Grupa 3-latków „Misie”

Zajęcia w grupie 3-latków „Misie” prowadzą p. Katarzyna Obrębska i p. Angelika Ozga

Zajęcia 6 maja
Katarzyna Obrębska
Witajcie Misie :)
Do dzisiejszych zajęć przygotujcie sobie kilka ulubionych książek:

1.Czym różnią się książki?”- zabawa dydaktyczna
Rozkładamy książki przed sobą i rozmawiamy o nich:
– Czy wszystkie książki są takie same?
– Jakiej wielkości mogą być książki?
– Proszę wskazać jakąś dużą/ małą książkę.
– Czy wszystkie książki mają taką samą grubość?
– Proszę wskazać książkę, która jest gruba/cienka?
– Czy wszystkie książki mają taki sam kolor?
– Wskażcie jakąś książkę i powiedzcie, w jakim jest kolorze?
2. „Książki”- ćwiczenia logopedyczne

Zamienimy na dosłownie chwilkę, nasze buzie w książki. Ciekawi jesteście jak? Zobaczcie:
– „otwieranie i zamykanie książki” – otwiera i zamyka szeroko usta
– „przekładnie kartek w książce”- przesuwa czubek języka z jednego kącika ust do drugiego.

3. Zapraszam do teatru na spektakl „Kot w butach”
https://www.youtube.com/watch?v=vYi3gkrUHMY

Miłego dnia! :)
Zajęcia 6 maja
Angelika Ozga
Dzień dobry „ Misie”
Oto propozycje zadań na dzisiaj.
1. „ Kot” – nauka wierszyka połączona z zabawą ruchową. Proszę przeczytać dziecku wiersz, jednocześnie rysując na dużej kartce kota. Następnie kładziemy pod gotowym rysunkiem napis kot i głośno odczytujemy napis. Czytamy jeszcze raz wiersz, a dziecko palcem na dywanie rysuje kota ( dziecko próbuje powtarzać wierszyk)

Kot ( Ewa Małgorzata Skorek)
Miły pyszczek, uszka małe,
tu dwa oczka, a tu wąsy daję.
Wyprężony grzbiet, nogi,
teraz ogon długi.
Oto kot, co myszki lubi.

Następnie na hasło R. dziecko wykonuje określone czynności:
– kotki biegają – dziecko porusza się na czworaka;
– kotki robią koci grzbiet – R. pokazuje jak wykonać ćwiczenie, dziecko naśladuje;
– kotki piją mleczko z miseczki – dziecko układa dłonie w kształt miseczki i naśladuje picie mleka;
– kotki oblizują się i miauczą – dziecko oblizuje wargi i miauczy jak kot.
2. Słuchanie piosenki „ Kotek” https://www.youtube.com/watch?v=qEcOXAShsMs
3. „ Jak to bajka” – zabawa dydaktyczna.
Rodzic pokazuje obrazek kota w butach. Pyta dziecko: W jakiej bajce występuje ten kot?

– Rodzic opowiada dziecku treść bajki lub czyta dziecku bajka o kocie w butach (może zamiast czytania włączyć dziecku słuchowisko. https://www.youtube.com/watch?v=whXYu2TEeTo
– Rozkłada historyjkę obrazkową dotyczącą bajki Kot w butach, składającą się z czterech obrazków. Następnie na podstawie obrazków dzieci opowiadają historię zgodnie z chronologią zdarzeń i układają obrazki według kolejności.
4. „ Czy kot chodzi w butach?” – zabawa badawcza.
Popatrz na obrazki i powiedz:
– „ Czy koty chodzą w butach?” ( dziecko odróżnia elementy świata bajkowego od rzeczywistości)


– „ Jak wyglądają koty?” ( dziecko opisuje wygląd kotów)

5. Karty pracy dla tych, którzy są miłośnikami kotów

karta pracy 06.05a

karta pracy 06.05b

Zajęcia 5 maja

Katarzyna Obrębska

Witajcie Misie :)

Dzisiaj dowiedzieliście się jak powstaje papier, dlatego przygotowałam dla Was kilka prostych eksperymentów. które możecie wykonać w domu z rodzicami :

1. Rozwijające się kwiatki https://www.mamawdomu.pl/2018/02/zaszyfrowane-kwiatki.html
2. Papier z odpadów kartonowych https://www.henkel-swiatmlodychbadaczy.pl/…/zrownowazony-ro…
3. Siła papieru http://www.kreatywniewdomu.pl/…/sia-papieru-czyli-wakacyjne…
4. Pszczoła https://mojedziecikreatywnie.pl/…/pszczola-praca-plastyczn…/

Miłego dnia

 

Zajęcia 5 maja
Angelika Ozga
Dzień dobry „ Misie”!
Kto z Was lubi malować farbami, kolorować, rysować? Jestem pewna, że każdy przedszkolak to lubi. Kartek, kolorowanek i bloków jest pełno w przedszkolu, w domu czy w sklepie, ale czy zastanawialiście się może, jak powstaje papier? Otóż dzisiaj dowiecie się tego Zaczynamy!
1. Raz na sośnie siadła pliszka – uważne słuchanie wiersza W. Ścisłowskiego
( podczas czytania wiersza można włączyć odgłosy lasu)
https://www.youtube.com/watch?v=ZESbEePErKA

Raz na sośnie siadła pliszka ( Włodzimierz Ścisłowski)

Raz na sośnie siadła pliszka –
no i co wynika z tego?
Drgnęła gałąź – spadła szyszka.
No i co w tym ciekawego?
Szyszka była już dojrzała –
no i co wynika z tego?
Więc nasiona wyleciały.
No i co w tym ciekawego?
Z nasion drzewka tam wyrosły –
no i co wynika z tego?
Cóż, po latach ścięto sosny.
No i co w tym ciekawego?
Z drewna papier tam zrobiono –
no i co wynika z tego?
Dziś jest książki twojej stroną –
dziękuj pliszce ( drzewom), mój kolego!

Rozmowa na temat wysłuchanego utworu:
– Z czego wyrosły drzewka?
– W co zamieniło się drewno?
Możemy zaprezentować ilustracje przedstawiające proces powstawania papieru.( załącznik)

2. Zabawy z kartką papieru, Rodzic demonstruje jak należy wykonać polecenie:
• Potrząsając kartką usłyszymy szum wiatru. Cicho szumi wiatr. Gdy mocniej potrząsamy kartką słyszymy głośny szum wiatru.
• Unosimy kartkę do góry, i opuszczamy, popatrzcie jak lekko spada z góry na dół. Tak jesienią spadają listki z drzew.
• Kartka leży na dywanie. Uderzamy paluszkami o kartkę. Tak pada mały deszczyk. Uderzamy całą dłonią o kartkę, tak pada duży deszcz.
• Nasze kartki zamieniają się w parasolki. Spacerujemy po sali z uniesiona do góry kartką.
• Teraz położymy kartki na dywanie, są to kałuże po których chodzimy.
• Bierzemy kartkę do ręki i robimy kulę. Podrzucamy do góry. Hop w górę i łapiemy chmurę.

3. Jak powstaje papier ekologiczny? -eksperyment. Rozdajemy dzieciom różnego rodzaju papier: gazety, kartki, bibułę. Zadaniem dzieci jest porwanie papieru na drobne kawałki. Następnie dzieci wkładają kawałki papieru do wiaderka – zalewamy wodą i czekamy, aż rozmiękną. Namoczony papier R. rozdrabnia mikserem do osiągnięcia gęstej papki. Papkę wylewamy na sitko tak, aby siatka została równomiernie pokryta cienką warstwą. R. przyciska papkę kawałkiem tektury i odwraca. Delikatnie naciskając gąbką powierzchnię siatki, przenosi włókna papieru na tekturę. Papierową masę przykrywa drugim kawałkiem tektury i z pomocą wałka wyciska z niej wodę. Tak powstały papier R. pozostawia do wyschnięcia na rozłożonych kawałkach gazety.
4. I jeszcze coś dla tych, którzy się nudzą: pokoloruj drzewo. ( załącznik)

karta pracy 05.05

papier 1

Udanego dnia kochani !

Zajęcia 4 maja
Katarzyna Obrębska
Witajcie Misie:)
Dzisiaj pobawimy się trochę z książkami
1. Zagubione rzeczy- pomóż postaciom z bajek odnaleźć ich rzeczy
2.Pomóż księżniczce odnaleźć księcia

karty pracy zad.1 i 2 04.05
3. Na koniec zachęcam do gimnastyki z wykorzystaniem książek https://www.youtube.com/watch?v=x-vysKoKSzM
Zajęcia 4 maja

Angelika Ozga

Dzień dobry „ Misie”
Dzisiaj będziemy rozmawiać o waszych ulubionych książkach.
1. Moje książki – słuchanie wiersza I. Salach oraz rozmowa na temat jego treści

Moje książki ( Iwona Salach)
Moje książki kolorowe
stoją równo na półeczce.
Myję ręce i oglądam
kartkę po karteczce.
Czasem książki czyta mama,
bo ja nie potrafię sama.
Z książek wiele się dowiecie
o szerokim pięknym świecie.
O roślinach, o zwierzętach,
o dalekich krajach też.
Wszystko w książce jest zamknięte,
a więc ją do ręki bierz.
R. rozmawia z dzieckiem na temat przeczytanego wiersza:
– O czym dzisiaj będziemy mówić?
– Dlaczego dobrze jest mieć książeczki w domu i czytać je codziennie?
– Co trzeba najpierw zrobić, zanim weźmiemy do ręki książkę?
Zwróćmy uwagę na prawidłowe obchodzenie się z książkami tj. nie wolno poplamić książki ani zagniatać rogów, należy delikatnie odwracać kartki, by ich nie podrzeć oraz odkładać książki na swoje miejsce.

zal1
2. „ Książki na miejsce” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko trzyma przed sobą książkę, swobodnie biega podskakując z nogi na nogę w rytm dowolnej muzyki. Na hasło: Książka na miejsce! dziecko podchodzi do miejsca, gdzie zwykle trzyma swoje książeczki i odkłada tam książkę.
3. „ Moja książka’ – R. wspólnie z dzieckiem ogląda książki. Zachęcamy dziecko do swobodnych wypowiedzi. Przeczytajcie kilka stron lub całą. Zapytaj dlaczego, akurat ta książka jest ulubiona.
4. „ Moja ulubiona postać z bajki” – znając niesamowite zdolności plastyczne naszych przedszkolaków zachęcam do stworzenia swojej ulubionej postaci z bajki dowolną techniką plastyczną.
5. I jeszcze coś dla chętnych ! Połącz kropki i pokoloruj rybkę najpiękniej jak potrafisz

rybka bajki

Pięknego dnia!

Zajęcia 30 kwietnia
Angelika Ozga

Dzień dobry „ Misie” !
Oto propozycje zajęć na popołudnie
1. Karty pracy – dziecko koloruje godło Polski.
Dodatkowa karta pracy dla chętnych: narysuj szlaczki.

karty pracy
2. „ Białe orły” – zabawa ruchowa. Dziecko tańczy przy skocznej muzyce, naśladując lot orła ( ręce rozłożone na bok, poruszają nimi jak skrzydła). Gdy muzyka ucichnie, na hasło R. Orzeł ląduje, dziecko zatrzymuje się i opuszcza ręce.
3. Na podsumowanie tygodnia zachęcam do obejrzenia filmu animowanego pt. „ Polak mały”
https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA

Trzymajcie się zdrowo! 

Zajęcia 30 kwietnia
Katarzyna Obrębska
Dzień dobry Misie ?
Dzisiejszy temat: Symbole Narodowe- Godło

1. Zapoznanie dzieci z Godłem Polski
https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA
2. Znak- słuchanie wiersza
Maria Łaszczuk

Czy wiesz, jaki to znak:
w czerwonym polu biały ptak?
Wiem- odpowiedział Jędrek mały.
– To jest znak Polski orzeł biały

3. Mój dom- zabawa z klockami, dzieci próbują z dostępnych w domu klocków bądź pudełek ułożyć swój dom

4. Praca plastyczna- wykonanie godła Polski

30.04 (1)

5. Na koniec zapraszam do obejrzenie Legendy o Lechu Czechu i Rusie
https://www.youtube.com/watch?v=MrXIw4fAvTQ

Miłego dnia ?

Zajęcia 29 kwietnia
Katarzyna Obrębska
Witajcie drogie Misie:)
Dzisiejszy temat: Symbole narodowe- flaga

1. Stolica Polski- zapoznanie dzieci z najbardziej znanymi miejscami Warszawy https://www.youtube.com/watch?v=cL1ak9-ctGY

2. Wars i Sawa- słuchanie legendy

Wanda Chotomska
Dawno, bardzo dawno temu nad brzegiem Wisły mieszkał młody rybak Wars. Któregoś dnia, gdy szedł nad rzekę, by zanurzyć sieci usłyszał piosenkę:
Siedem fal mnie strzeże
i siedem błyskawic.
Kto się ich nie lęka
niech się tutaj zjawi.
Piosenkę śpiewała dziewczyna, a głos miała tak piękny, słodki i dźwięczny, że Wars nie zawahał się ani chwili: – Nie boję się niczego!- zawołał. Wskoczył do swojej łodzi i popłynął. Ledwo jednak odbił od brzegu, rozpętała się straszliwa burza. -Roztrzaskamy ci wiosła!- syczały błyskawice. -Porwę twoje sieci na strzępy! -ryczał wicher. -Zatopimy łódź! -groziły fale. Ale Wars płynął tak szybko, że ani wicher, ani fale, ani błyskawice nie mogły go dogonić. Kiedy był już na środku rzeki, wśród wzburzonych fal ujrzał dziwną postać: pół rybę, pół dziewczynę. Była to syrena. Zdziwił się Wars. Podpłynął bliżej. Wyciągnął rękę. Syrena podała mu tarczę i miecz. I nagle… zamieniła się w piękną dziewczynę. -Na imię mam Sawa -powiedziała. Teraz ty broń mnie, rzeki i miasta. A potem było jak w bajce:
Żyli długo i szczęśliwie
dzielny Wars i piękna Sawa.
Rosło miasto nad Wisłą,
dzielna, piękna Warszawa.
Fale płyną jak dawniej…
Wiatr powtarza piosenkę.
-Jaki herb ma Warszawa?
-Syrenkę.

3. Rozmowa na temat legendy- Jak miał na imię rybak? Jak ma na imię dziewczyna, którą postanowił uratować rybak? Co straszyło rybaka? Co Wars dostał od dziewczyny? Jakie miasto założyli Wars i Sawa? Nad jaką rzeką powstało miasto Warszawa?

4. Flaga Polski- https://www.youtube.com/watch?v=AMi7DWaQsVk

5. Wykonanie Flagi Polski według własnego pomysłu.

29.04

Miłego dnia

Zajęcia 29 kwietnia
Angelika Ozga
Kochane dzieci witam Was serdecznie!
Oto propozycje zadań na popołudnie:
1. Zabawa słowna ,, Prawda -fałsz ”– Rodzic mówi zdanie np.,, Mieszkamy w Polsce” , ,,Nasza stolica to Warszawa ”, ,,Flaga Polski ma kolor biało- niebieski ”-zadaniem dziecka jest określenie , czy to prawda czy fałsz .

2. ” Wars i Sawa” – zabawa ruchowa z elementem skoku. Rodzic rozkłada na dywanie szarfę, dziecko porusza się w rytm dowolnej melodii. Gdy muzyka ucichnie, dziecko staje przed szarfą i wskakuje do niej obunóż, mówiąc: Wars, następnie wyskakując z niej, mówiąc: Sawa.

3. ,,Flaga Polski ” –na stoliku leżą pocięte paski kolorowego papieru . Zadaniem dzieci jest odnalezienie właściwych barw, umieszczenie ich i przyklejenie na szablonie flagi.

4. I coś dla tych, którzy się nudzą – zadanie dodatkowe. Symbole narodowe

Zajęcia 28 kwietnia
Angelika Ozga
Dzień dobry „ Misie” !
1. Posłuchajcie proszę piosenki pt. „Jestem Polakiem” – tam usłyszycie o wielu ciekawych miejscach, które warto zobaczyć. 
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
2. „ Mapa Polski” – puzzle. Dziecko otrzymuje pociętą na cztery części mapę konturową Polski i składa elementy w całość, nakleja na kartkę.

mapa
3. „ Wędrówka po górach” – R. mówi dziecku, że wyruszają w góry na wycieczkę. Dziecko maszeruje. Najpierw szybko unosząc wysoko kolana. Następnie idzie coraz wolniej , ponieważ wchodzi na górę. Na hasło: Schodzimy z góry dziecko naśladuje szybki chód z wysokim unoszeniem kolan.
4. Uwaga! Zadanie dodatkowe dla tych, którzy się nudzą
Połącz kropki mapy Polski (mapa kontur)

POLSKA kontur mapy
Zajęcia 28 kwietnia
Katarzyna Obrębska
Dzień dobry Misie
Dzisiejszy temat: Polska to mój kraj

1. Na początek zachęcam do wysłuchania Hymnu Polski. Wytłumaczmy dzieciom jak należy zachować się podczas jego słuchania i w jakiej pozycji powinno się go słuchać- stoimy na baczność https://www.youtube.com/watch?v=ioUutRw9WeQ

2. Znam mój kraj- wraz z dzieckiem układamy puzzle z mapą polski
https://puzzlefactory.pl/…/g…/krajobrazy/149378-mapa-polski…

https://puzzlefactory.pl/…/g…/krajobrazy/149378-mapa-polski…

3. Polska- słuchanie wiersza oraz rozmowa na temat jego treści

Polska
Ryszard Przymus

Polska – to taka kraina,
która się w sercu zaczyna.
Potem jest w myślach blisko,
w pięknej ziemi nad Wisłą.
Jej ścieżkami chodzimy,
budujemy, bronimy.
Polska – Ojczyzna…
Kraina, która się w sercu zaczyna.

Pytania: o jakim kraju była mowa w wierszu? Co to znaczy że jesteśmy Polakami i mówimy po polsku?

4. Zabawa ruchowa przy piosence „Poleczka”
https://www.youtube.com/watch…
Zabawa ruchowa przy piosence „Wycieczka pociągiem” podczas zabawy możemy zatrzymywać piosenkę i zatrzymywać się w różnych regionach polski np. góry- udajemy wspinaczkę po górach, morze- naśladujemy pływanie , łąka- odpoczywamy
https://www.youtube.com/watch?v=bF81AeC5tUc

Miłego dnia

Zajęcia 27 kwietnia
Katarzyna Obrębska
Dzień dobry drogie Misie:)
W związku ze zbliżającymi się świętami: Dniem Flagi Rzeczypospolitej Polskiej i Świętem Konstytucji Trzeciego Maja w ostatnim tygodniu kwietnia porozmawiamy o Polsce.Dowiemy się, co znaczą pojęcia: stolica, ojczyzna, kraj, naród, jak wyglądają polskie godło i flaga.

Dzisiejszy temat: Mój dom

1. Wiersz A. Bernat „Dom”
Anna Bernat
Zwierzęta kochają i łąkę i las,
a ryby swą rzekę jak nikt.
Ptaki tu drzewa mają,
by wracać do gniazd,
a kwiaty w ogrodzie swój świat[…]
Na ziemi jest wiele i wiosek, i miast.
Jak wiele, któż zliczy je, kto?
Jedni miejsce jest nasze, by przeżyć swój czas,
o miejscu tym mówi się DOM.
Na ziemi, to każdy z nas wie,
jest miejsce, gdzie dobrze mu jest!

2.Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza: pytamy dzieci o czym był wiersz, jak mogą wyglądać domy zwierząt. Prosimy dziecko aby opisało swój własny dom.

3. Domy i domki – rozkładamy przed dzieckiem domy różnej wielkości i prosimy żeby ułożył je od największego do najmniejszego- zał.1

4. Ukryte koła- odszukujemy ukryte na obrazku koła- karta 27 a

5. Dom z figur geometrycznych- pomagamy dziecku w wycięciu figur geometrycznych i prosimy aby ułożyło z nich dom zgodnie z instrukcją- karta 27 b

Miłego dnia

Zajęcia poranne 28.04.2020

Zajęcia 27 kwietnia
Angelika Ozga
Witam wszystkie dzieci z grupy „Misie”!
Zapraszam na zajęcia popołudniowe:
1. „ Droga do domu” – zabawa ruchowa z elementami równowagi. R. układa planszę z obrazkiem domu w jednej części

pokoju. Następnie układa z woreczków gimnastycznych bądź innych materiałów drogę do domu. Zadaniem dziecka jest przejść po

woreczkach do domu tak, aby z nich nie spaść.
2. „ Nasze domy” – wspólne robienie makiety domów. Dziecko otrzymuje plastelinę, z której lepi swój domek. Następnie

dziecko przykleja domek na makietę( kartka z bloku technicznego) i dorysowuje kredkami, np. drzewa, kwiaty, drogi według

własnego pomysłu.
3. „ Autobusy jadą po mieście” – R. jest sygnalizatorem świetlnym i zmienia światła: czerwone, zielone ( mogą to być

wycięte koła z bloku rysunkowego) Dziecko- kierowca autobusu porusza się raz wolno, raz szybko. Gdy R. wskaże obręcz w

kolorze zielonym autobusy jadą, gdy pojawi się kolor czerwony to dziecko zatrzymuje się. Do zabawy możecie wykorzystać

piosenkę o autobusie
https://www.youtube.com/watch?v=gs8gSN8PboA

Udanej zabawy!!

Zajęcia 24.04.2020
Katarzyna Obrębska

Witajcie Misie
Po całym ciężkim tygodniu pracy zaplanowałam dla Was na dzisiaj troszkę zajęć gimnastycznych na rozruszanie ciałka :)
Oto moje propozycje:
https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4
https://www.youtube.com/watch?v=2BQCcIjudZ8
https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA
Miłego dnia kochani
Zajęcia 24.04.2020
Angelika Ozga
Dzień dobry „ Misie” !
Dzisiaj temat to: Segregujemy odpady.
1. Poranny taniec z rodzicami, rodzeństwem „ Zygzak”
https://www.youtube.com/watch?v=Twc7suv_Om0

2. Robimy porządki – zapoznanie z treścią wiersza

Robimy porządki
autor nieznany

Wszystkie dzieci, nawet duże
posprzątają dziś podwórze.
A dorośli pomagają,
śmieci w workach wyrzucają.
Pierwszy worek jest zielony,
( R. kładzie na dywanie zielony worek, a obok szklany przedmiot)
Cały szkiełkiem wypełniony.
W żółtym worku jest bez liku
( R. kładzie na dywanie żółty worek, a obok plastikowe butelki)
nie potrzebnych już plastików.
A niebieski worek-wiecie-
( R. kładzie na dywanie niebieski worek, a obok papierowe opakowania)
papierowe zbiera śmieci.
My przyrodę szanujemy,
śmieci więc segregujemy.
Z ekologią za pan brat
mama, tata, siostra, brat.
Siostra, mama, tata, brat.
R. rozkłada obrazki zaśmieconego i nie zaśmieconego lasu: zaśmieconego i nie zaśmieconego podwórka. Prosi, aby dziecko wskazało obrazki przedstawiające miejsca, w którym dobrze czuliby się ludzie.

3. „ Góra śmieci” – zabawa ruchowa. Rozmawiamy z dziećmi na temat śmieci, co oznacza słowo segregacja i dlaczego warto segregować śmieci?
R. wysypuje na środku dywanu: pudełka kartonowe po sokach lub opakowania po produktach spożywczych, papiery, plastikowe butelki, folie, pojemniki po jogurtach, serkach, kilka szklanych opakowań. Stawiamy trzy pojemniki :zielony na szkło, niebieski – na papier, żółty – na plastik. Pojemniki mają przyklejone obrazki przedmiotów, które należy do nich wrzucać. Dziecko porusza się w rytm muzyki, gdy muzyka ucichnie R. podnosi pojemnik w wybranym kolorze i mówi odpowiednie hasło: Szkło/Papier/Plastik. Dziecko zbiera rozsypane przedmioty i wrzuca do pojemnika w odpowiednim kolorze.

4. Karta pracy – Segregujemy śmieci ( wytnij przedmioty na obrazku i umieść we właściwym koszu na śmieci)

karta pracy 24a

5. Bajka o wspaniałej rodzince świnek, która doskonale segreguje śmieci.
Koniecznie obejrzyjcie Świnkę Peppa „Segregowanie śmieci”

Udanego weekendu!

Zajęcia 23.04.2020

Katarzyna Obrębska

Dzień dobry Misie!

Z okazji Światowego dnia książki mam dla Was kilka ciekawostek o tym jak powstaje książka, o tym jak o nią dbać oraz jakie rodzaje książek możemy spotkać. Na koniec kilka kart pracy :)

Jeśli już wszystko wykonacie zachęcam do wspólnego przeczytania ulubionej książki dzieci i stworzenia do niej rysunku.

Miłego dnia

Zajęcia 23.04.2020

Angelika Ozga

Dzień dobry „ Misie” ! Śniadanko zjedzone? Gotowi do zajęć?
Zaczynamy!
Dzisiaj będziemy mówić o wodzie.
1. Zagadki słuchowe o wodzie wprowadzające do tematu zajęć.
Słuchanie nagrań z efektami dźwiękowymi kojarzącymi się z wodą np. szum morza, padający deszcz, kąpiel pod prysznicem, kapiąca woda- próba odszukania tego, co łączy te wszystkie dźwięki.

2. „Woda, woda”- zabawa ruchowo- naśladowcza.
Dziecko biega po dywanie w rytm dowolnej muzyki, gdy ucichnie pokazuje ruchem czynności:
• myjemy ręce
• myjemy zęby
• pierzemy
• pijemy wodę
• pływamy
• podlewamy kwiaty

3. „Chora rzeka”- dziecko uważnie słucha fragmentu wiersza J. Papuzińskiej połączone z rozmową na temat utworu.
Śniła się kotkowi rzeka,
Wielka rzeka, pełna mleka…….
Tutaj płynie biała rzeka.
Jak tu pusto!
Drzewo uschło…..
Cicho tak –
ani ptak,
ani ważka, ani komar, ani bąk,
ani gad, ani płaz, ani ślimak, ani żadna wodna roślina,
[…] ani pstrąg,
nikt już nie żyje tutaj,
bo rzeka jest zatruta.
Sterczy napis: „ Zakaz kąpieli”.
[…]
Chora rzeka nie narzeka,
tylko czeka, czeka, czeka…

Rozmowa na temat treści wiersza. R. pyta:
– Co się śniło kotkowi?
– Jakie zwierzęta mieszkają w wodzie?
– Dlaczego wszystkie zwierzęta i rośliny wyprowadziły się z rzeki?
R. przedstawia dwa obrazki z rzeką czystą i brudną. Pyta:
– O której rzece był wiersz?
– O co może prosić rzeka? (np. nie zanieczyszczaj mnie, Nie wrzucaj butelek i worków do wody, Nie zostawiaj śmieci na brzegu rzeki)
Zwracamy uwagę na to, że nie tylko trzeba szanować wodę w rzekach czy jeziorach, lecz także nie wolno zanieczyszczać lasów, gdyż są one źródłem czystego powietrza, miejscem życia wielu roślin i zwierząt.
1. „Czysta i brudna woda”- zabawa badawcza z wykorzystaniem wody.

DOŚWIADCZENIE!
Na środku stoi pojemnik z czystą, przeźroczystą wodą. Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat koloru wody i jej czystości. Dziecko wsypuje lub wlewa do wody substancje (płyn do mycia naczyń, barwnik spożywczy, żwir, farba, bibuła, papiery po cukierkach). Obserwują co dzieje się pod wpływem substancji i starają się wyciągnąć wnioski. Następnie Rodzic wkłada do pojemników roślinę (liście kapusty pekińskiej). Dziecko przez najbliższy dzień obserwują co stanie się z rośliną pod wpływem działania szkodliwych substancji.

WNIOSEK:
Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat tego, co się stanie, gdy rośliny napiją się brudnej wody w rzece. Nawet bardzo mała ilość wylanych substancji i wyrzuconych śmieci sprawia, że cała woda jest zanieczyszczona.5. „Strażnicy wody”- wykonanie opaski na głowę z kropelką czystej, zdrowej wody.
Dziecko koloruje kroplę wody. Następnie przy pomocy mamy/taty wycina i skleja obie części tak, aby powstała opaska na głowę.

strażnik wody
Pozdrawiam!

Zajęcia 22.04.2020
Katarzyna Obrębska
Zajęcia popołudniowe 22.04.2020

Witajcie Misie:)

1.Dzisiaj mam dla Was kolejny film o tym jak dbać o naszą planetę. A dzisiaj właśnie obchodzimy Dzień ziemi! Dlatego zachęcam do obejrzenia- dzisiaj porozmawiamy o recyklingu.

2. Skoro już obejrzeliśmy to zachęcam do wykorzystania niepotrzebnych nam w domu rzeczy i stworzenia swojej własnej Eko zabawki :)

3. Eko instrumenety- na pewno znajdziemy w domu nie potrzebne butelki, które możemy wykorzystać do stworzenia grzechotki, wystarczy nam butelka różnego rodzaju kasze, ryż czy groch oraz lejek bądź łyżka do umieszczenia ziaren w butelce i instrument gotowy. Dzieci mogą indywidualnie według własnego pomysłu ozdobić swoje grzechotki.

Miłego dnia i pamiętajmy aby każdego dnia dbać o naszą planetę

Zajęcia 22.04.2020
Angelika Ozga
Dzień dobry „ Misie”
Dzisiejszy temat to: Ekoprzyjaciele
1. Jedzie pociąg – zabawa muzyczno – ruchowa. Wyobraźcie sobie, że wyruszamy na wycieczkę do lasu. Tam spotkamy sowę, która wyjaśni nam, co znaczy tajemnicze słowo ekologia. Kto gotowy? To zapraszam do pociągu!
https://www.youtube.com/watch?v=EDrrPaglVII

2. Co to jest ekologia? – dziecko uważnie słucha wiersza D. Klimkiewicz i W. Drabika połączone z rozmową ( podczas czytania ,możemy wykorzystać maskotkę sowy)

Co to jest ekologia?
Danuta Klimkiewicz, Wiesław Drabik

Ekologia – mądre słowo,
A co znaczy? – powiedz, sowo!
Sowa chwilkę pomyślała
i odpowiedź taką dała:
To nauka o zwierzakach,
lasach, rzekach, ludziach, ptakach.
Mówiąc krótko, w paru zdaniach,
O wzajemnych powiązaniach
między nimi, bo to wszystko,
to jest nasze środowisko.
Masz je chronić i szanować
– powiedziała mądra sowa.
R. rozkłada obrazki: lasu, rzeki, zwierząt, ptaków. R. pyta dziecka: Co to jest ekologia? Czy możemy niszczyć środowisko?
3. Ekoludek – praca plastyczno- techniczna z surowców wtórnych. Dziecko wykonuje ekoludka z różnych dostępnych materiałów, np. rolek po papierze toaletowym i ręcznikach papierowych, kolorowych gazet, pudełek po produktach spożywczych, włóczki, nakrętek plastikowych. Dziecko wykonuje z pomocą rodzica ekoludka według własnych pomysłów.
4. Słuchanie piosenki „ Leśne duszki”

https://www.youtube.com/watch?v=2tL0TZ-fS44

Zajęcia 21.04.2020
Angelika Ozga

Witam serdecznie dzieci z grupy „Misie”!
Temat na dzisiaj to: Sprzątanie świata.
1. „ Sprzątanie świata” – dziecko uważnie słucha treści wiersza czytanego przez R.

Jak żyć, by z przyrodą w zgodzie żyć
Dominika Niemiec

Aby piękny był nasz świat,
nawet gdy masz mało lat,
żyj na co dzień ekologicznie,
wtedy wokół będzie ślicznie.
Śmieci segreguj, niech do kosza trafiają.
Uwaga! Ekolodzy po swym piesku sprzątają!
Zakręcaj kran, gdy woda z niego kapie.
Gdy posadzisz drzewko, będziesz fajnym dzieciakiem.
Latem, biegając po lesie, nie niszcz nigdy drzewek,
ptak Ci się odwdzięczyła to swoim śpiewem.
A wieczorem, gdy będziesz rozpalał z tatą ognisko,
pamiętaj, są do tego specjalne miejsca, ot i to wszystko.

Rozmowa z dzieckiem na podstawie treści utworu. R. pyta:
– Czy podoba Ci się nasza ziemia, nasz świat?
– Co trzeba robić, by żyć ekologicznie?
– Dlaczego warto troszczyć się o przyrodę?
– Jak się czujesz, gdy możesz bawić się tam, gdzie jest czysto ?
– Jak czulibyście się, gdyby wokół was było mnóstwo śmieci?

2. „ Relaks w lesie” – zabawa relaksacyjna. Dziecko kładzie się na dywanie, zamyka oczy. R. włącza nagranie śpiewu ptaków bądź muzykę relaksacyjną. R. opowiada dziecku o lesie w którym się znalazło. Podczas opowiadania rozrzuca na dywanie śmieci – papiery, pudełka, folie, puszki, plastikowe butelki itp.
Wyobraź sobie, że jesteś na spacerze w lesie. Szłaś przez jakiś czas, a ponieważ trochę się zmęczyłaś, postanowiłaś położyć się na polanie i chwile odpocząć. Leżysz na zielonym, soczystym, miękkim mchu. Słońce przygrzewa. Jest Ci przyjemnie. Wokół słychać śpiew ptaków, gdzieś z oddali dobiega pracowite stukanie dzięcioła. Jest spokojnie. Wiatr leciutko porusza gałęziami pobliskich paproci i czujesz na twarzy przyjemny powiew niosący ze sobą słodką woń kwiatów. Jeszcze chwilka i znów będziesz mogła wyruszyć w dalszą podróż i pospacerować w głąb kniei. Twoje oczy są tak ciężkie, że nie chcą się otworzyć. Przeciągacie się jak koty i powoli siadacie, wystawiając twarz do słońca. Powoli otwieracie oczy i rozglądacie się dookoła. Co to ? Czy to na pewno piękny las ?
– Jak myślisz kto mógł naśmiecić w lesie? Czy zachował się właściwie?
– Jak wygląda las pełen śmieci?
– Co trzeba zrobić, aby las był znów piękny?
3. „Sprzątamy las” – dziecko dostaje worek na śmieci oraz jednorazowe rękawiczki. Na hasło: Sprzątamy las, dziecko najszybciej jak potrafi sprząta śmieci. Gdy wykona zadanie otrzymuje medal „ Przyjaciela przyrody”.

( do zabawy możemy zaprosić brata lub siostrę i zorganizować zabawę z elementami rywalizacji – kto nazbiera w swoim worku więcej śmieci)
4. Karty pracy 1 – dziecko prowadzi linię, po właściwej drodze karta pracy nr 1 21.04
5. Karta pracy 2 – Dziecko wybiera, które zachowania pomagają, a które szkodzą naszej planecie. Proponuję efekty swojej pracy zamieścić/ przykleić na dużej kartce lub kartonie. karta pracy nr 2 21.04
Udanej zabawy!

Zajęcia 20.04.2020
Katarzyna Obrębska

Witajcie Misie:)

Wczoraj dowiedzieliście się jak ważne jest dbanie o naszą planetę, a dzisiaj zapraszam do poznania zasad segregowania śmieci.
1. Na początek zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu
2. Skoro już wiemy na czym polega segregacja, to teraz zachęcam do wykonania kilku zadań.
Miłego dnia

Zajęcia 20.04.2020
Katarzyna Obrębska
Zajęcia popołudniowe 20.04.2020
Dzień dobry Misie :)

1. Dzisiaj zachęcam do obejrzenia krótkiego filmu o naszej planecie, abyście mogli bliżej poznać naszą ziemię na której żyjemy :)

2. Zachęcam również do posłuchania piosenki https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
Zajęcia 20.04.2020

Angelika Ozga

Dzień dobry! Jak się macie? Śniadanko zjedzone?:)
W tym tygodniu będziemy rozmawiać o tym, jak możemy dbać o naszą planetę – Ziemię.
1. „ Co to jest przyroda?” – wyjaśnienie określenia przyroda na podstawie wysłuchanego wiersza D. Gellnerowej. ( będą potrzebne obrazki : drzewa, kwiatów, liści, rzeki, ptaka, świerszcza, lasu, dom z ogródkiem – można samemu narysować albo wyciąć z gazetek)

Co to jest przyroda?
Danuta Gellnerowa

– To drzewo i kwiaty, liście i woda. ( R. kładzie obrazki: drzewa kwiatów, liści, rzeki)
Motyl nad łąką,
biała stokrotka.
-Przyroda jest wokół,
wszędzie ją spotkasz!
Ptak rozśpiewany, (R. kładzie obrazek ptaka, świerszcza)
grające świerszcze
powiedzcie proszę,
co jeszcze, co jeszcze?
– Kochaj przyrodę! ( R. kładzie obrazek lasu)
Omijaj w lesie
sadzonki młode.
– Szanuj przyrodę!
Kochaj przyrodę!
Kwiatom w doniczkach
nie żałuj wody!
Dbaj o trawniki!
Niech koło domu
Będzie wesoło!
Będzie zielono! ( R. kładzie obrazek domu z ogródkiem)

2. „ Dorysuj na łące kwiaty” – karta pracy 20.04
1. Improwizacja ruchowa do piosenki „ Leśne ludki”
https://www.youtube.com/watch?v=2tL0TZ-fS44

2. Obietnica – słuchanie wiersza I. Salach połączone z rozmową na temat bezpieczeństwa zagrażających środowisku ze strony człowieka.
Obietnica
Iwona Salach

Gdy do lasu pójdą dzieci, żadne w lesie nie naśmieci,
bo papierki i butelki dają pożar czasem wielki.
Każdy malec obiecuje, że przyrodę uszanuje.
Nie wystraszy w lesie zwierza, co do wody właśnie zmierza.
Nie zabrudzi rzeki także. Dba o czystość, dba, a jakże.
A więc dziecię moje młode – przed zagładą chroń przyrodę.

Możemy pokazać dziecku dwie ilustracje lasu: zaśmieconego i czystego. Rozmawiamy z dzieckiem o tym dlaczego nie wolno śmiecić w lesie. R. pyta: Czy w lesie możemy śmiecić ? Dlaczego nie możemy śmiecić?

3. „ Kodeks małego Ekologa” – będziemy potrzebować duży karton, na którym przykleimy obrazek lasu.
R. pyta:
– Czy obiecujesz szanować przyrodę?
– Czy obiecujesz nie straszyć zwierząt i nie zanieczyszczać rzek?
Rodzic przykleja obrazki (rzeki i zwierząt) do kartonu. Natomiast dziecko odbija swoją dłoń pomalowaną farbami na plakacie.

Pozdrawiam!

Zajęcia 17.04.2020

Angelika Ozga

Hej maluchy!! Jak się macie?
Gotowi na zajęcia popołudniowe? No to zaczynamy!
„ Skąd się bierze ser?”
1. „ Zdrowe jedzenie”- próbowanie produktów zrobionych z mleka . Dziecko poznaje produkty mleczne i podaje ich nazwy: ser biały, jogurt, śmietana, masło. Próbują wszystkich artykułów. R. rozmawia z dzieckiem , dlaczego te produkty trzeba jeść (np. po to, by mieć zdrowe zęby, kości)
2. „ Krówka” – układanie obrazka z puzzli.

karta pracy1
3. Zabawa ruchowa: „ Każda łatka ci powie co masz zrobić na zdrowie” dzieci wykonują zadania zapisane na łatkach krowy. / zadania związane z ruchem np. zrób 5 przysiadów, zrób 2 skłony, stań na jednej nodze, itp.

Zajęcia 17.04.2020

Katarzyna Obrębska

Witajcie Misie:)
Dzisiejszy temat: Skąd się bierze ser?

1. Skąd się wzięło mleko?- zapoznanie dzieci z obrazkiem krowy oraz produktów które zostały wyprodukowane z mleka

2. Krowie łatki- pomóżmy krowie odnaleźć zagubione łatki, możemy je przenieść za pomocą słomki lub ręką

karta pracy1

3. W krainie sera- https://www.youtube.com/watch…

4. Zestaw ćwiczeń ruchowych https://www.youtube.com/watch?v=NeLnIzpByX8

5. praca plastyczna

Miłego dnia

Zajęcia 16.04.2020

Katarzyna Obrębska

Witajcie drogie Misie:)
Dzisiejszy temat: Traktor

1.Mój traktor- na początek dajemy dziecku obrazek pocięty na 4 części do złożenia, i pytamy czy wie co to jest.

traktor.doc
2. Traktor- słuchanie wiersza

Cezary Piotr Tarkowski
„Traktor”

Stoi traktor na podwórzu,
zabłocony cały w kurzu.
Latem pełni ważną rolę,
bo wyjeżdża często w pole,
ciągnie, orze i bronuje-
bardzo ciężko tam pracuje.

Na koniec rozmawiamy z dzieckiem o wierszu, wyjaśniamy słowa których nie rozumie, wspólnie liczymy koła traktora. Możemy puścić film o traktorze.
https://www.youtube.com/watch?v=XQol6p720ac

3. Kolorowe koła i kółeczka- do zabawy będą potrzebne: karton bądź kartka, kolorowe kredki(zielona, czerwona, niebieska i żółta), ulubiona piosenka dziecka. W trakcie grania muzyki dziecko rysuje na kartonie kółka małe i duże, co jakiś czas mówimy dziecku jakiego koloru teraz użyć i sprawdzamy czy sięga po prawidłowy kolor.

4. Karty pracy- wykonujemy zgodnie z opisem :)

karta pracy

karta pracy nr 1

5. Na zakończenie dla chętnych bajka:)
https://www.youtube.com/watch?v=_46XlakyB58
Miłego dnia:)

 

Zajęcia 16.04.2020
Angelika Ozga

Witam wszystkie dzieci z grupy „ Misie”
Oto propozycje zabaw na popołudnie:
1. „ Traktor jedzie w pole” – zabawa ruchowa. Do zabawy będzie potrzebna taśma papierowa i przyklejenie jej w kilku miejscach na dywanie. Posłuży ona jako droga dla traktora. Dziecko zamienia się w traktor i może poruszać się jedynie po wyznaczonych taśmą liniach na dywanie. Traktory wyjeżdżają w pole. Dziecko naśladuje odgłosy traktora.

2. „ Droga dla traktora” – karta pracy według instrukcji.

Do pobrania karta pracy
3. „ Moja droga dla traktora” – praca plastyczna. Stworzenie własnej makiety pola i drogi po której może jeździć traktor. W rytm spokojnej muzyki instrumentalnej dziecko rysuje pastelami ( łatwo się rozcierają ) drogę dla traktora. Powstałą makietę dziecko może wykorzystać do zabawy małymi traktorami.
Życzę udanej zabawy!
Zajęcia 15.04.2020

1. „ Wyścig jajek”- dziecko otrzymuje piłeczkę pingpongową, porusza się w pozycji na czworakach, dmucha na piłeczkę tak, aby doturlały się do mety.
2. „ Mówiące jajko” –rodzic gra na tamburynie /innym instrumencie/ dziecko porusza się w rytm – podskakując raz wolno, raz szybko. Na hasło: Jajo dziecko zatrzymuje się i dzieli wyraz jajo na sylaby, wyklaskując. Liczą sylaby w wyrazie, pokazując na palcach.
3. „Masaż na dobry humor” – dziecko siedzi na przeciwko rodzica. Rodzic wypowiada tekst i wykonuje odpowiednie gesty, które dziecko naśladuje:
Żeby było nam wesoło – masujemy swoje czoło.
Raz i dwa, raz i dwa – każdy ładne czoło ma.
Potem oczy, pod oczami i pod nosem, pod wargami.
Język w górę raz i dwa – ładny język każdy ma.
Tu jest głowa, a tu uszy – trzeba swoje uszy ruszyć.
Raz i dwa, raz i dwa – dwoje uszu każdy ma.
Powiedz: mama, tata, lala, i zaśpiewaj: la-la-la-la.
Otwórz buzię, zamknij buzię, pokaż wszystkim oczy duże.
Pogłaszcz główkę ładną swoją i policzki, brodę, czoło.
Poszczyp lekko całą twarz i już dobry humor masz!
4. „ Kurka” – pokoloruj rysunek najpiękniej jak potrafisz. Do pobrania: karta pracy nr 1
Powodzenia!

Zajęcia 15.04.2020

Katarzyna Obrębska

Dzień dobry Misie:)
Dzisiejszy temat: Ale Jaja!

1. Kurczątko- wprowadzenie dzieci w tematykę dzisiejszych zajęć poprzez zapoznanie się z wierszem

Ewa Małgorzata Mincakiewicz

Kurczątko z jajeczka się urodziło…
Główkę wychyliło,
na dwie nóżki skoczyło.

2. Kto mieszka w jajku?- porównanie wyglądy i rozmiaru różnych jajek. karta pracy nr1

3.Zabawy z kurkami- karty pracy wykonujemy zgodnie z opisem karta pracy nr 2

4.. Zagubione jajeczka- drukujemy dziecku kilka ilustracji kurki, a następnie tworzymy z kartki kuleczki, które będą służyły nam za jajka. Do zabawy przydadzą nam się jeszcze słomki. Prosimy dziecko o przeliczenie kurek i o przeniesienie za pomocą słomki po jednym jajeczku dla każdej kury. karta pracy nr 3

Miłej zabawy

Zajęcia 14.04.2020

Katarzyna Obrębska

Dzień dobry Misie :)
Dzisiejszy temat: Na polu
1. Na początek zachęcam do wysłuchania piosenki oraz do wspólnej rodzinnej zabawy przy piosence
https://www.youtube.com/watch?v=fnXMYTQehn4
2. Jestem rolnikiem- przedstawiamy dziecku obrazki pola i rolnika, a następnie pokazujemy proces siania oraz wzrastania ziarenek i pytamy czy wiedzą co możemy zrobić z zebranych przez rolnika ziarenek(np. chleb, bułki, rogaliki)

3. Wysłuchanie wiersza B. Szut „Pieczywo”- podczas czytania wiersze możemy pokazywać dzieciom obrazki, a na koniec dziecko przy pomocy obrazków stara się samo opowiedzieć proces powstawania chleba.

„Pieczywo”

(B. Szut)

Skąd na stole, smaczny chlebek?

Rolnik sieje ziarno w glebę.

(gleba to jest ziemia czarna,

W której rośnie zboże z ziarna.)

Kiedy zboże jest dojrzałe,

Rolnik kosi je z zapałem, potem młóci,

W swych maszynach i wywozi plon do młyna.

Młynarz, w młynie, ziarno miele,

Białej mąki robi wiele.

Mąka trafia do piekarza,

Który ciasto z niej wytwarza.

Z ciasta robi: chleb, rogale…

W piecu piecze je wytrwale.

Jest pieczywo! „Ślinka leci”

Więc smacznego, drogie dzieci!

4. Od ziarenka do kwiatka- wycinamy wspólnie z dziećmi obrazki, a następnie dajemy dzieciom do ułożenia w odpowiedniej kolejności, tworząc historyjkę. Kiedy wszystko będzie ułożone poprawnie naklejamy obrazki na kartkę:

Do pobrania: zał12

 

Zajęcia 14.04.2020

Angelika Ozga

Witajcie maluchy, jak mija Wam dzień?

Mam dla Was kilka propozycji jak miło spędzić popołudnie.

  1. „Chleb i rogaliki” – degustacja pieczywa. Dziecko opisuje wygląd pieczywa, zapoznaje się z nazwą pieczywo. Możemy pokazać dziecku film:

 

https://www.youtube.com/watch?time_continue=6&v=kWq3VMWJ9MA&feature=emb_logo

Zachęcam Was do zrobienia swoich kolorowych kanapek.

  1. „Praca rolnika”  – zabawa naśladowcza: mama czyta, a dziecko wykonuje usłyszane czynności: 

W wiejskiej zagrodzie praca wre już od świtu. Gospodarz wcześnie wstał, by zająć się zwierzętami. Najpierw wszedł do chlewika, gdzie w wielkich kotłach mieszał paszę dla świń, nalewał wodę do zbiorników i poideł. Wielkimi widłami poprzenosił do boksów belki słomy i siana. Następnie poszedł do stajni, gdzie wsypał owies dla koni i oczywiście nalał wodę do zbiorników. Naniósł również z kopy obok świeżego siana. Na koniec poszedł do obory, gdzie już czekały na niego krowy. Stały i muczały, a on najpierw je nakarmił, a potem zabrał się do dojenia. Podchodził do każdej z nich i siadał obok na małym stołeczku. Obiema rękoma chwytał wymiona i doił krowę. Do wiaderka płynęło ciepłe mleko. Po oporządzeniu zwierząt gospodarz zjadł szybko śniadanie i wyprowadził z garażu traktor. Doczepił do niego pług i wyruszył w pole. Tam zaorał i zbronował całe pole, równiutko, rządek przy rządku. Następnie wsypał ziarno do wielkiego wiadra i zaczął siać – chodząc po polu w jedną i drugą stronę. Przyjechał do domu, zjadł obiad i wyszedł do stodoły, gdzie musiał poprzestawiać bardzo ciężkie worki z paszą dla zwierząt. Zaczęło zmierzchać, znowu doglądał swój dobytek: krowy, konie, świnie, kury oraz kaczki. Wieczorem, po kolacji, mógł nareszcie odpocząć

 

  1. Teraz pora na ruch: do tej zabawy będziemy potrzebować wszystkich członków rodziny.

Poruszamy się w rytm melodii i wspólnie śpiewamy piosenkę:

 

Mało nas

Mało nas, mało nas

do pieczenia chleba.

Jeszcze nam, jeszcze nam

ciebie tu potrzeba.

 

Mało nas, mało nas

do pieczenia chleba.

Jeszcze nam, jeszcze nam

( taty/imię brata, siostry, babci) tu potrzeba.   ( wyznaczona osoba dołącza do koła)

Miłego popołudnia !!!

 

Zajęcia 10.04.2020

Angelika Ozga

Propozycje zadań na dzisiaj.
1. „ Kura znosi jajko” – Dziecko rusza się w rytm muzyki, gdy muzyka ucichnie, dziecko zatrzymuje się, a rodzic pokazuje kartonik z odpowiednią liczbą kropek od 1 do 3, mówiąc „kura znosi jajka. Ile ich zniosła?” Dziecko liczy kropki i mówi tyle razy ko.
2. Na wielkanocnym stole – słuchanie wiersza , swobodne rozmowy na temat treści przeczytanego tekstu.
Na wielkanocnym stole
Katarzyna Kuzior-Wierzbowska
Stoją na stole baby lukrowane,
a między nimi cukrowy baranek.
Pobekuje cicho, stuka kopytkami,
bo chciałby dosięgnąć miski z pisankami.
Ale dwa kurczaki tej miski pilnują,
Na baranka groźnie oba popiskują.
Więc mały baranek w inną stronę zmierza.
Kilka listków rzeżuchy uskubał z talerza.

3. Ponieważ już coraz bliżej są Święta Wielkanocne z tej okazji przesyłamy specjalne kulinarne zadania ze sprawdzonego przepisu . Dziś nie będzie kart pracy , ale proszę pomóc Rodzicom w przygotowaniach świątecznych wypieków.

Wielkanocne babeczki
Składniki :
szklanka oleju
szklanka cukru
4 jajka
2 szklanki mąki pszennej
łyżka mąki ziemniaczanej
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
opakowanie cukru waniliowego
20 dag cukru pudru
sok z cytryny
barwniki spożywcze
perełki cukrowe

Przygotowanie 1. Do miski wbij jajka, przesiej mąkę pszenną i ziemniaczaną, wlej olej, dodaj cukier waniliowy i proszek do pieczenia. Składniki dokładnie wymieszaj łopatkami miksera do powstania jednolitego, dość wolnego ciasta.
2. Zagłębienia w formie do muffinek wyłóż papierowymi papilotkami. Napełnij je ciastem do 2/3 objętości. Wstaw do nagrzanego piekarnika. Piecz około 20 minut w temperaturze 190 st.
3. Cukier puder utrzyj z sokiem cytrynowym na jednolitą masę. Otrzymany lukier podziel na porcje, każdą zafarbuj na inny pastelowy kolor, dodając po kilka kropelek barwnika.
4. Barwnymi lukrami posmaruj muffinki, posyp cukrowymi perełkami.

4. Nie zapominajcie o ruchu Po iście wielkanocnych ucztach pamiętajcie o ruchu. Oto kilka ciekawych propozycji dla Was:

1„Skaczące pisanki” – na dywanie rozciągamy pasek od spodni/szlafroka, a zadaniem dziecka będzie stanąć na wyznaczonej linii i skakać obunóż do samego jej końca i z powrotem. Jeśli dziecko„spadnie” z linii, zaczynamy od początku.
2.„Zające na łące” – dziecko wykonuje zajęcze skoki (w przysiadzie najpierw przekładane są ręce, później nogi) do wyznaczonego miejsca czyli na przykład od kanapy do lodówki.
3.„Mówiąca pisanka” – do tej zabawy potrzebna będzie piłka, ale pluszak również się nada. Rodzic rzuca piłkę / pluszaka do dziecka mówiąc: Rzuć, kucając / Rzuć, siedząc / Podskocz i rzuć, a dziecko dzielnie wykonuje polecenia.
4. „Kaczuchy” – dziecko chodzi, naśladując kaczuszkę (kaczy chód, machanie skrzydełkami i kuperkami). Do tej zabawy można zapewnić podkład muzyczny – sławne „Kaczuchy”. Z pewnością umili to zabawę.
Najważniejsze zadanie na dzisiaj to:
POMÓC RODZICOM W ŚWIĄTECZNYCH PRZYGOTOWANIACH!
5. „ Wielkanocny dyplom”
Do pobrania: Dyplom

Zajęcia 9.04.2020

Katarzyna Obrębska

Witam Misie :)
Na dzisiejsza popołudniowe mam kilka propozycji zabaw ruchowych- w dzisiejszym dniu proponuję gimnastykę połączona z pomocą rodzicom w domu :) w tych dniach na pewno każda pomoc się przyda :) oprócz gimnastyki ciała kilka propozycji ćwiczeń buzi.A po ćwiczeniach zapraszam na bajkę.
Miłego dnia Misiaczki;)
https://www.youtube.com/watch…

 

 

 

Zajęcia 9.04.2020
Angelika Ozga
Witam serdecznie dzieci z grupy „ Misie”
Święta zbliżają się wielkimi krokami dlatego dzisiaj będziemy mówić o pisankach, kraszankach, malowanych jajkach
1. Dzień zaczynamy od zabawy ruchowo-zręcznościowej „ Wyścig jaj” – wcześniej rodzic ustala trasę wędrówki jajka.
Dziecko otrzymuje drewnianą łyżkę z plastikowym jajkiem ( może być piłeczka pingpongowa). Zadaniem dziecka jest przeniesienie „jajka” po wyznaczonej drodze po celu.
2. „ Ciepło – zimno” – wcześniej rodzic chowa kilka czekoladowych jajek w domu. Aby dziecko mogło odnaleźć jajko, musi słuchać jak kieruje go rodzic
tj. ciepło – to znaczy, że dziecko jest blisko miejsca, w którym zostało schowane jajko, natomiast zimno – jest daleko, musi szukać gdzie indziej.
3. „ Co jest w jajku?” – zabawa dydaktyczna połączona z eksperymentem. Przygotowujemy wcześniej jako, omawiamy z dzieckiem wygląd zewnętrzny jajka:
jaki ma kolor, kształt, fakturę, zapoznajemy z określeniem skorupka. Następnie dziecko dostaje dwa spodeczki, rodzic rozbija surowe jajko i pokazuje dziecku
jak wygląda w środku. Oddziela białko od żółtka i umieszcza na spodeczkach. Wyjaśnia jaką funkcję pełnią w jajku. Dziecko może określić konsystencje, kolor.
– „ Czy biało i żółtko można ze sobą mieszać?” – dziecko próbuje odpowiedzieć na pytanie. Następnie białko i żółtko mieszamy.
Dziecko wyciąga wnioski. Swobodnie odpowiadają na pytania:
– „ Skąd się biorą jajka?”
– „ W jakiej postaci można je spożywać?”
Zachęcam do degustacji jaj ugotowanych na twardo
Smacznego!!

4. „ Jajka i ich kolorowe domy” – dziecko otrzymuje szablony kolorowych jaj – czerwony, żółty, niebieski, zielonym ( można wyciąć z kolorowego papieru)
Następnie rozkłada na dywanie arkusze kolorowego papieru w tych samych kolorach co jajka ( to będą domy) Dziecko trzyma w rączce jajka wycięte z papieru,
chodzi wokół domków w rytm muzyki. Na hasło: Zielone jajko szuka domu, dziecko szuka w takim samym kolorze” domu” i układa jajko na środku kartki
(oczywiście dopasowując odpowiedni kolor jajka do koloru domu. I tak na zmianę wymieniamy różne kolory.
5. Wielkanocne karty pracy – proszę połączyć pisanki w pary. Puste jajko ozdóbcie według własnego pomysłu.

Do pobrania: Pisanki, kraszanki, 1
Słonecznego dnia !

Zajęcia 8.04.2020

Katarzyna Obrębska

Dzień dobry Misie:)
Dzisiaj mam dla Was troszkę zabaw matematycznych związanych z koszyczkiem wielkanocnym(postaraj się powycinać elementy które chcesz żeby znalazły się w Twoim koszyczku i wklej je na kartkę z obrazkiem koszyczka ), oraz symbolami wielkanocnymi :)
Miłej zabawy

karty pracy pdf

 

Zajęcia 8.04.2020

Angelika Ozga

Dzień dobry, jak czują się moje małe Misie? Mam nadzieję, że wszyscy gotowi są do zabawy
Dzisiaj będziemy mówić o wielkanocnym koszyczku.
1. Wielkanocny koszyczek – dziecko uważnie słucha wiersza Z. Domitrocy połączone ze swobodną rozmową.
Rodzic opowiada o zwyczajach podczas świąt wielkanocnych. Wyjaśnienie znaczenia święconka.

Wielkanocny koszyczek
Zbigniew Domitroca

W małym koszyczku
dużo jedzenia,
które niesiemy
do poświęcenia:
chleb i wędlina,
kilka pisanek
oraz cukrowy
mały baranek.
Drożdżowa babka,
sól i ser biały.
i już jest pełny.
Koszyczek mały…

2. Zabawa ruchowa – Wielkanocny zajączek
Dzieci w trakcie piosenki skaczą po sali naśladując zajączki, gdy rodzic wyłącza nagranie,
uczestnicy zabawy naśladują ruchy przypominające pracę wielkanocnego zajączka np. malują pisanki, wkładają je do koszyka,
dźwigają koszyczek, karmią pisklęta itd.).
3. „Wielkanocny koszyczek” – zabawa dydaktyczna. Rodzic pokazuje na dużej planszy koszyczek wielkanocny.
Na dywanie kładzie sylwety: pisanek, baranka, kurczaczka, zajączka, palemki, chleba, soli, serwetki.
Omawiamy jak powinien wyglądać i co powinno znaleźć się w koszyczku.
Następnie umieszczamy na sylwecie koszyczka, wszystkie elementy, po kolei wymieniając ich nazwy.
Możemy skorzystać z prezentacji multimedialnej ( dostępna na stronie przedszkola)

Do pobrania: KOSZYCZEK-WIELKANOCNY-prezentacja-multimedialna
4. „ Kurki i ziarenka” – zabawa orientacyjno-porządkowa. Dziecko swobodnie biega w rytm dowolnej muzyki.
Na hasło: Kurki szukają ziarenek dziecko zatrzymuje się, robi przysiad i stuka palcami o podłogę.
5. „ Co wiąże się z Wielkanocą” – rodzic rozkłada obrazki: pisanki, baranek cukrowy, zajączek, palemki, choinki, bombek, łańcucha choinkowego.
Odwraca karty na drugą stronę. Zadaniem dziecka jest odkrywanie obrazków, podanie tego, co obrazek przedstawia, a następnie określa, czy kojarzy się to z Wielkanocą.
6. „ Koszyczek wielkanocny” – (rodzice pomagają wycinać pisanki). Natomiast dzieci pięknie kolorują ,a następnie przyklejają kolorowe jajka do koszyka.
„ Jak myślisz, czego brakuje jeszcze w Twoim koszyczku?

koszyczek wielkanocny
Radosnego dnia kochani 

Zajęcia 7.04.2020

Katarzyna Obrębska

Dzisiaj przygotowałam dla Was kilka propozycji zabaw z pisankami do wyboru do koloru.
Miłej pracy :)


karty pracy

Zajęcia 07.04.2020

Angelika Ozga

Witajcie kochani!
Dzisiaj będziemy mówić o tradycjach wielkanocnych.
1. Baranek, kurczaczki, pisanki – rozwiązywanie zagadek J. Wasilewskiej połączone z opisem obrazka. Rodzic rozkłada na dywanie obrazki: baranka, kurczaczka, pisanki. Czyta dzieciom zagadki, a dziecko musi wskazać odpowiedni obrazek.
Baranek cukrowy
Ma złociste rogi
I kożuszek biały.
Nie biega po łące,
Bo z cukru jest cały.

Kurczaczki
Wykluły się z jajek,
Są żółciutkie całe.
Będą z nich kogutki
Albo kurki małe.

Pisanki
Leżą w koszyczku
Pięknie ułożone.
W kolory i wzory
Mocno ozdobione.
2. „ Wielkanocna wyliczanka” – zabawa ruchowa. Z koszyczka dziecko losuje obrazek i wykonuje dane ćwiczenie, potem losuje rodzic/ rodzeństwo.

Wielkanocna wyliczanka zał 1
3. Wielkanoc – dziecko uważnie słucha opowiadania Tomasza Kruczka.
Właśnie chciałam obejrzeć książkę z obrazkami. Obiecałam to mojej żyrafie, że razem będziemy oglądać obrazki z Afryki. Nie wiem, czy wam mówiłam, ale żyrafa mieszka u mnie w pokoju od niedawna. Wprowadziła się tu dokładnie w moje urodziny. No więc właśnie zabierałyśmy się do oglądania obrazków, gdy rozległ się dzwonek do drzwi.
-Tolu! Choć szybko – krzyknęła mama – babcia przyjechała na święta!
Bardzo się ucieszyłam, bo święta z babcią są zupełnie niesamowite. Babcia zna się na świętach jak nikt inny na świecie. A to przecież wkrótce Wielkanoc i trzeba się do niej dobrze przygotować.
-Dzień dobry, dzień dobry, dzień dobry – tubalnym głosem wołała babcia z przedpokoju.
Stała w drzwiach, jak zawsze w swojej wielkiej kolorowej spódnicy i z burzą siwych włosów na głowie. W rękach trzymała ogromny wiklinowy kosz pełen świątecznych skarbów. Jak na razie schowanych przed nami pod białą serwetą.
-Czas rozpocząć świąteczne przygotowania! – stwierdziła, patrząc po kolei na każdego z nas.
– Co wy na to?
– Wspaniale! – krzyknęłam – będę mogła ci pomagać?
– Oczywiście, Tolu, ty, mama i tata. Wszyscy razem się za to zabierzemy. Mamy na to cały tydzień.
– No i proszę – zaśmiał się tata – babcia przejęła dowodzenie.
– Oczywiście, mój drogi – odparła i podała mu kosz, który musiał być bardzo ciężki, bo tata zrobił bardzo zdziwioną minę i kilka razy z niedowierzaniem podnosił go do góry.
I tak się zaczęła wielkanocna przygoda. Najpierw sadziłyśmy rzeżuchę. Na talerzu w kwiatki rozsypałam ziemię i wysypałam maleńkie brązowe ziarenka. Potem całość podlałam wodą.
– Tylko pamiętaj, żeby podlewać codziennie – ostrzegła mama – inaczej rzeżucha nie zdąży wyrosnąć do świąt..
– Dobrze, mamo – powiedziałam i naprawdę starałam się pilnować podlewania. Wiecie, to niesamowite, kiedy ziarenka pękają i wyrastają z nich maleńkie roślinki, które są codziennie większe. Bardzo lubię rzeżuchę. Żyrafa chyba nie. Powiedziała mi na ucho, że bardzo dziwnie pachnie i nie będzie jej jeść. Śmieszna ta żyrafa.
Kiedy zasadziłam rzeżuchę, przyszedł czas na malowanie pisanek. Najpierw tata zrobił wydmuszki z jajek. Aż cały czerwony był na buzi od tego dmuchania. A na drugi dzień zabraliśmy się za malowanie. Pisanki maluje się na sto sposobów. Można malować farbkami, można pisakami, można przyklejać do nich różne rzeczy. Najważniejsze to nie zgnieść wydmuszki. Ale czasami wydmuszka pęka. W zeszłym roku strasznie się tym martwiłam. Teraz jestem już duża i się nie martwię, bo zawsze można zrobić nową pisankę.
Kiedy mieliśmy już cały koszyk kolorowych pisanek, przyszedł czas na świąteczne wypieki. Tata przyniósł dla mnie do kuchni specjalny mały zabawkowy stolik, żebym mogła pomagać babci i mamie. I pracowałyśmy wszystkie trzy. To znaczy babcia i mama pracowały, a ja pomagałam. Pieczenie nie jest wcale łatwe. Ręce bardzo szybko oklejają się mąką i można pobrudzić całą kuchnię i fartuszek. I powiem wam, że bardzo szybko cała byłam w mące i kleistym cieście.
– Nie przejmuj się, Tolu – powiedziała babcia, widząc moją zmartwioną minę. – Bardzo dobrze nam pomagasz i najważniejsze, że uczysz się, jak przygotować się do świąt. To bardzo ważne!
Później babcia umyła mi ręce i buzie i zdjęła fartuszek.
– A teraz mam coś dla ciebie – mrugnęła do mnie okiem i zaprowadziła mnie do tego wielkiego kosza, który przyniosła.
– Proszę to dla ciebie – powiedziała i podała mi wielką księgę z kolorowymi obrazkami. – To książka o świątecznych zwyczajach.
Pobiegłam do pokoju i razem z zabawkami zaczęliśmy ją przeglądać. A tam same cudeńka! Wycinankowi chłopcy i wycinankowe dziewczynki w kolorowych spódnicach biegają po kartkach! Niosą wysokie kolorowe palmy zrobione z kolorowej trawy i kwiatów. A każda palma ledwo co mieści się na kartce.
– To Niedziela Palmowa – powiedział tata, który dosiadł się do nas na chwilę.
I rzeczywiście, na obrazku dzieci niosły małe koszyczki przykryte białymi serwetkami.
– O, a tu pisanki, ale takie dziwne – pokazałam kolejny obrazek.
– To nie pisanki tylko kraszanki – powiedział tata. – Zamiast malować wydmuszki, wzory skrobie się ostrym nożykiem.
– A to stół na niedzielne wielkanocne śniadanie – pokazał tata.
– Jest babka i mazurek, i baranek, szynka i pisanki, i kiełbaski, i inne przysmaki. A tu dalej drzewa pełne małych zielonych pączków, z których lada moment miały wystrzelić liście. Zupełnie jakby cała przyroda cieszyła się ze świąt.
– A to lany poniedziałek – zaśmiał się tata. – Wycinankowi chłopcy oblewali wycinankowe dziewczynki wycinankową wodą, a one śmiały się, uciekały tak szybko, że omal nie wypadły z książki.
– Dość tego oglądania! Muszę biec pomagać mamie i babci – powiedział tata i wyszedł z pokoju.
– O to mi się podoba – powiedział, zerkając z półki porcelanowy słoń. – Takie polewanie. Bardzo lubię polewanie wodą.
– Ja tam wolę palmy – powiedziała żyrafa. – Są takie wysokie jak ja!
– A ja najbardziej lubię baranka – powiedział pluszowy baranek.
– A ty, Tolu – spytała żyrafa – co najbardziej lubisz w tych świętach?
– To, że w ogóle są i że babcia przyjechała – powiedziałam – i że wszyscy jesteśmy razem. Kiedy zasypiałam, wszystkie zabawki opowiadały sobie, co najbardziej lubią w święta wielkanocne. Jedynie mały, pluszowy zajączek nic nie mówił, tylko uśmiechał się tajemniczo.
Rozmowa na temat opowiadania:
-„ Jak nazywały się święta do których przygotowywała się Tola?”
– „ Kto przyjechał na święta do Toli?”
– „ Co babcia przywiozła ze sobą?”
– „ Co posadziła Tola na talerzu?”
– „ Co tata zrobił z jajek?”
– „ Jak nazywały się jajka, które namalowała Tola?”
-„ Co babcia dała Toli do oglądania?”
4. „ Kraszanki i pisanki” – Karta pracy. Rodzic wcześniej wycina kartoniki , miesza je między sobą. Zadaniem dziecka jest odszukanie i połączenie odpowiedniego ptaszka z pisanką.

kraszanki
5.” Kolorowa pisanka” – pokoloruj pisankę swoim ulubionym kolorem

kolorowanka
Miłego dnia Kochani!

Zajęcia 6.04.2020

Katarzyna Obrębska

1. Na początek proszę o posłuchanie piosenek która wprowadzi Was w tematykę zajęć w tym tygodniu :) możemy wraz z dzieckiem nauczyć się piosenki oraz troszkę do niej poskakać jak zajączek
https://www.youtube.com/watch…

2.Zajączki” – zabawa paluszkowa

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają. Ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca zaplata palce obu dłoni i lekko kołysze splecionymi dłońmi.

3. Karty pracy- ćwiczymy motorykę oraz spostrzegawczość

karta pracy nr 1

karta pracy nr 2

4. Na koniec proponuję zabawę którą znają wszyscy „ciepło, zimno”. Wycinamy kolorowe pisanki a następnie chowamy je gdzieś w pokoju tak żeby dziecko nie podglądało :) i zaczynamy zabawę :)  Do pobrania: pisanki

Miłego dnia Misie

 

Zajęcia poranne 6.04.2020

Angelika Ozga

Witam serdecznie moje kochane małe Misie!!
Tematem przewodnim w tym tygodniu będą Święta Wielkanocne.

1. Powitanie: ( na melodie Panie Janie)
Dzień dobry, dzień dobry, Witam Was,
Chce skakać, chce tupać, bo już czas!
2. Zestaw zabaw ruchowych:
– „ Zbieranie jagód” – ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dziecko maszeruje, unosi wysoko kolana, na hasło: „ zbieramy jagody” , dziecko robi przysiad udając zbieranie jagód. Następnie wstaje, prostuje się i dalej spaceruje, wysoko unosząc kolana.
– „ Kamień” – dziecko biega w miejscu na hasło „ kamień” wykonuje podskok, wysoko unosząc kolana
– „ Zarośla” – rodzic gra na dowolnym instrumencie/przedmiocie, dziecko swobodnie biega po pokoju. Gdy rodzic przestaje grać, dziecko zatrzymuje się i udaje przechodzenie przez wysokie zarośla.
3. „ Przed Wielkanocą” – rodzic czyta wiersz z jednoczesnym ilustrowaniem go obrazkami ( wielkanocna pisanka-plastikowa lub drewniana, obrazek koszyka i produktów wchodzących w skład święconki, obrazki przedstawiające członków rodziny)

Przed Wielkanocą
Dominika Niemiec

Pomogę mamie upiec makowca i babkę.
Na babkę, wiem to na pewno, zawsze babcia ma chrapkę.
Ale najpierw trzeba święconkę przygotować.
Może tym razem czekoladowe jajka tam schować?
Babcia jak co roku tłumaczy: „ Do koszyka pisanki wędrują,
zobaczysz wnusiu, na śniadanie na pewno Ci posmakują”.
Dziadek z tatą też dzielnie mamie pomagają,
Od samego rana dom cały sprzątają.
Fajnie jest być razem, szykować wszystko na święta,
Pomagać sobie, kochać bliskich, o wielkanocnych zwyczajach pamiętać.

Rozmowa na podstawie tekstu:
– O jakich świętach była mowa w wierszu?
– Kto brał udział w przygotowaniach do świąt?
– Co takiego działo się podczas przygotowań?
– Jak myślisz, jak czuła się dziewczynka?
– Czy osoby z tej rodziny kochają się?
– Jak czujesz się w święta, gdy przebywasz ze swoimi bliskimi?
4. „Pomagam mamie” – zabawa pantomimiczna. Dziecko swobodnie biega po dywanie , gdy usłyszy gwizdek, zatrzymuje się i pokazuje czynność , którą wymieni rodzic ( Pomagam mamie: zetrzeć kurze z półek, mieszać ciasto, odkurzać, kroić warzywa, nakrywać do stołu, wkładać jajka do koszyka itp.)
5. „Wielkanoc – radosne święta”- zabawa dydaktyczna. Oglądanie ilustracji w książkach i obrazków związanych ze świętami. Podawanie nazw przedstawionych na nich elementów: zwrócenie uwagi na to, co kojarzy się z Wielkanocą: baranek, palemka, kurczaczek, pisanki, jajko – jako symbol życia. Swobodna rozmowa na t. dlaczego obchodzimy to święto, zapoznanie z nazwą Wielkanoc. Do pobrania Przygotowania do świąt
6. „Koszyczek wielkanocny” – dziecko dostaje pocięty na trzy części obrazek ilustrujących koszyk z pisankami.. Zadaniem syna/ córki jest ułożenie obrazka i naklejenie na kartkę. Do pobrania koszyczek do pocięcia1

Zajęcia popołudniowe 03.04.2020

Witajcie kochane Misie !
Oto propozycje zabaw na popołudnie:
1. „ Karmimy kurki” – zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniem prawidłowego toru oddychania.
Rodzic rozkłada tacki, jedna pusta, a druga z kuleczkami papierowymi oraz słomki.
Dziecko swobodnie biega po pokoju przy dźwiękach muzyki, gdy muzyka ucichnie, na hasło Ziarenka dla kurek – zadaniem dziecka jest przeniesienie papierowych kuleczek za pomocą słomek
do pustych tacek. Ważne ! Wcześniej rodzic pokazuje jak prawidłowo wykonać ćwiczenie z jednoczesnym zachowaniem prawidłowego toru oddychania. Kulki papierowe muszą być większe od średnicy słomki !!
2. „ Gąsienica Basi” – zabawa muzyczno-ruchowa przy piosence.


3. „Kot” – uzupełnij i dorysuj brakujące elementy, a na koniec pokoloruj kotka. kotek kolorowanka
Pozdrawiamy!

Zajęcia poranne 03.04.2020

Dzisiejszy temat: Przysmaki zwierząt:

1. Stary Donald farmę miał- nauka piosenki połączona z zabawą naśladowczą
https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA

2. Jak kotek zwierzęta mleczkiem częstował- fragment wiersza H. Bechlerowej, połączony z rozmową na temat utworu.

To jest Filik – kotek bury. Ma wąsiki i pazury.
Dobry jest ten kotek Filik: chce, by wszyscy mleko pili.
Stanął Filik przy kurniku.
– Czy chcesz mleka, koguciku?
Lecz kogucik z kurką czarną na śniadanie jedli ziarno.
Koło żłobu stoi konik. Filik ładnie się ukłonił.
– Lubisz mleko?
– Nie, ja rano smaczny owies jem i siano.
Do królika kotek podszedł.
– Pij, pij mleczko, bardzo proszę!
Ale królik siadł pod drzewkiem: chrupu, chrupu – gryzł marchewkę. (…)
(…)Więc do krówki poszedł kotek.
– Czy na mleko masz ochotę?
– Nie, Filiku, bo ja przecież jem zieloną trawkę w lecie.
Koło furtki kózka biała także mleka pić nie chciała.
– Zabierz sobie kotku dzbanek! Ja jem liście kapuściane. (…)

Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza: Jak miał na imie kotek? Czym kotek częstował zwierzęta? Co kogucik i kurka jedli na śniadanie? Co koń jadł rani? Co gryzł królik? Co lubi jeść krowa? Dlaczego kózka nie chciała pić mleka?

3. Przysmaki zwierząt- dzieci łączą w pary zwierzęta i ich przysmaki karta pracy 3.04

4. Zabawy plastyczne :)

karta pracy 3.01

karta pracy 3.02

kata pracy 3.03

Miłego dnia

Zajęcia poranne 02.04.2020

Dzisiejszy temat : Małe i duże zwierzęta

1. Wycieczka- słuchanie wiersza połączone z ćwiczeniami ortofonicznymi- dzieci naśladują odgłosy zwierząt.

Kiedy słonko jasno świeci,
na wycieczkę idą dzieci.
Idę ja, idziesz Ty, kaczki, koty, kury, psy.
Kaczka: kwa, kwa, kwa.
Kotek: miau.
Kura: ko, ko, ko.
A piesek: hau.
https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw

2. Rodzina zwierząt – rozkładamy dziecku obrazki przedstawiające zwierzęta z wiejskiego podwórka. Zadaniem dzieci jest połączenie zwierząt dorosłych i ich dzieci, pomagamy naszym pociechom w nazwaniu młodych zwierząt.

3.Zabawa ruchowa- naśladowanie zwierząt znajdujących się na kartach

4.Na koniec troszkę zadań :)
Miłego dnia

Propozycja zabaw na popołudnie:
1. „Kotki na spacerze” – zabawa ruchowa z elementami czworakowania według K. Wlaźnik. Rodzic wystukuje rytm na dowolnym przedmiocie. Dziecko czworakuje w różnych kierunkach- gdy rodzic przestanie grać, prosi, by dzieci-kotki przeciągały się, robiły koci grzbiet, miauczały. Zabawę można powtórzyć kilka razy.
2. „ Każdy swoją mamę ma…” – karta pracy – połącz małe zwierzątko z jego mamą. karta pracy zwierzęta
3. Wspólne słuchanie piosenki „ W zagrodzie” . Do pobrania:

Zajęcia poranne 01.04.2020
Dzisiejszy temat: Odgłosy z wiejskiego podwórka

1. Dziwne rozmowy- słuchanie i nauka piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=jI9trIb3NJQ

2. Awantura- zabawa podczas słuchania wiersza M. Strzałkowskiej, prosimy dzieci aby naśladowały odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka- w momencie kiedy przerywamy recytację.

M. Strzałkowska

Raz wybuchła na podwórku awantura,
Bo zginęły pewnej kurze cztery pióra!
Kura gdacze,
kaczka…..( kwacze)
Krowa…..( ryczy)
świnia…..( kwiczy)
owca…..( beczy)
Koza…..( męczy)
a na płocie przy chlewiku
Kogut pieje: (kukuryku!)
Gdy już każdy wrzasków miał powyżej uszu,
Ze stodoły wyszło pisklę w pióropuszu
Odnalazła kura pióra i umilkła awantura’
A pisklęciu się dostała niezła bura!

3. Na wiejskim podwórku- zabawa muzyczno-ruchowa dla całej rodziny.Każdy z domowników wybiera sobie emblematy zwierząt wykonane w poprzednich dniach. Poruszamy się w rytm ulubionej piosenki dzieci, gdy muzyka ucichnie wybieramy jedno zwierzę i osoba która je posiada stara się naśladować sposób poruszania się i dźwięk jaki wydaję zwierzę. Zabawę powtarzamy kilka razy :)

4.Co to za zwierzę?- Odkrywanie elementów zakrytych obrazków i odgadywanie ich nazw. Kładziemy przed dzieckiem częściowo zakryte obrazki zwierząt, jeżeli dziecko nie może odgadnąć przesuwamy obrazek dopóki nie padnie poprawna odpowiedź.

Propozycja zabaw na popołudnie:

1. „ Krowa i mucha” – słuchanie wiersza połączone z zabawą naśladowczą
Dziecko uważnie słucha wiersza. ( wcześniej rodzic może przygotować emblemat krowy/ naklejki z postacią krowy i muchy) Dziecko, które dostało emblemat krowy, naśladują ruchy zgodnie z tym, co usłyszą w wierszu. Rodzic/ rodzeństwo, które są muchami, dołączają w odpowiednim momencie do zabawy i również naśladują określone ruchy.
Krowa i mucha
Patrycja Siewiera-Kozłowska

Była sobie krowa mała, która pożuć trawkę chciała.
Trawka świeża i zielona, krówka jest nią zachwycona.
Najpierw wącha, ( wdech przez nos)
Potem wzdycha, ( wydech przez usta z głośnym westchnieniem: aaaaach!)
a nad trawką mucha bzyka. ( bzzzzz- zęby złączone)
Żuje krówka swoją trawkę, ( okrężne ruchy żuchwy)
Myśli: „ chyba zjem dokładkę!”
Lecz te myśli jej przerywa mucha,
Która ciągle bzyka. ( bzzzz- zęby złączone, usta rozciągnięte)
Krowa – pac! –ogonem muchę, (klaśnięcie i wymówienie słowa: pac)
Mucha brzęczy wciąż nad uchem! ( bzzzz – zęby złączone, usta rozciągnięte)
Tak dzień cały się bawiły,
aż opadły całkiem z sił.

2. „ Głosy zwierząt” – zagadki słuchowe. Zadaniem dziecka jest rozpoznanie, co to za zwierzątko. Rozkładamy na dywanie obrazki zwierząt: psa, kota, kaczki, konia, krowy, owcy, kury, swinki,koguta. Dzieci słuchają nagranych głosów zwierząt. Gdy odgadną nazwę zwierzęcia, rodzic umieszcza obrazek w widocznym miejscu.

3. Karta pracy – Narysuj drogę kury do kurczaków Do pobrania: karta pracy1.04

Zajęcia poranne 31.03.2020
Dzisiejszy temat: Domy zwierząt

1. Rozwiązywanie zagadek połączone z ćwiczeniami ortofonicznymi (po odgadnięciu zagadki, dziecko próbuje naśladować dane zwierzę):

– Choć ma skrzydła,
nie potrafi fruwać wcale.
Za to co dzień znosi jajko
i gdacze wspaniale. (kura)

-Chodzi po podwórku
różowy grubasek.
Lubi w brudnym błocie
pochlapać się czasem. (świnia)

– Choć jest duża i rogata,
nie musisz uciekać.
Kiedy dasz jej smacznej trawy,
ona da Ci mleka. (krowa)

-Chętnie po łące skacze i biega,
a jego synek to mały źrebak. (koń)

– Czasem włazi gdzieś wysoko,
żeby mieć na wszystko oko.
Gdy chce złapać mysz malutką,
to zakrada się cichutko. (kot)

Do zabawy możemy wykorzystać sylwetki zwierząt z wczorajszych zajęć :)

2. Co słychać na wsi – wiersz W. Chotomskiej, podczas czytania wiersza pokazujemy obrazki zwierząt a dzieci starają się je nazwać. Na obrazku szukamy zwierząt które wystąpiły w wierszu i podajemy nazwę ich domów.

Co słychać? Zależy gdzie
Na łące słychać: Kle – kle!
Na stawie: Kwa – kwa!
Na polu: kraaa!
Przed kurnikiem: – kukuryku!
– ko – ko – ko – ko – ko w kurniku
Koło budy słychać: – hau!
A na progu – miau…
A co słychać w domu
Nie powiem nikomu.

3. Domy zwierząt- zabawa ruchowa na dywanie rozkładamy trzy kartki (czerwona, zielona i żółta). Przy nich umieszczamy obrazki przedstawiające domy zwierząt kurnik, stajnię, budę.
Dzieci poruszają się swobodnie przy ulubionej muzyce, po wyciszeniu muzyki Rodzic mówi np. kury i koguty a dziecko musi odnaleźć swój dom (podczas podawania nazw zwierząt pokazujemy dzieciom również ich obrazki)

4. Gdzie mieszkają te zwierzęta- łączymy zwierzątka z ich domem karta pracy zwierzęta i ich domy

5. Jakie zwierzątko dalej- dokończ rytm. Naklej zwierzęta w odpowiedniej kolejności karta pracy.31.03

Udanej zabawy!

Propozycje zabaw na popołudnie:
1. „ Głosy zwierząt” – ćwiczenie narządu mowy.
Dziecko naśladuje zachowanie podanych przez rodzica zwierząt:
– krowa na pastwisku – ruchy okrężne żuchwą,
– świnia – układnie warg w kształcie ryjka, jak przy wymawianiu głoski „u”
– pies – szczerzenie zębów,
– kot pije mleko – wysuwanie języka nad dłońmi w kształcie miseczki, oblizywanie warg ruchem okrężnym ,
– koń – kląskanie
2. Zabawa ruchowa z elementami ortofonicznymi – „Zwierzątka”
Dziecko porusza się po pokoju w rytmie wystukiwanym na dowolnym przedmiocie. Podczas przerwy w grze rodzic pokazuje obrazek zwierzęcia lub wymawia nazwę, a dziecko naśladuje jego głos, odpowiednio modelując swój głos.
3.„ Konik” – ćwiczenie relaksujące.
Rodzic recytuje fragment wiersza kilka razy. Dorosły – dziecko na krześle /dywanie wykonując masaż pleców syna/córki zgodnie z podaną instrukcją.
„ Konik” ( B. Kołodziejski)
Biega źrebaczek po łące, wąchając pachnące kwiatki
( opukiwanie pleców opuszkami palców)
Tu rosną stokrotki, maki, a tu kolorowe bratki.
( delikatne szczypanie w różnych miejscach)
Podchodzi klacz, jego mama
( kroczenie palcami po plecach)
Nosem go lekko dotyka
( dotknięcie jednym palcem)
Konik do mamy się śmieje i dalej po łące bryka (…)
( naśladowanie skakania- opieranie dłońmi na przemian na nadgarstkach i palcach)

4. „Świnka” – praca plastyczna.


Zachęcam do wysyłania prac dzieci.
Życzę udanej zabawy !

Zajęcia poranne 30.03.2020
Propozycje zabaw gr. Misie :)
Temat przewodni w tym tygodniu: Zwierzęta na wiejskim podwórku.
Temat dnia: W Gospodarstwie.
1. Zabawa ruchowa przy piosence dla całej rodziny:
Wyszły w pole kurki trzy- (maszerujemy i śpiewamy piosenkę)
i gęsiego sobie szły.
Pierwsza z przodu,- (pierwsza osoba macha rękami)
w środku druga- (druga osoba klaszcze w dłonie)
trzecia z tyłu oczkiem mruga.- (trzecia osoba puszcza oczko)
i tak w pole kurki trzy – (maszerujemy)
raz-dwa, raz-dwa, w pole szły. -(zatrzymujemy się i tupiemy)
https://www.youtube.com/watch?v=MEzNYFnkM70

2. Słuchanie wiersza T. Massalskiej ”W gospodarstwie”
Pieje kogut już od świtu:
– Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: – W lewo!
Gdacze: – W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much
I rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau.
A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!

Rozmowa na temat wiersza: Jakie zwierzęta występowały w wierszu? Jaki głos wydaje: kogut/kura/kaczka/krowa/świnia/kot/pies?(naśladujemy odgłosy zwierząt)

Do wiersza możemy wykorzystać sylwety zwierząt wykonane wcześniej z dzieckiem(wycinamy zwierzęta i przyklejamy je na wykałaczkę bądź słomkę). karta pracy zad.2

3. Na wiejskim podwórku- rozkładamy dziecku planszę wiejskiego podwórka oraz kilka zwierząt. Dziecko stara się wybrać spośród wszystkich zwierząt tylko te, które wystąpiły w wierszu. zwierzęta

4. Układanka- krowa: dziecko wycina po zaznaczonej linii trzy elementy, następnie stara się połączyć tak aby powstał obrazek i przykleja na kartkę. karta pracy krowa

Życzymy miłej zabawy

Zajęcia popołudniowe
1. „ Zabawy kolorami”
Dajemy dzieciom dwa papierowe koła: żółte i zielone. Umawiamy się z dziećmi, że będą je podnosiły do góry wtedy, kiedy usłyszą w wierszu nazwy tych kolorów.

H. Bechlerowa Kaczuszki
Zielona woda,
zielona,
żółte kaczeńce przy brzegu.
Żółte kaczuszki
po ścieżce
idą do wody
gęsiego.
W żółtych kaczeńcach
nurkuje
żółtych kaczątek
gromadka.
Ach, jak się martwi,
jak gdacze
na brzegu kurka
Czubatka!
– Gdzie moje małe
kaczuszki?
Może nie ujrzę
ich więcej?
Tak żółto, żółto
wokoło.
Same kaczeńce, kaczeńce!
Plusnęło w wodzie
zielonej.
– Nie martw się,
kurko Czubatko,
wyszły z kaczeńców
kaczuszki
wesołą, żółtą
gromadką.
2. „Co to za zwierzę?”- zabawa ruchowo-naśladowcza. Dziecko porusza się w rytm wystukiwanym przez rodzica. Gdy rodzic przestaje grać, pokazuje obrazek zwierzęcia, o którym była mowa w wierszu „ W gospodarstwie”. Dzieci mówią nazwę zwierzęcia oraz naśladują sposób jego poruszania się i głos, jaki wydaje. Zabawa kończy się, gdy rodzic pokaże wszystkie obrazki.
3. „ Moje zwierzątko” – praca plastyczna
Dziecko samodzielnie próbuje namalować zwierzątko, które najbardziej zapamiętał z dzisiejszego spotkania 

Zajęcia zdalne 25 marca -27 marca 2020 r.

Opracowały: Angelika Ozga i Katarzyna Obrębska

Temat przewodni w tym tygodniu to: „Witaj wiosno!” 25.03.2020
Proponowane działania:
1. ” Ruch to zdrowie”
Potrzebna będzie plastikowa butelka
– unosimy butelkę do góry, ręce wyprostowane, kołyszemy się na boki;
– leżymy na brzuchu, nogi wyprostowane, butelkę trzymamy oburącz, trzymając butelkę podnosimy głowę i ręce;
– przeskakujemy przez butelkę w przód i w tył
– podskakujemy obunóż z butelką między kolanami.
2.. Wiosenne zgaduj – zgadula- rozwiązywanie zagadek (E. Stadtmuller, Z. Dmitrocy):
„Idzie ku nam po łąkach
i cała jest w skowronkach.
W jaskółkach i słowikach,
i w słońca ciepłych promykach” (wiosna)
„Szarobure kotki, które wczesną wiosną
na gałązkach wierzby
nad potokiem rosną” ( bazie)
” Te wiosenne kwiaty kryją w sobie
listeczki lub kwiatki.
Te słodziutkie – nadzienie
z pysznej marmoladki” (pączki)
„Gdy ją gospodyni
z łupinek obiera
często z jej powodu
łzy z oczu wyciera” (cebula)
” Mały, szary ptaszek.
Krótki ma dziób, nie długi ogonek.
Wiosną radośnie swym śpiewem wita dzionek” (skowronek)
3. „Pani Wiosna” – praca plastyczna.
Potrzebne będzie: szablon Pani Wiosny (plik kontur do pobrania z Internetu), kolorowe kredki, bibuła, klej, nożyczki. Za pomocą materiałów plastycznych dziecko z pomocą Rodziców/ rodzeństwa przystraja Panią Wiosnę
4.Wiosenny taniec do utworu ” Taniec Mai”
Link znajdziecie Państwo poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8

26 marca 2020 r.
Dzisiejszy temat: Witamy powracające ptaki
Proponowane działania:
1. „Maszeruje wiosna” – przypomnienie i utrwalenie słów piosenki z pokazywaniem. Link znajduję się poniżej
https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw
2. „Wiosna idzie” – uważne słuchanie wiersza E. Szelburg – Zarembiny
Przyleciały skowroneczki z radosną nowiną
zaśpiewały, zawołały ponad oziminą:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie! Śniegi w polu giną!
Przyleciały bocianiska w bielutkich kapotach,
klekotały, ogłaszały na wysokich płotach:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie! Po łąkach, po błotach!
Przyleciały jaskółeczki, kołem, kołujące, figlotały, świergotały
radośnie krzyczące:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie! Prowadzi ją słońce
Rozmowa z dzieckiem na temat treści wiersza. Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytania: Jakie ptaki występowały w wierszu? Co robiły te ptaki? Kto prowadził wiosnę? Mama lub tata pokazuje dziecku obrazki: skowronka, bociana i jaskółki. Rodzic mówi dziecku, że są to ptaki zwiastuące wiosnę, które przyleciały z ciepłych krajów.
3. ” Bocian i żabki” – zabawa ruchowa. Dziecko swobodnie skacze jak żabka, na hasło Bocian! zastyga w bezruchu. A rodzic udając bociana obserwuje, czy dziecko- żabka nie poruszyło się. Następuje zamiana ról.
4. ” Bocian” – praca plastyczna, kolorowanie bociana.

Do pobrania: Bocian
5. ” Ptasie zagadki”- rozwiązywanie zagadek o ptakach E. Stadtmuller i Z. Dmitrocy.
Elegantką jest wśród ptaków, bo ciągle fruwa we fraku. Zwiastuje koniec zimy, choć „pierwsza wiosny nie czyni”? ( jaskółka)
Przyleciał w Afryki z wesołym klekotem: Witajcie kochani, już jestem z powrotem! (bocian)
Ten wspaniały śpiewak, zrywa się o świcie, żeby ludziom w polu uprzyjemniać życie ( skowronek)
6. „Jak to z wiosną bywa” – zadanie z profilaktyki logopedycznej; ćwiczenia narządów artykulacyjnych.
Mama bądź tata wymienia zwiastuny wiosny, a dziecko wykonuje daną czynność :
– słońce – uśmiecha się
– chmury – nadyma policzki
– wiatr – wciąga powietrze nosem, wydycha ustami
– budzący się niedźwiedź – ziewa
– kapiąca woda z sopli – kląska.

27 marca 2020 r.
Temat na dzisiaj: Wiosenne pączki
Proponowane działania:
1. „ Włączcie energiczną muzykę i czas na gimnastykę” – zestaw ćwiczeń ruchowych.
– „ Zakochana żabka” – rodzic z dzieckiem siada po turecku naprzeciwko siebie. Dziecko naśladuje wszystkie ruchy mamy/taty ( „puszczanie oczka”, „wkręcanie żarówki”, „ kiwanie na boki głową”, „ szeroko się uśmiechasz”, „wysyłanie buziaków”) Jest to świetne ćwiczenie mięśni twarzy.
– „ Bocian” – dziecko swobodnie porusza się naśladując bociana, unosząc wysoko kolana, klaszcząc w dłonie prostymi rękami, krzycząc „ kle, kle, kle”
– „ Skaczące koniki polne” – dziecko naśladuje skaczące koniki, wykonując duże susy.
– „ W poszukiwaniu wiosny” – siadamy z dzieckiem na dywanie ze skrzyżowanymi nogami, prostujemy plecy, na hasła, np. motylek, much, myszka, ruszamy się lub wydajemy głos jak zwierzę, którego nazwę usłyszymy.
2. „ Kotki marcowe” (J. Kulmowa) – słuchanie wiersza przez dziecko
Na wierzbie, nad samym rowem- srebrne kotki marcowe.
Na deszczu i na słocie
Srebrnieją im futra kocie.
Plucha i zawierucha.
Nie ma mamy, co wyliże brzuch do sucha.
Ale kotki marcowe nie piszczą.
Huśtają się na gałązkach.
Mruczą;
– Nareszcie wiosna!
I sierść mają coraz srebrzystą.
Rozmowa z dzieckiem na temat treści wiersza:
– „ O czym jest wiersz?”
– „ O jakich kotkach była mowa w wierszu?”
-„ Jaki kolor mają kotki na wierzbie?”
-„ Czy wiesz, jak inaczej można nazwać te kotki?”
3. „ Kotki na gałązkach” – zabawa sensoryczna. Prezentujemy dziecku gałązki wierzbowe z baziami. Dziecko ogląda je, dotyka, określa wielkość, kolor, jaki są w dotyku ( miękkie, miłe, puszyste).
4. „ Wiosenna burza” – zabawa paluszkowa
Pada deszczyk, pada, pada, ( uderzamy palcem o podłogę)
coraz prędzej z nieba spada. ( przebieramy wszystkimi palcami)
Jak z konewki woda leci, ( uderzamy całymi dłońmi o podłogę)
A tu błyskawica świeci…. ( klaszczemy w dłonie nad głową)
Grzmot !! ( uderzamy piąstkami o podłogę)
5. „ Bazie” – wydzieranka z gazety.
Potrzebujemy: starą gazetę, klej, białą i brązową kartkę.  Przykład wykonania pracy:

Drewniane laleczki (luty 2020 r.)

Wiewiórki (październik 2019 r.)

 

Malujemy jesień (październik 2019 r.)

Jesienny spacer (październik 2019 r.)

Kilka dni po adaptacji… (wrzesień 2019 r.)