozmawiać i uczyć się o wiosennej łące. Poznacie zamieszkujące ją zwierzęta, owady i rośliny. Zapraszamy do zabawy!
1. Na początek gimnastyczka przedszkolaka. W załączniku znajduje się krata z poleceniami do ćwiczeń. zał.1
2. Posłuchajcie wiersza I.R. Salach „ Łąka”
Łąka tylu ma mieszkańców,
zwierząt, roślin kolorowych.
Tu motylek, a tam pszczółka,
tutaj kwiatek – o, różowy!
Z kopca wyszedł krecik mały,
obok niego idzie mrówka.
Na rumianku w krasnej sukni przycupnęła boża krówka.
Nad tą łąką kolorową bal wydały dziś motyle.
Zapraszają wszystkie dzieci,
więc zatańczmy z nimi chwilę.
3. Rozmowa kierowana pytaniami rodzica na temat wiersza”
– O jakich zwierzętach była mowa w wierszu? (wyjaśnienie, że boża krówka to biedronka siedmiokropka).
– Jakie jeszcze zwierzęta mieszkają na łące?
– Jakie kwiatki rosną na łące?
4 . Praca z ilustracją przedstawiającą łąkę

– rozpoznawanie i nazywanie roślin oraz zwierząt na obrazku, wypowiedzi na temat ich wyglądu, zwyczajów, sposobu poruszania się.
5. „Odgłosy łąki” – ćwiczenia słuchowe.
Rozpoznawanie odgłosów: pszczoły, żaby, bociana, cykania świerszczy, muchy, komara.


6. Zabawa ruchowa „Bocian na łące”. Dziecko – bocian biega w tempie granym przez rodzica na instrumencie (może być klaskanie, uderzanie łyżką o garnek, talerzyk). Na sygnał zatrzymuje się, staje na jednej nodze, drugą trzyma zgiętą w kolanie i uniesioną do góry, ręce rozkłada na bok. Bocian klekoce – kle, kle. Dziecko stojąc mówi 5 razy kle, kle, po czym następuje zmiana nogi.
7. Karty pracy i polecenia do wykonania znajdują się w zał.3, zał.4, zał.5.
8. „Wiosenna łąka”- propozycja wykonania pracy plastycznej ciekawą techniką. Link Tu: www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc

Zajęcia 15 maja 2020 r.
Marlena Wojdak
1. Zapraszam Was dzisiaj na lekcję rytmiki – myślę, że będziecie się dobrze bawić!
https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo

2.Teraz powiedz jak się czujesz?
Określ swój nastrój – np. jestem smutny/wesoły/zmartwiony ponieważ …
Zapraszam na spacerek:)

„Idziemy na spacerek” – Batii Strauss
https://www.youtube.com/watch?v=e0_mWiuMui4&feature=youtu.be

Idziemy na spacerek, idziemy na spacerek,
idziemy na spacerek. Zatrzymujemy się.
Wracamy ze spacerku, wracamy ze spacerku,
wracamy ze spacerku. Zatrzymujemy się.
Co ja widzę…? Co ja słyszę…?

3. Posłuchaj dźwięków wiosennej muzyki.
https://www.youtube.com/watch?v=dXApBvgUNBQ&feature=youtu.be&fbclid=IwAR1BFGlgKQHdba bi8SZviAHDHBVC3SHSpcvuycOFcpFd7l42xIEVBJM0DhQ

4. Wyjdź do ogrodu, pod dom i posłuchaj dźwięków otaczającej przyrody. Kto tak pięknie gra? Powiedz, co usłyszałeś?

5. Wykonaj ćwiczenia grafomotoryczne.
Rysuj po śladzie i pokoloruj saksofon. Kwiatki możesz wykleić plasteliną zał 1
Rysuj po śladzie i pokoloruj rysunek. zał 2
Policz i nazwij instrumenty. Połącz je z cieniami.  Nazwij i pokoloruj mieszkańców łąki. karty pracy

Zajęcia 14 maja 2010 r.
Magdalena Kieszek
Zabawy na dzisiejsze popołudnie dla „Motylków” Zachęcam do wspólnego śpiewania!
1. Posłuchajcie piosenki „Jestem muzykantem”. Spróbujcie ją zaśpiewać oraz naśladować sposób grania na instrumentach wymienionych w piosence. Link tu: www.youtube.com/watch?v=or-xxFjWMy0
A może pobawicie się w muzyczne karaoke? Linki do piosenki „Jestem muzykantem” Tu: www.youtube.com/watch?v=QrQ92XEUXmA
www.youtube.com/watch?v=fQZ0BL1JJS4
2. Zabawa ruchowa i muzyczna „Wiatr”. Do zabawy potrzebne są dwa paski bibuły lub wstążki. Utwór: Taniec Anitry z Suity Peer Gynt. 6-7 link: www.youtube.com/watch?v=xV1e_wTSbiQ
Przebieg: dowolna improwizacja ruchowa z wykorzystaniem niebieskich pasków bibuły imitujących wiatr. Dziecko porusza się reagując na zmiany tempa. Pierwsza część utworu tempo wolne, druga część utworu tempo szybkie.
3. Karty pracy do wykonania:
b )muzyczne memory (Załączniki 1,2,3). zał.1zał.2, zał.3, Zasady gry: Wszystkie kartoniki należy wyciąć i ułożyć na podłodze, stole lub łóżku obrazkami do dołu. Zalecana ilość graczy w memory to 2 osoby. Zabawa polega na zebraniu jak największej liczby par, każda osoba odwraca 2 wybrane kartoniki i jeżeli jest to para to odkłada je na bok i gra dalej. Natomiast, jeżeli nie wylosował takich samych obrazków to odkłada je na miejsca obrazkami na dół. Trzeba się wtedy starać zapamiętać, które obrazki się odkłada, w które miejsce, by potem ułatwić sobie grę. W przypadku, gdy gracz nie wylosuje 2 takich samych kartoników, oddaje kolejkę następnemu graczowi. Kończymy grę jak odkryjemy wszystkie pary. Wygrywa osoba, która odkryje największą ilość par.
c)pokoloruj muzyczną mandalę zał.4
3.Prace plastyczne- poniżej linki, w których znajdziecie pomysły i inspiracje do wykonania rożnych instrumentów muzycznych:
https://www.youtube.com/watch?v=Ir4TV7dD-00 – flet ze słomek do napojów
ekodziecko.com/zabawkowa-gitara
ekodziecko.com/mini-gitara-z-przykrywki
Zajęcia 14 maja 2020 r.
Marlena Wojdak
Witam Motylki.
Dzisiaj poznacie Fryderyka Szopena:)

Rodzic czyta dziecku krótką historię o chłopcu, który był geniuszem.
1. Posłuchaj i obejrzyj ilustracje.
„Fryderyk Chopin”
Dzisiaj poznacie cudowne dziecko , którym był Fryderyk Chopin. Był to nasz polski kompozytor, który jest znany na całym świecie. Kiedy był mały, to rodzice wołali na niego Frycek. Miał 3 siostry. Był bardzo wesołym i koleżeńskim chłopcem. Miał dużo przyjaciół. Dorastał w bardzo muzykalnym domu, w którym często było słychać śpiew i grę na różnych instrumentach : fortepianie, flecie, czy skrzypcach. Już jako mały chłopiec próbował grać na różnych instrumentach, ale najbardziej spodobał się mu fortepian. Na fortepianie od najmłodszych lat uczyła go grać jego mama Justyna. Naukę gry na tym instrumencie rozpoczął mając 6 lat. Kiedy miał lat 7, to skomponował swój pierwszy utwór- jest to polonez B-dur.
Posłuchaj.
https://youtu.be/u-n-1T9FU6U
(zał 1 mały Szopen)


Był bardzo zdolnym uczniem. W szkole uważali go za geniusza muzycznego. Kiedy skończył szkołę i studia to dużo podróżował, dużo komponował i dawał koncerty. Pod koniec życia zamieszkał w Paryżu we Francji. Tam też zmarł -mając 39 lat ciężko zachorował. Pochowany został w Pa-ryżu, ale zgodnie z jego wolą serce kompozytora przywiozła do Warszawy jego siostra.
Tak wyglądał dorosły Frycek (zał2).


2. Wykonaj karty pracy.
Pokoloruj postać Fryderyka Szopena karta pracy 1
Wypełnij szablon fortepianu – umocz palec w farbie i zrób stemple. Fortepian zał 4

3. A teraz zapraszam do tańca – walc cis-moll Szopena.
Weź w rękę chustę i wykonaj muzyczną improwizację.
Zwróć uwagę na tempo utworu – raz szybkie, raz wolne. Słuchaj uważnie.
https://youtu.be/wEjx78UPEpQ

4. Na koniec muzyczne wyciszenie – relaksacyjny masaż z wykorzystaniem utworu Fryderyka Chopina – „Preludium deszczowe”Des-dur op.28 nr.15
„MASAŻ RELAKSACYJNY.”- Dziecko siedzi przed rodzicem – rodzic wykonuje masaż na plecach dziecka.
Rodzic opowiada:
Przy pianinie siedzi Chopin (dz.siedzi z wyprostowanymi plecami) i pięknie nam gra. (rodzic głaszcze dziecko po włosach i ramionach) Na klawiszach palce składa leciuteńko, ( r. delikatnie opukuje plecy dziecka i lekko dmucha we włosy) Słychać, jakby deszczyk kapał: kap! Kap! ( r.szybko i lekko stuka wszystkimi palcami) – podczas taktów o łagodnej muzyce powtarzamy te czynności. A tu nagle zmiana rytmu, klawisze aż drżą, (r. mocniej stuka palcami) po klawiszach wszystkie palce szybko mkną, (r. ostukuje plecy dziecka krawędziami dłoni i na zmianę mocno stuka palcami) Na koniec powrót do delikatnej muzyki (ruchem okrężnym r. gładzi plecy dziecka dłonią) Czujesz dreszczyk? (r. delikatnie szczypie kark)
Można zamienić się rolami:)
https://www.youtube.com/watch?v=SoteyAXuEKY – utwór do zabawy
Zajęcia 13 maja 2020 r.
Magdalena Kieszek
Zabawy muzyczne na dzisiejsze popołudnie dla „Motylków”

1. Posłuchaj piosenki Doroty Gellner pt. „Skaczące nutki” link Tu: www.youtube.com/watch?v=_BBku3XKrdY
Spróbuj ją zaśpiewać. Zaproś do wspólnego śpiewania mamę, tatę oraz rodzeństwo. Oto tekst piosenki. Wesołej zabawy!
1. Do przedszkola wpadły nutki.
wszystkie miały czarne butki,
czarne szelki i czapeczki
i skakały jak piłeczki.
Ta wysoko, tamta nisko,
ta z plecakiem, ta z walizką.
Roztańczone nutki trzy:
do, re, mi, nutki trzy.
2. Poprosiły o mieszkanie
w dużym czarnym fortepianie.
I biegały, i skakały
po klawiszach czarno – białych.
Ta wysoko, tamta nisko…
3. Nawet na leżakowaniu
przeszkadzały dzieciom w spaniu
i skakały po kocykach
w czarnych szelkach i bucikach.
Ta wysoko, tamta nisko…
2. Zabawa matematyczno – ruchowa – „Muzyczne liczenie” – na sygnał dziecko liczy np. klaśnięcia, tupnięcia, podskoki, uderzenia w instrument perkusyjny lub tamburyno. Rodzic pyta: Ile jest? Dziecko odpowiada i wykonuje taką liczbę przysiadów, podskoków, pajacyków, itp. (może też same wymyślać zadania do wykonania).
3. Karty pracy:
a) Puzzle „Skrzypce”. Wytnij poszczególne elementy obrazka przedstawiającego skrzypce. Ułóż obrazek i przyklej go na kartce. zał.1
a) znajdź różnice między obrazkami – ćwiczenie spostrzegawczości zał.2

5. Na zakończenie dzisiejszych zabaw propozycja wykonania instrumentu „Deszczowy kij”. Instrukcja wykonania w linku Tu: www.youtube.com/watch?v=bWUq1jYUn9c
Miłej pracy i zabawy!

Zajęcia 13 maja 2020 r.
Marlena Wojdak
1. Zacznijmy od rozgrzewki z Zumba Kids.
https://youtu.be/ymigWt5TOV8
2.A teraz pora na zadanie matematyczne. Układanie rytmów. Postaraj się dokończyć rytmy według podanego wzoru. Powiedz jaki będzie dalszy ciąg rytmiczny. zał 1
3. „Zabawy na pięciolinii”-zabawa dydaktyczna.
Proponuję zabawę w komponowanie muzyki. Dziecko otrzymuje pięciolinię zał.2 i zestaw 6 nutek ( nakrętek). Rodzic czyta wiersz, a zadaniem dziecka jest umieszczenie nutek zgodnie z jego treścią.

„Skaczące nutki” A. Bober

Pierwsza nutka, na pierwszej linii się ustawiła.
Druga nutka, na drugą linię wskoczyła.
Trzecia nutka, na trzeciej linii usiadła,
Czwarta nutka, na czwartą linie się wkradła.
Piąta nutka, na piątą linię się wspięła,
A szósta nutka nad liniami zasnęła.

4. Wykonaj kartę pracy zał.4. Zaznacz tyle kółek, ile jest obok instrumentów. Nazwij te instrumenty.

5.Spróbuj wykonać muzyczne talerze. (zał 5,6,7)

Potrzebne ci będą:
– dwa papierowe talerzyki
– farby
– zszywacz
– dziurkacz
– gruba kasza
– kolorowe wstążki

Malujemy palcem kropki na talerzykach – po wypukłej stronie
Do jednego talerzyka wsypujemy kaszę. Przykrywamy go drugim talerzykiem i łączymy ze sobą przy pomocy dziurkacza.
Na samym brzegu połączonych talerzyków robimy przy pomocy dziurkacza kilka otworów.
Ozdabiamy talerz zawiązując kolorowe wstążki.
Miłego muzykowania!

Zajęcia 12 maja 2020 r.
Magdalena Kieszek
Witajcie „Motylki”! Dzisiaj dalej bawimy się muzyką. Zapraszam do wysłuchania wiersza i do wykonania innych zadań muzycznych.
1. Słuchanie wiersza „Muzyk”

Zagrały słodko skrzypce,
„Trili, li! Tra, la, la!”
Fortepian przestał milczeć.
Ach, kto tak pięknie gra?

Dwóch panów instrumenty
przygotowało dziś
i grają jak najęci,
i grają znów na bis.

Kim oni są, kto powie,
że grać jak nikt potrafią,
muzykę mają w głowie
i w każdą nutkę trafią.

3. Rodzic prowadzi rozmowę inspirowaną treścią wiersza.

Przykładowe pytania:
• Co robi muzyk?
• Na jakich może grać instrumentach?
• Co to znaczy, że muzycy „muzykę mają w głowie i w każdą nutkę trafią”?
• Czy znasz jakichś sławnych muzyków?
• Na jakich grają instrumentach?.

2. „Jaki to instrument?” – zabawa słuchowa

Przygotujcie, proszę, swoje uszy do słuchania ( oczy zamknięte). Za chwilę usłyszycie nagranie dźwięków kilku instrumentów. Waszym zadaniem jest odgadnąć, jaki instrument słyszycie. Rodzic odtwarza nagranie dźwięków instrumentów.

4. „Orkiestra kuchenna” – zabawa muzyczna do utworu Comedians galop Dmitrija Kabalevskiego.

Potrzebne wam będą drewniane lub metalowe łyżki, które znajdziecie w kuchennej szufladzie…

Obejrzyjcie film i wykorzystajcie kuchenne  instrumenty do zabawy:

4. Zachęcam do wykonania kart pracy karty pracy 12.05
5. Na koniec dzisiejszych zabaw zapraszam do muzycznej gimnastyki przy piosence „Głowa, ramiona, kolona …”. Link: www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

Zajęcia 12 maja 2020 r.
Marlena Wojdak
1. Posłuchaj piosenki „Na muzyce w przedszkolu”
https://youtu.be/tluFKwo42EM
sł. i muz. Katarzyna Kulikowska
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz zagra bęben, my idziemy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają janczary, my biegamy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają drewienka, my cwałujemy wkoło. x2
Na muzyce w przedszkolu jest nam bardzo wesoło.
Teraz grają drumle, my skaczemy wkoło. X2

2.Czy wiecie co to są nuty? Muzykę tak jak słowa zapisuje się. Słowa zapisuje się za pomocą liter, a muzykę za pomocą nut. Nuty zapisuje się na pięciolinii. Tak wygląda przykładowy zapis nutowy.

3. Wykonaj ćwiczenie grafomotoryczne. Rysuj nutki po śladzie. zał 1
4. Posłuchaj fragmentu opowiadania “W krainie muzyki”.

Dawno temu, a może całkiem niedawno, daleko stąd, a może całkiem blisko
w dużym domu, a może całkiem malutkim mieszkała dziewczynka i chłopiec.
Ona miała na imię Małgosia, a on Jaś.
Wszędzie rozbrzmiewały dźwięki muzyki, po niebie tańczyły kolorowe nutki,
a wszystkie domy były zamykane i otwierane przy pomocy wiolinowych kluczy.
Dorośli w tej krainie całymi dniami słuchali muzyki i śpiewali, a dzieci całymi dniami grały na instrumentach i tańczyły. Wszyscy byli bardzo szczęśliwi.

Odpowiedz na pytania:
Jak możemy nazwać tą krainę?
Czy chciałbyś mieszkać w takiej krainie?

5. Zapraszam do muzycznej krainy. Weź chustę lub apaszkę i wykonaj muzyczną improwizację, zatańcz w rytm muzyki tak, jak potrafisz – Taniec węgierski. J. Brahmsa

.
6. Wykonaj kartę pracy. karta pracy nuty.
Ile jest wszystkich nutek? Pokoloruj dwie nutki na czerwono, jedną na zielono i jedną na niebiesko.
Zajęcia 11 maja 2020 r.
Magdalena Kieszek
Dzień dobry „Motylki”. Propozycje zabaw na dzisiejsze popołudnie:
1. „Co to? Kto to?” – rozwiązywanie zagadek wprowadzających w temat dnia.
Okrągły, brzuchaty, wśród zabawek leży.
Zależy mu na tym, żeby go uderzyć.
Stuknę go czasem, zagra pod palcami.
Dziękuje mi basem, gdy stukam pałkami. (bębenek)
Zrobione są z drewna.
Cztery struny mają.
Gdy pociągniesz smyczkiem,
to pięknie zagrają.(skrzypce)
Różne wydaje dźwięki,
gra na nim pani.
Palcami w klawisze uderza,
a my wtedy śpiewamy.(pianino)
Ma trzy nogi, czarne skrzydło,
białe zęby w rzędzie.
Gdy pianista przy nim siądzie
– piękny koncert będzie.(fortepian)
Błyszczy pięknie cała,
gustuje w hejnałach.
Na koncertach gra:
tra ta ta ta ta. (trąbka)
2. „Muzyczna loteryjka”
Uczestnicy zabawy tańczą dowolnie w rytm muzyki. Prowadzący zabawę co jakiś czas wyłącza muzykę, a jedna osoba wyciąga z pojemnika (może to być kapelusz, pudełko, koszyczek) los i odczytuje polecenie, według którego uczestnicy tańczą po ponownym włączeniu muzyki np.
– tańczymy jak samoloty
– tańczymy machając “skrzydełkami”
– szukamy partnera i tańczymy trzymając się “haczykiem” pod rękę
– tańczymy trzymając się za kolana
– tańczymy klaszcząc nad głową
– tańczymy na palcach itp.
3. Wykonaj karty pracy:
Zadanie 1: Nazwij instrumenty przedstawione na obrazkach. Podziel rytmicznie (na sylaby) ich nazwy. Narysuj w ramce tyle kresek, na ile części (sylaby)
podzieliłeś jego nazwę. Narysuj po śladach kształty wokół instrumentów. karta pracy 11.05b
b) Narysuj po śladach instrumenty. Nazwij każdy z nich.karta pracy 11.05

Zajęcia 11 maja 2020 r.
Marlena Wojdak
1. Zacznijmy od lekkiej rozgrzewki. Na początek proponuję „Jarzynową gimnastykę”. Polecam film z ćwiczeniami i piosenką.
https://youtu.be/oD_4YBKMKFs
2. Obejrzyj filmik pt.: „ Wizyta w szkole muzycznej. Poznajemy instrumenty.”
https://youtu.be/f43qSH2Nq9w
3. Muzyka to nie tylko utwory muzyczne, piosenki, które słuchamy w radiu. To również świat przyrody, który tworzy piękne dźwięki np. szum wiatru. Muzykę możemy również tworzyć sami, przy wykorzystaniu różnych domowych przedmiotów
Teraz obejrzyjcie ilustracje i poznajcie instrumenty muzyczne. (zał 1 -8)

4. Posłuchajcie wierszyka i odpowiedzcie na pytania.
Muzyka to coś wspaniałego
Dominika Niemiec
Dźwięki płyną bardzo leciutko
niby frunące ptaszki na wietrze,
ciekawi was, czego słucham?
Właśnie przysłuchuję się orkiestrze.
W tle brzmią grube trąby.
Słychać skrzypce, dzwonki i flety.
Mam na twarzy coraz większe wypieki.
Teraz partię solową mają klarnety.
Orkiestra gra coraz głośniej,
czuję się podekscytowana.
Dźwięków jest wokół mnie coraz więcej,
chciałabym umieć tak grać sama.
Bo świat nut jest zaczarowany,
muzyka to coś wspaniałego.
Może wzruszać, albo zachwycać,
wzbudzić euforię w sercu każdego.

1. Gdzie była dziewczynka?
2. Czego słuchała?
3. Jakie instrumenty grały w orkiestrze?
4. Jak czuła się dziewczynka, słuchając muzyki?
5. Jakie emocje może wywoływać muzyka?

5. Teraz postarajcie się ułożyć historyjkę obrazkową pasującą do treści wiersza.
Poproście rodziców o pomoc i opowiedzcie wspólnie co wydarzyło się po kolei. zał 9

Zajęcia zdalne 8 maja
Magdalena Kieszek
1. Ruchowa interpretacja wiersza „Książeczka” K. Pac – Gajewskiej.
W książeczce płynie rzeczka, (wykonanie rękami ruchu fal)
w książeczce szumi las. (naśladowanie kołyszących się drzew)
W prześlicznych tych książeczkach
tysiące przygód masz. (naśladowanie oglądania książki)
Książeczka cię powiedzie (marsz)
na strome szczyty skał, (składanie rąk nad głową)
z niej możesz się dowiedzieć,
gdzie niedźwiedź zimą spał. (ułożenie głowy na rękach, jak do snu)
Jak świerszczyk grał na skrzypcach, (naśladowanie gry na skrzypcach)
jak morzem płynął śledź, (wysunięcie rąk do przodu)
i co robiła Wikcia, (wzruszenie ramion)
by same piątki mieć. (pokazanie całej dłoni)
Lecz chroń i szanuj książki (grożenie palcem)
i kartek nie drzyj też,
wpierw dobrze umyj rączki, (naśladowanie mycia rąk)
a potem książki bierz. (ruch rozkładania książki)
2. Zabawa matematyczna – W księgarni.
Rodzic przygotowuje napis Księgarnia i ustawia go na stoliku na którym kładzie książki małe i duże.
Dziecko dostaje pięć fasolek za które będzie mógł kupić wybraną książkę(dziecko głośno przelicza fasolki).
Za jedną fasolkę dziecko kupuje jedną książkę. Gdy już zakupi wybrane książeczki, siada na dywanie i liczy ile książek kupiło. Następnie określa jakie książki kupił – małe czy duże.
3. Posłuchajcie bajki „Złotowłosa i trzy misie”. Link: www.youtube.com/watch?v=FsXHqwBfGto
4. Wykonaj karty pracy karty pracy 08.05
5. Proponujemy na koniec tygodnia trochę gimnastyki i wspólnych zabaw ruchowych. Link: www.youtube.com/watch?v=rwqMzHX4E_M

Zajęcia zdalne 8 maja 2020 r.
Marlena Wojdak
Witam „Motylki”.
1. Na początek polecam rozgrzewkę z poduszkami. Rozłóżcie na podłodze różne poduszki. I zapra-szam do szaleństwa na poduszkowej trampolinie! Następnie wykonajcie następujące ćwiczenia z poduszkami.
https://youtu.be/j4EiXelSTkI
2. Obejrzyjcie bajkę „W bibliotece”.
https://youtu.be/7TJtWPGdwSM
Co dzieci namalowały na dużym kartonie?
Spróbujcie i wy namalować swój bajkowy, wymarzony świat.
Przygotuj farby, pędzel, kartkę i do dzieła!

3. Przypomnijcie sobie „Bajkę o trzech świnkach”.
https://youtu.be/oY6RizCDfwM

4. Wykonajcie kartę pracy.
– Rysuj po śladzie karta pracy 08.05

5. Zróbcie świnkowe kanapki:)).

Będziecie potrzebować:
– chleb
– marchewkę- uszy i ryjek
– rzodkiewkę – oczy i ryjek
– keczup – oczy i uśmiech
– szynkę

6. Wykonajcie pracę plastyczną „Świnka”

Technika origami z kół. Potrzebne będą:
3 duże koła, różowe
6 małych, różowych kół
3 małe koła białe
6 malutkich nie tyle kół co elips na oczy

www.akukuuu.blogspot.com
Powodzenia!

Zajęcia zdalne 7 maja 2020 r.
Marlena Wojdak
1. Posłuchaj wiersza „Jak powstaje książka?” zał 1

2. Obejrzyj ilustracje (zał 2 – 7)
zał 2
zał 3
zał 4
zał 5
zał 6
zał 7
Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
– Gdzie możemy kupić książki?
– Co robi pisarz?
– Czym się zajmuje ilustrator?

3. Wykonaj karty pracy zał 8
– Pomóż ilustratorowi zaprojektować okładkę dla nowej książki dla dzieci.
– Narysuj swoją ulubioną postać z bajki.
– Policz książki i narysuj w ramce odpowiednią liczbę kresek.
– Popraw po śladzie trasę łącząca księżniczkę z księciem.
– Odgadnij tytuły bajek przedstawionych za pomocą symboli. Narysuj symbol ulubionej bajki.

4. Po skończonej pracy poćwicz z żabką:))

Zajęcia zdalne 7 maja 2020 r.
Magdalena Kieszek

Witajcie „Motylki” Zapraszamy do wspólnej zabawy!
1. Słuchanie wierszyka i rozmowa na jego temat. Mole książkowe
Dominika Niemiec
Otwieram książkę, jedna chwilka
i już jestem w innym świecie.
W wyobraźni staję się piękną królewną
lub pszczółką skrytą w kwiatów bukiecie.
Każda książka roztacza przede mną
świat niezwykły, wspaniały.
Z zachwytem pochłaniam każde słowo, zdanie,
rozdział od deski do deski… czyli cały.
Rodzice doskonale rozumieją
mój zachwyt nad książkami,
bo tak jak ja są zwyczajnie
książkowymi molami.
2. Rozmawiamy z dzieckiem na temat wiersza: O jakim przedmiocie był wiersz? W kogo zamienia się dziewczynka, czytając książkę? Jak czuje się dziewczynka, gdy czyta książki? Kto jeszcze razem z dziewczynką zachwyca się książkami? Co to znaczy czuć zachwyt? Co to znaczy „przeczytać coś od deski do deski”? Kto to jest „mol książkowy”?
3. Układanie historyjki obrazkowej pasującej do treści wiersza. Ułóż obrazki i powiedz, co po kolei się wydarzyło w wierszu? Załączniki:

4. Zapraszam do obejrzenia filmu „Jak powstaje książka?’ link: www.youtube.com/watch?v=jgcWVmLqKTk

5. Zabawa „Ile sylab?” A teraz podzielcie na sylaby nazwy zawodów związanych z powstaniem książek i policzcie ile ich jest w danym słowie: autor, ilustrator, redaktor, grafik, drukarz.

6. Praca plastyczna. Zachęcam do stworzenia własnej książeczki. Pomysły i instrukcje wykonania w linkach: Jak wykonać swoją książeczkę:
przedszkolankowo.pl/2017/04/27/ksiazeczka-przedszkolaka
ekodziecko.com/category/gry-zabawy-i-zabawki/robione-ksiazeczki
7. Na zakończenie posłuchajcie piosenki „Mole książkowe” link: www.youtube.com/watch?v=Ep2bb4M7llc